X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבו-מאזן. מכחיש השואה [צילום: פלאש 90]
הגווייה קמה על יוצרה
מתנת פרידה לממשלה היוצאת
בת הברית הגדולה מכולם זו המובילה בעת הזאת את המשוואה הישנה, שטחים תמורת שלום, שתי מדינות לשני עמים, ארה"ב הגדולה, המכריזה על מחויבותה לביטחון העם בישראל, שוב איששה את ההנחה הידועה שברגע האמת אין על מי לסמוך

למתנת פרידה כזו מהידיד, הפרטנר, מכחיש השואה ומממן משפחות תומכי הטרור, לא ציפו שר הביטחון וראש הממשלה. האיש שחובק על-ידי הממשלה הקודמת ובאופן שיטתי ומושכל גם זכה למחוות למענו ולמען בני עמו, לא החזיר טובה להנהגה היוצאת אשר ביקשה להחליש את החמאס על-ידי חיזוקו.
מי שציפה שמכחיש השואה הנמצא בשעת בין השמשות של כהונתו, יעריך את המחוות, את הדרך בה החיו בממשלה היוצאת את הגווייה בהקפאה, הקרויה הרשות הפלשתינית, קיבל את התשובה בבית הדין הבינלאומי בהאג. כל הניסיונות לבטל את רוע הגזרה כשלו כישלון חרוץ, ראש ממשלת המעבר ביקש את הסיוע מארה"ב, משכשל, ניסה הידיד, המארח הנפלא, שר הביטחון לפרוע את הגמול החיובי להשבחת חיי הפלשתינים ונענה בהתעלמות במקרה הרע ובכתף קרה במקרה הטוב.
משכשלו השניים ומשהבינו שבארה"ב "הידידה הגדולה", אין רצון להוציא את הערמונים מהאש והידידה מסתפקת במס שפתיים מול מכחיש השואה, הפעילו את קשרי הנשיא, יצחק הרצוג, שגם הוא כשל למרות הדיפלומטיה המוכחת שלו.
אבו מאזן, מכחיש השואה ומממן משפחות רוצחי יהודים, האיש שבעשור האחרון באופן שיטתי הפך למשל ולשנינה גם במדינות הערביות, הצליח להוביל מהלך נוסף נגד בני עמו, בהובלת ההצעה באו"ם, הצעה שהאו"ם קיבל כהחלטה להעבירה לקבלת חוות הדעת של בית הדין המוטה בהאג, בסוגיית: "המשמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך".
בני גנץ ויאיר לפיד פעלו באמת ובתמים לחיזוקו של אבו מאזן מתוך כוונות טובות ואמונה כי תחיית המתים שערכו לו תעמוד לזכותם, אבל הגווייה קמה על יוצריה ומחייה, מדינת ישראל כולה על כלל אזרחיה תצטרך להתמודד עם ההשלכות הקשות של החלטה זו. משמעות ההחלטה הדרמטית, הפיכת "הכיבוש" לקבוע ועל-ידי כך ביטול ההחלטה 242 של מועצת הביטחון, שקבעה כי "הכיבוש" זמני.
בשם המוסר
מעבר לקבורת החמור שקבר מכחיש השואה את הסיכוי לשלום עם הפלשתינים, וסתם את הגולל בבטון מזויין, בית הדין המוטה בהאג עשוי לפעול ממש בקבלת החלטות מעשיות כמו חרם והטלת סנקציות על ישראל.
שווה להתעכב על "בנות הברית" של מדינת ישראל שהצביעו בעד ההחלטה האומללה, בראשם אוקראינה, זו שמדברת בשם המוסר, זו שמעזה לדרוש ממדינת ישראל אמצעי הגנה, זו שמטיפה מוסר השכם ובערב. אחרי אוקראינה, רוסיה בת הברית החדשה של אירן, פולין, פורטוגל, בלגיה ואירלנד.
בת הברית הגדולה מכולם זו המובילה בעת הזאת את המשוואה הישנה, שטחים תמורת שלום, שתי מדינות לשני עמים, ארה"ב הגדולה, המכריזה על מחויבותה לביטחון העם בישראל, שוב איששה את ההנחה הידועה שברגע האמת אין על מי לסמוך, מס השפתיים והפעולות המסויגות שידרו לעולם מסר ברור אחד, הענישו את מדינת ישראל, הצביעו בעד, גם אם הם הצביעו נגד. המסר עבר מצוין. 98 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, בעד חיסול הסיכוי לשלום בין העמים.
ובשולי הדברים, הניסיונות המגוחכים עד כדי מביכים הקושרים באופן גס את בחירת הממשלה החדשה להתנהלות חלק מהמדינות ובראשן ארה"ב, היא עוד ספין מתוזמן ומתוזמר על-ידי שופרות התעמולה שטרם הפנימו כי הבחירות תמו.
לראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו אשר הוכיח את יכולותיו לגרום למות נשיקה לרשות הפלשתינית, לחתימה על הסכמי שלום ללא מסירת חלקי מולדת, ובמסלול עוקף הפלשתינים, שהוכיח כי הוא יכול לעמוד איתן גם מול הידידה הגדולה, שהוכיח כי קואליציה של מדינות היא ערובה להתפוררות הרוב הצפוי ומוחלט במוסדות האו"ם, ממתינה משימה מאתגרת ומורכבת.
מדינת ישראל תשרוד גם את המהלך האנטי ישראלי שביצע מכחיש השואה בסיוע "בנות הברית של מדינת ישראל", רוחנו איתנה, הרי ידוע הוא שאין עם כובש במולדתו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  13/11/2022   |   עודכן:  13/11/2022
+אבו מאזן: נתניהו לא מאמין בשלום, אך אין מנוס מקשר איתו
00:22 14/11/22  |  עידן יוסף

בראיון שקיים מחמוד עבאס לטלוויזיה המצרית מכנה יו"ר הרשות הפלשתינית את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כ"אדם שאינו מאמין בשלום: "הפלשתינים מכירים את נתניהו משנות ה-90", אמר אבו מאזן. "עבדתי איתו הרבה - הוא לא מאמין בשלום. יותר מפעם אחת הלכנו יחד לארצות הברית על-מנת לדון בשלום - כל מה שהוא אמר הוכיח שהוא לא מאמין בשלום".
עם זאת אמר עבאס כי הכרחי להיות עם נתניהו בקשר מכיוון שלדבריו "נתניהו הוא ראש הממשלה הכובשת את ארצי, אבל עם זאת אין בכוונתי לשנות את עמדתי לפיה אין מנוס מפתרון לסכסוך, אלא בדרכי שלום".

+לפיד הנחה: להכין "ארגז כלים ביטחוני-מדיני" בתגובה למהלך הפלשתיני באו"ם
13:36 13/11/22  |  מירב ארד

ראש הממשלה יאיר לפיד ערך (יום א') מספר פגישות ושיחות ביטחוניות מדיניות ובסופן הנחה על הכנת ארגז כלים ביטחוני מדיני, בתגובה למהלך של הפלשתינים באו"ם. ראש הממשלה לפיד: "הדרך לפתרון הסכסוך אינה עוברת דרך מסדרונות האו"ם או גופים בינ"ל אחרים, ולמהלך הפלשתיני באו"ם יהיו השלכות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
הייתה אחת מ-98 המדינות שהצביעו בעד הצעה פלשתינית לקבל חוות דעת על "הכיבוש הישראלי המתמשך" מהעצרת הכללית    השגריר הישראלי באוקראינה: קייב שוללת קשר יהודי להר-הבית
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן אישר צעדים נוספים נגד בכיר פתח תוופיק אלטיראווי החשוד בהדלפת מסמכי וועדת החקירה בנסיבות מותו של יאסר ערפאת. אלטיראווי מאשים את חוסיין א-שיח' באחריות לקנוניה נגדו, א-שיח' זכה בניצחון נוסף בקרב הירושה ומתכנן מהלכים נוספים לחיסול פוליטי של יריביו
יוני בן-מנחם
המדיניות הביטחונית של ממשלת לפיד-גנץ נגד גל הטרור בשטחי יהודה ושומרון כשלה ובשטח קמות קבוצות טרור חדשות    ממשלת נתניהו חייבת לשנות את האסטרטגיה הביטחונית כדי למנוע אינתיפאדה חמושה חדשה
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים בפתח הדליפו לרשתות חברתיות עדויות של בכירים פלשתינים שמהן עולה כי ליו"ר הרש"פ אבו-מאזן היה עניין בסילוקו של יאסר ערפאת מהזירה הפוליטית. מדובר במסמכים חסויים של ועדת החקירה בנסיבות מותו של ערפאת וההדלפות הן במסגרת קרב הירושה והמאבקים בצמרת פתח
יוני בן-מנחם
חבר הכנסת איתמר בן-גביר מתנה את כניסתו לקואליציה ביישום המלצות דוח קעטבי להחמיר את תנאי המאסר של האסירים הביטחוניים. ארגוני הטרור מבהירים כי בן-גביר גורר את ישראל למדרון הסלמה מסוכן שעלול לגרום לאינתיפאדה חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il