X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
להשתמש ולזרוק [צילום: יוטיוב]
הקפיטליזים החזירי משתולל (ב')
מתוך תאווה פיננסית מכרו היזמים הראשונים את המפעל לחברה אמריקנית תוך דילוג מכוער על מתן תמורה להון האנושי, שבמידה רבה בזכות חריצותו ונטפי זיעתו הגיע המפעל להישגיו הנאים, שאפשרו לבעליו למכור את המפעל ברווח מפתיע

מפעל טכנולוגית "להבים" בגליל המערבי, מפעל, הפועל כבר מעל ארבעים שנה, והוא אחד מתעודות הכבוד לתרומה המכובדת של התעשיה הישראלית לשווקים כמעט בכל העולם. לפנינו הישג מכובד הנזקף בעיקר למאמץ המבורך של ההון האנושי היקר, שבכל שנות קיום המפעל שקד בחריצותו ובמסירותו על שגשוג המפעל, שקד ימים ולילות על השבחת הטיב והאיכות של כל מוצר, מה שפילס דרך קלה להון הפיננסי לצבור רווחים נאותים, רווחים שהתאפשרו למעשה בעיקר בזכות ההון האנושי העובד והיוצר, שהשקיע מאמצים פיזיים. כואב לראות שאותו הון אנושי הוא היום מופקר.
ממשלת ישראל, שראתה צורך להבטיח תעסוקה למאות עובדים באזור מוכה אבטלה קשה ורמה כלכלית ירודה, העניקה שורה של הקלות משמעותיות בהיקפן ליזמים שהקימו את המפעל. שלל ההקלות והתמיכות הכספיות הנדיבות של הממשלה סייעו להקמת מפעל מבורך בתרומתו לכלכלת הגליל המערבי העני, מפעל שנתן פרנסה ל-1,300 מפרנסים ולעוד מאות רבות של עובדי חברות קבלן, המעניקות שירותי שמירה, הסעות, תיקונים, אחזקה ועוד שלל תפקידי עזר הנחוצים להפעלת המפעל.
מתוך תאווה פיננסית מכרו היזמים הראשונים את המפעל לחברה אמריקנית תוך דילוג מכוער על מתן תמורה להון האנושי, שבמידה רבה בזכות חריצותו ונטפי זיעתו הגיע המפעל להישגיו הנאים, שאפשרו לבעליו למכור את המפעל ברווח מפתיע ולזרוק לכל הרוחות את ההון האנושי היקר והמסור, שכיום בגליל המערבי אין מי שיקלוט אותו במסגרת מאות המפוטרים.
הפיטורים של מאות מפרנסים במפעל טכנולוגיית להבים משתלבים במלוא כיעורם עם גל פיטורים של מאות עובדים בענף ההיי-טק, שבו מתגלה הקפיטליזים החזירי במלוא כיעורו, כשהוא משתמש בשיטה המכוערת - להשתמש ובתום השימוש לזרוק, הגם שאותם עובדים מסורים בענף ההיי-טק עלולים להיפלט לחלוטין ממעגל התעסוקה כולו עם כל המשמעויות החמורות המתלוות לעובדה כאובה ומצערת זו.
בישראל המתנגחת על חלוקת תיקים ומשקיעה את כל המאמצים בשיח, אותו מנווטים איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' עם שושבינם בנימין נתניהו, אין התייחסות לעובדה מצערת שבחודשים האחרונים נפלטו כ-7,000 עובדי היי-טק. קשה היה לקרוא את הכתבה של ירדן בן גל הירשזון ב"דה מרקר" מיום 6.12 - "כ-7,000 עובדי היי-טק פוטרו בחצי השנה האחרונה מהענף הצומח והמבטיח ביותר במדינה... ו-900 עובדים, שעומדים להיות מפוטרים ממפעל "טכנולוגית להבים", שמייצג את התעשיה המסורתית..."
מצער, שגורלם של 7,000 עובדים, שפוטרו בחצי השנה האחרונה בענף ההיי-טק, ו-900 עובדים, העומדים להיפלט בחודשים הקרובים ממפעל, בו עבדו שנים רבות, אינו נושא, שמעסיק היום את קברניטיה של מדינת ישראל... ובישראל הקפיטליזים החזירי חוגג. מי שמשלם עבור החגיגה הזו זה ההון האנושי העובד.

תאריך:  09/12/2022   |   עודכן:  09/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקפיטליזים החזירי משתולל (ב')
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ברכת שבת שלום לפועלי "להבים"
איתן, שבת שלום  |  9/12/22 10:18
2
למגיב שמואל בוקי בפיסבוק.
ל-ש.בוקי בפייסבוק  |  9/12/22 11:10
3
שבת שלום ומכובדת לעם ישראל ל"ת
שבת שלום לעם ישרא  |  9/12/22 20:08
4
שבת שלום ומבורכת לעמנו ישראל. ל"ת
שבת שלום ומבורכת.  |  9/12/22 20:14
5
מאחלת ביטול הפיטורים בלהבים
שבת נעימה ומבורכת  |  10/12/22 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון פרידמן
התגובה בבחריין לביקורו של הנשיא יצחק הרצוג מהווה תזכורת כואבת כי השלום עם בחריין אינו דומה לשלום עם האמירויות, בעיקר בשל הרוב השיעי במדינה. האופוזיציה ערכה לאחרונה הפגנות ומחאה ברשתות החברתיות. מהם המקורות להתנגדות לשלום בבחריין, ומדוע הנורמליזציה חשובה כל כך לשלטון?
יאיר נבות
לדברי גלייאמוב שבעבר היה אחד מיועציו הפוליטיים של הנשיא, התוכנית הסודית נקראת "תיבת נוח", ותכנונה החל כבר באביב. במסגרתה נבדקה האפשרות שפוטין יפונה לסין, אך בקרמלין החליטו לוותר עליה ולהתמקד בוונצואלה וארגנטינה כיעדים אפשריים עבור פוטין במקרה הצורך. לדברי גלייאמוב מי שמנהל את הפרויקט כולו הוא מקורבו של פוטין.
דן מרגלית
במופע פומבי ראשון פתח בשיר "באנו חושך לגרש" - אוי ואבוי, נכתב בידי שרה תנאי-לוי, אישה רחמנא ליצלן, שהעזה לצאת מהמטבח ולהתיישב ליד השולחן עם נייר ועט
רפאל שחור
אם עד להעלאת הריבית היזמים לא איפשרו לרוכשים להקדים תשלומים, אלא לפי התקדמות הבנייה מתוך כוונה שהרוכש יספוג את מדד תשומות הבנייה, כעת היזמים מעוניינים לפרוע את האשראי שלקחו ומרביתם מאפשרים ואפילו עושים פניות יזומות לרוכשים להקדמת התשלומים
יוסף גערליצקי
התגלות החסידות באה להאיר ולדחות את החושך הכפול והמכופל שהתגבר באופן מיוחד בדורות האחרונים, דורות של "עקבתא דמשיחא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il