X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטין. נערך ליום שאחרי [צילום: אפרם לוקצקי/AP]
"תיבת נוח": התוכנית הסודית למילוט פוטין מרוסיה
לדברי גלייאמוב שבעבר היה אחד מיועציו הפוליטיים של הנשיא, התוכנית הסודית נקראת "תיבת נוח", ותכנונה החל כבר באביב. במסגרתה נבדקה האפשרות שפוטין יפונה לסין, אך בקרמלין החליטו לוותר עליה ולהתמקד בוונצואלה וארגנטינה כיעדים אפשריים עבור פוטין במקרה הצורך. לדברי גלייאמוב מי שמנהל את הפרויקט כולו הוא מקורבו של פוטין.

האם לקרמלין יש תוכנית סודית למילוטו של הנשיא פוטין מרוסיה? עבאס גלייאמוב, שבעבר היה אחד מיועציו הפוליטיים של הנשיא פוטין בקרמלין ואף כתב עבורו נאומים, טוען בערוץ הטלגרם שלו שהקרמלין מתכונן לאפשרות של תבוסה באוקראינה, ומכין תוכנית סודית לפינויו של הנשיא פוטין מרוסיה אם וכאשר.
אבל לאן? לדברי גלייאמוב התוכנית הסודית נקראת "תיבת נוח", ותכנונה החל כבר באביב. במסגרתה נבדקה האפשרות שפוטין יפונה לסין, אך בקרמלין החליטו לוותר עליה ולהתמקד בוונצואלה וארגנטינה כיעדים אפשריים עבור פוטין במקרה הצורך. לדברי גלייאמוב מי שמנהל את הפרויקט כולו הוא מקורבו של פוטין.
איגור סצ׳ין, העומד בראש תאגיד הנפט הממלכתי "רוסנפט", ובעל קשרים קרובים מאוד עם כל בכירי משטרו של מנהיג וונצואלה ניקולס מאדורו. עוד טוען גלייאמוב, בהתבסס על "מקורות המקורבים לקרמלין", שלא רק פוטין מיועד לפינוי/הימלטות מרוסיה, אלא בכירים רבים במשטר הרוסי הנוכחי. ע"פ אותם מקורות, פקידים בכירים בממשל הרוסי רוכשים כעת נדל"ן והיתרי שהייה בוונצואלה וגם בארגנטינה, אקוודור ופרגוואי, כולל רכישת קרקעות. גלייאמוב טוען שנאמר לו שיורי קורילין, יד ימינו של איגור סצ׳ין, מעורב באופן ישיר בהכנת הקרקע בוונצואלה עצמה. קורילין התפטר מתפקידו ב"רוסנפט" בקיץ.
גלייאמוב טוען שנאמר לו שקורילין עוסק כעת באופן מלא ב"תיבת נוח". מה שמסייע לו לדבריו זו העובדה שיש לו אזרחות אמריקנית וקשרים מצויינים בוונצואלה, תוצאה של עבודתו שנים ארוכות בתעשיית האנרגיה, כולל בתאגיד BP. ועכשיו, אחרי שאמרנו את כל זה, מן הראוי ואף רצוי להדגיש שיש לקחת את הנאמר ואת טענותיו של גלייאמוב עם יותר מקורטוב של מלח, מהרבה סיבות. אם אכן ישנה תוכנית כזו, היא אמורה הייתה להישאר כמובן סודית ביותר, עם מעגל מצומצם מאוד של יודעי דבר.
עצם הרעיון שפוטין פשוט יסתלק מרוסיה לילה אחד עם מאות בכירים אחרים נשמע הזוי למדי. וכמובן שנשאלת גם השאלה איך בדיוק מגדירים "תבוסה רוסית" במלחמה? אם בחודשים הקרובים יצליח צבא אוקראינה להתקרב דרמטית לשחרורו של חצי האי קרים, יש סיכוי גדול משמעותית שפוטין יעשה שימוש בנשק גרעיני טקטי, מאשר שיעלה על מטוס ויימלט באישון ליל לוונצואלה. יתרה מזאת - גם אם תגיע תבוסה צורבת בשדה הקרב, הרבה תלוי בשאלה איך היא תתקבל ברוסיה פנימה? האם משטרו של פוטין יעמוד בסכנה אמיתית מבית? זה בכלל לא ברור. לכן, למרות שמאוד מפתה להיתלות על דבריו של גלייאמוב כמוצאי שלל רב ודרמטי, ראוי לדעתי להתייחס לכל העניין לעת עתה בספקנות גדולה וראויה.

תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תיבת נוח": התוכנית הסודית למילוט פוטין מרוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
יש השנה של מגזין "טיים" לשנת 2022 הוא נשיא אוקראינה    הנשיא זלנסקי הפגין מנהיגות אמיתית. בקרמלין ראו בו דמות חלולה, חסרת ניסיון מנהיגותי ומדיני, שודאי תתקשה לעמוד בלחץ האדיר. זו הייתה עוד קונספציה רוסית שגויה שתרמה למפלה הרוסית הצבאית בשבועות הראשונים
איציק וולף
הממשל הסיני הודיע על ביטול חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית או אישור בריאות לצורך נסיעה בין חלקים שונים של סין    סגר יוטל רק על אזורים שיוגדרו ככאלה שנמצאים בסיכון גבוה
איתמר לוין
הקנצלר שולץ במאמר נרחב ב-Foreign Affairs, חלק ג': הגנת אירופה והידוק היחסים עם מדינות מתפתחות גם אם אינן דמוקרטיות
איתמר לוין
הקנצלר שולץ במאמר נרחב ב-Foreign Affairs, חלק ב': יעדי המערב במלחמה באוקראינה, מדיניות האנרגיה החדשה ועתיד האיחוד
יאיר נבות
לאחרונה דווח שצבא אוקראינה השלים את פיתוחו של מל"ט תקיפה שמסוגל לשאת 75 ק"ג חומר נפץ ולטוס לטווח של אלף ק"מ. בהחלט ייתכן שהתקיפות אתמול והלילה בוצעו באמצעות הכלים הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il