X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנדלבליט. שובל של תהיות [צילום: דוד וייל, לע"מ]
ויפתח ה' את פי היועץ המשפטי לשעבר
מה אירע למנדלבליט בדרך אל מצולות הים? ומדוע לא דחק להעמיד את נתניהו לדין ולנהל את משפטו בקצב הוגן כלפיו, אבל גם ביעילות?
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

"השקרן בן שקרן", כפי שתיארו בצלאל סמוטריץ', הלא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוב היה היום במקומו הראוי. הוא סיפר כי הנשיא יצחק הרצוג ביקש ממנו לעכב את ההפיכה השלטונית בשבועיים כדי לנהל משא-ומתן, אבל העניין מסור כולו בידי יריב לוין. ואני מוסיף את סנשו-פנשו שמחה רוטמן1. הבל, ברור שלוין נהנה מהנחייתו של ביבי לדחות את פניית בוז'י כי דרכו אצה לו להרוס את מערכת המשפט כדי להיחלץ מן התביעה הפלילית נגדו. בכוחו להורות על בלימה לשבועיים, ושוב הוא משקר.
חיזוק לכך מצאתי הבוקר בדיווח של גידי וייץ בהארץ, שכותרתו אומרת הכל:
Ex-AG Mendelblit: Judicial crisis is designed to stop Netanyahu trial. בוקר טוב ד"ר אביחי מנדלבליט. לקח לך קצת זמן, קצת יותר מדי זמן, לומר זאת לאומה. המאמר מבוסס על התבטאויות עכשוויות של מנדלבליט עם אלמונים. אני מנחש (לא בדקתי) שגידי וייץ שמע את הדברים ישירות "מפי הסוס", אך הוסכם ביניהם לייחסם למאזינים אלמוניים כדי שלא תיווצר מסגרת של ראיון עיתונאי רשמי. מעניין, אבל לא כל כך חשוב.
"האסון שאנו עדים לו ונמשיך לראותו", כך בתרגום, "קשור כל כולו בניסיון לעצור את משפט נתניהו". יש בו גם חוות דעת מקצועית של מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה (מטעם נתניהו) וקודם מזכיר ממשלתו, ולפני כן גם הפרקליט הצבאי הראשי, ובה הוא אומר - זה מעניין - כי אילו ביבי האמין שהתביעה נגדו תקרוס והוא לא יורשע לא היה נותן ידו לצעדים מסוכנים כאלה.
אם זה אכן יתרחש - ולהערכתו מהר (וכאן אני מתערב לומר, שאם כן יש להגביר את פעולות המחאה ולהביאן עד לקצה השימוש בכל הכלים הדמוקרטיים) - כי אז מצבה של ישראל יהיה גרוע מפולין ומהונגריה הלא-ליברליות. בלי מערכת משפט אמינה בעיני העולם הופכת ישראל לתושב קבוע על ספסל הנאשמים בבית הדין הבינלאומי בהאג.
בסיימו את תפקידו הותיר אחריו מנדלבליט שובל של תהיות. בכירי המחאה אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון, סוזי נבות, איילה פרוקצ'ה, ד"ר אליעד שרגא ועוד רבות וטובים - לא, מצויינות ומעולים - לא הבינו כיצד הניח לתיק-3000, הוא סיפור הצוללות. עדותו של משה יעלון אשר שימש כשר הביטחון מדליקה לא סתם אורות אדומים אלא זרקורים. כיצד לא בשלה אפילו כדי כוונה להעמיד את ביבי לדין גם בנושא זה? בידי שרגא מ"התנועה לאיכות השלטון" ספר שריכז העיתונאי שחר גנוסר, ויש לקוות כי יראה אור בעתיד הנראה לעין. לא יכול להיות ספק כי נתניהו חשוד.
מה אירע למנדלבליט בדרך אל מצולות הים? ומדוע לא דחק להעמיד את נתניהו לדין ולנהל את משפטו בקצב הוגן כלפיו, אבל גם ביעילות? האם בדיעבד הוא המולקולה, הפרודה, שהולידה עתה את המשבר החוקתי החמור בתולדות המדינה? את הבריונות המגושמת של ביבי ולוין ורוטמן?
ספרים רבים ועבודות דוקטור ממתינות לעיתונאים ולאנשי אקדמיה שיתפנו לכך בעשור הקרוב.

הערות

1. הוא נושא כליו של דון קישוט בספרו של מיגל סרואנטס מראשית המאה ה-17.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  07/02/2023   |   עודכן:  07/02/2023
+רוטמן: "לכנסת מגיע מעמד מחוקק כל יכול, כפי שהיה לה עד פס"ד המזרחי
00:53 08/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סבור שצריכות להיות לכנסת סמכויות חקיקה רחבות ושאין למתוח עליה ביקורת אלא אם היא בוחרת לוותר על כוחה - למשל כאשר נתנה לבית המשפט לעררים סמכות לבטל חוקים רגילים המבוססים על חוקי יסוד  ▪  אלמלא הצורך להתפשר, היה נוהג לפי המודל הבריטי וקובע שהעליון אינו יכול לפסול שום חוק  ▪  סער סבור שחוקי היסוד לא טופלו בכבוד ובאחריות הראויים, מה שלא מאפשר לקבל סעיף חקיקה מבלי להגדיר חוקי יסוד. הוא סבור כי אין הצדקה בחוק לשלול מהרשות השופטת את היכולת לביקורת שיפוטית

רוטמן. להחזיר לכנסת את כוחה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הנשיא הרצוג, תורך
12:41 07/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

על הרצוג להודיע קבל עם ועולם כי ביבי חיבל בסיכוי למנוע משבר חוקתי  ▪  זה המזער הנדרש מהרצוג בהנחה כי ניחן, כאמור, ביושרה, אינטגריטי

הרצוג. עשה סיבוב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ כסיף קרא למרי אזרחי והורד מהדוכן
10:33 07/02/23  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סערה במליאת הכנסת בדיון הלילי  ▪  סגן יו"ר הכנסת הורה לסדרנים להוריד בכוח את ח"כ כסיף מן הדוכן לאחר שקרא למרי אזרחי במסגרת החוק  ▪  ח"כ אלמוג כהן שרק לעבר כסיף וקרא לו קריאות בערבית והתלונן בפני היו"ר על ביזוי הכנסת לאחר שכסיף הגיב וכינה אותו 'בן זונה'

ח"כ כסיף, רגע לפני שסולק מן הדוכן במליאה [צילום: ערוץ כנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויפתח ה' את פי היועץ המשפטי לשעבר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הכל קשקוש. המשפט יימשך
עובד 1  |  7/02/23 18:01
2
מרגלית
ירושלמית  |  8/02/23 17:29
3
ניסיון הפיכה בשנות ה50
גמבילו  |  9/02/23 08:15
4
TE'UV SACHKANEI KAKA
HEAROT: 2  |  9/02/23 18:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
דן מרגלית
על הרצוג להודיע קבל עם ועולם כי ביבי חיבל בסיכוי למנוע משבר חוקתי    זה המזער הנדרש מהרצוג בהנחה כי ניחן, כאמור, ביושרה, אינטגריטי
איציק וולף, עידן יוסף
סערה במליאת הכנסת בדיון הלילי    סגן יו"ר הכנסת הורה לסדרנים להוריד בכוח את ח"כ כסיף מן הדוכן לאחר שקרא למרי אזרחי במסגרת החוק    ח"כ אלמוג כהן שרק לעבר כסיף וקרא לו קריאות בערבית והתלונן בפני היו"ר על ביזוי הכנסת לאחר שכסיף הגיב וכינה אותו 'בן זונה'
איציק וולף
עו"ד גור בליי, היועץ המשפטי של ועדת החוקה, הגיש חוות דעת ולפיה על חברי הכנסת להסדיר את מעמד חוקי היסוד במקביל להצעה למניעת ביקורת שיפוטית עליהם - על-מנת שלא ייעשה שימוש לרעה בהליך החקיקה    "אין מניעה המגבילה אפשרות של רוב רגעי לכלול בחוק יסוד תכנים הפוגעים ב'כללי המשחק'"
ד"ר עדי ירדן
כאשר אהרן ברק השווה את הרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט למהפכה של טנקים והציע להעמידו מול כיתת יורים, הוא למעשה נתן לגיטימציה לשיח אלים ביותר
עידן יוסף
ראש הממשלה בישיבה חגיגית של הכנסת: "הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע משיח קיצוני"    ראש האופוזיציה לפיד: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il