X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הלווית עלי רמזי אלאסווד בדמשק [צילום: עומאר סנאדיקי/AP]
ישראל הנחיתה מכת מנע על הג'יהאד האיסלאמי
המוסד הישראלי חיסל בדמשק בכיר של הג'יהאד האיסלאמי שתכנן פיגועים נגד ישראל במהלך חודש רמדאן. ישראל חידשה את החיסולים הממוקדים בסוריה ובלבנון של בכירים בארגוני הטרור אשר פועלים להביא לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל בשבועות הקרובים, צפויים חיסולים נוספים

על-פי גורמים פלשתינים ברצועת עזה, בכירי ארגון הג'יהאד האיסלאמי בדמשק ובלבנון ירדו למחתרת בעקבות חיסול בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי בדמשק ב-19 במרס. גורמים זרים מסר כי הוא חוסל על-ידי סוכני המוסד הישראלי. נראה כי ישראל הנחיתה מכת מנע על ארגון הג'יהאד האיסלאמי לקראת חודש רמדאן כדי לצמצם את פיגועי הטרור שהוא מתכנן נגד מטרות ישראליות.
הבכיר שחוסל הינו עלי רמזי אלאסווד, בן 31, מהנדס לכימיה שהצטרף לג'יהאד האיסלאמי בשנת 2005 והגיע לעמדת פיקוד בכירה בזרוע הצבאית שלו. חיסולו בא יום לאחר שמזכ"ל הארגון זיאד אלנח'אלה נפגש בביירות שבלבנון עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לתאם עמו את פעילות הטרור נגד ישראל במהלך חודש רמדאן.
עלי רמזי אלאסווד חוסל בפתח ביתו בשכונת קודסייה באזור דמשק, שני אלמונים ארבו לו בשעות הבוקר סמוך למכוניתו, כשהוא יצא מביתו הם ירו לעברו 30 כדורים, על-פי דוח הפתולוג הוא גם נדקר באמצעות סכין לאחר הירי, כנראה לוודא את מותו. עלי אלאסווד היה מעורב בתכנון פיגועים נגד ישראל בשבועות הקרובים, המוסד הישראלי עקב אחריו תקופה ארוכה, גורמי ביטחון בישראל סירבו לענות לשאלה אם הוא היה קשור לפיגוע מטען החבלה הגדול שהוטמן בשבוע שעבר בצומת מגידו.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ברמז לחיסולו בדברים שאמר בישיבת הממשלה השבועית, "אנחנו מגיעים אל המחבלים ואל אדריכלי הטרור בכל מקום" הדגיש נתניהו. על-פי גורמים יודעי דבר, ישראל החליטה לחדש את חיסולי הבכירים בארגוני הטרור בסוריה ובלבנון שמפעילים את הטרור בשטחי הגדה ורצועת עזה, החיסולים השקטים שנעשים ללא טביעות אצבע של ישראל ולקיחת אחריות על ידה מסייעים לישראל לשמור על שקט יחסי ברצועת עזה מבלי להתגרות בפלשתינים.
הקשר ההדוק לאירן
על-פי הנחיית "משמרות המהפכה" של אירן, חיזבאללה וארגוני הטרור הפלשתינים נערכים לגל חדש של טרור לקראת חודש רמדאן, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נועד השבוע בביירות עם מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי לתיאום פעולות הטרור בשבועות הקרובים.
מערכת הביטחון הישראלית מודאגת מאוד מהמשך צמיחתן של קבוצות הטרור בצפון הגדה, ארגון הג'יהאד האיסלאמי הקים 9 קבוצות טרור חדשות בצפון הגדה שחמושות בנשק, הקבוצות האלה מקבלות סיוע כספי ונשק מאירן. ארגון הג'יהאד האיסלאמי מוביל את פעולות הטרור בצפון הגדה מאז תום מבצע "שומר החומות" במאי 2021 ובעקבות בריחת 6 המחבלים מכלא גלבוע לאזור ג'נין בחודש ספטמבר 2021 שחמישה מהם היו מארגון הג'יהאד האיסלאמי.
על-פי גורמי ביטחון בכירים, מי שאחראי להקמת קבוצות הטרור האלה הינו אכרם אלעאג'ורי, ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בתיאום עם "משמרות המהפכה" של אירן. האירנים הם שפיתחו את הקמת קבוצות הטרור החדשות לאחר הקמת קבוצת "גדוד ג'נין" ביוזמה מקומית.
מיהו אכרם אלעג'ורי?
ישראל ניסתה ב-13 בנובמבר 2019 לחסל את בכיר הג'יהאד האיסלאמי אכרם אלעג'ורי בביתו בדמשק, אלעג'ורי הוא חבר הלשכה המדינית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי וראש המועצה הצבאית העליונה. הוא ניצל מהתקפת חיל-האוויר הישראלי על ביתו אך בנו מועז נהרג. אלעג'ורי הוא יליד רצועת עזה, יש לו שלושה בנים והוא מילא תפקידים חשובים בארגון, בספטמבר 2018 הוא נבחר לתפקיד חבר הלשכה המדינית של הארגון. הוא הגיע בבחירות הפנימיות בארגון למקום שני אחרי זיאד אלנח'אלה שנבחר למזכ"ל הארגון. הוא עומד גם בראש מועצת השורא ואחראי על הכספים של הארגון המגיעים בעיקר מאירן.
לאכרם אלעאג'ורי היו יחסים הדוקים עם הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס" שחוסל על-ידי צבא ארה"ב. בחודש אוגוסט שעבר הוא נפגש ביחד עם מזכ"ל הארגון זיאד אלנח'אלה בטהרן עם הגנרל חוסיין סלאמי, מפקד "משמרות המהפכה" כדי לתאם את הפעילות הצבאית של הארגון בגדה וברצועת עזה. מי שסייע לו להקים את קבוצות הטרור החדשות בגדה היה השיח' בסאם א-סעדי ממחנה הפליטים בג'נין, מבכירי ארגון הג'יהאד האיסלאמי, הוא נעצר על-ידי צה"ל ומעצרו היה אחת הסיבות שהובילו למבצע "עלות השחר" של ישראל נגד הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה בקיץ האחרון.
אלעג'ורי נע בין אירן, סוריה ולבנון ומקיים קשרים צבאיים עם בכירי המשטר האירני וארגון חיזבאללה. אלעג'ורי נחשב למספר 2 בארגון ו"האיש החזק" אחרי המזכ"ל זיאד נח'אלה ויש לו השפעה גדולה ברצועת עזה. על-פי גורמי הביטחון, באזור ג'נין יש כבר כמה מאות מחבלים חמושים הפועלים במספר קבוצות שמשתייכים בעיקר לארגוני הג'יהאד האיסלאמי וארגון פתח, מבצע המעצרים הגדול "שובר גלים" של צה"ל אינו מספיק לבלום את גל הטרור למרות שהיו לו הצלחות.
בג'יהאד האיסלאמי חוששים ממבצע גדול של צה"ל באזור ג'נין נגד קבוצות הטרור וגם מניסיון נוסף לחסל את אכרם אלעג'ורי ברגע שתהייה הזדמנות מבצעית לכך, הוא מהווה כעת את "ראש הנחש" שמפעיל את הטרור באזורי ג'נין ושכם. ישראל נכנסת לתקופה ביטחונית רגישה מאוד והסיכולים הממוקדים בגדה, ברצועת עזה ובחו"ל הינם חלק בלתי נפרד של הכלים שבהם ישראל משתמשת לצורך הרתעה וגם כדי להילחם נגד הטרור, לישראל יש בנק של מטרות בצמרת של ארגוני הטרור, מדובר במחבלים בכירים שמתכננים לפגוע באזרחי ישראל ובאנשי כוחות הביטחון שלה.

תאריך:  21/03/2023   |   עודכן:  21/03/2023
+שב"כ והמשטרה סיכלו פיגוע ירי בירושלים
10:27 21/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שני אחים פלשתינים תושבי השומרון, בחשד כי גויסו לביצוע פיגוע מטען בישראל. בחקירתם עלה כי השניים הונחו לבצעו פעולות שונות, ובמהלך החקירה אף הוסגר נשק שהיה אמור לשמש אותם לפיגוע ירי בירושלים

האקדח שהיה אמור לשמש לפיגוע הירי [צילום: תקשורת שב"כ]
+"הצמרת הפוליטית נשאבה לרפורמה ולא עוסקת באיומים"
09:55 21/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS פרסם לראשונה התרעה אסטרטגית שלפיה יש לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית משום שהעיסוק האינטנסיבי בה, והשסע הלאומי שנוצר בעקבותיה פוגע ביכולתה של ישראל להתמודד עם האיומים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים שניצבים בפניה

שר המשפטים לוין וראש הממשלה נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הכנסת אישרה שהייה ביישובי השומרון שפונו בהתנתקות
04:51 21/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושר בקריאה שנייה ושלישית: שמו של חוק יישום ההתנתקות ישונה, הסעיפים בחוק הנוגעים לאיסור שהייה בשטחים שפונו ולביטול זכויות המתיישבים - יבוטלו  ▪  ראש מועצת השומרון בירך "שהחיינו" ולאחר ההצבעה פרצו ריקודים מחוץ למשכן

יוסי דגן מברך שהחיינו [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל הנחיתה מכת מנע על הג'יהאד האיסלאמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אושר בקריאה שנייה ושלישית: שמו של חוק יישום ההתנתקות ישונה, הסעיפים בחוק הנוגעים לאיסור שהייה בשטחים שפונו ולביטול זכויות המתיישבים - יבוטלו    ראש מועצת השומרון בירך "שהחיינו" ולאחר ההצבעה פרצו ריקודים מחוץ למשכן
איציק וולף
דובר צה"ל הודיע כי נשללה לחלוטין האפשרות שהמחבל שביצע את הפיגוע בצומת מגידו חצה את הגבול מלבנון לישראל במנהרה תת-קרקעית
איציק וולף
אושרו ביקורי משפחות בישראל לפלשתינים תושבי יהודה ושומרון וכן ביקור קרובי משפחה ביהודה ושומרון ממדינות זרות    פלשתינים תושבי יהודה ושומרון יוכלו במהלך חודש רמדאן להזמין כרטיסים לטיסות ייעודיות ליציאה לחו״ל דרך שדה התעופה רמון
עידן יוסף
אמו, נאטאלי: "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו, שהרעיף רק טוב"    משפחתו תרמה את איבריו להצלת חיים
ארי בוסל
לפני 15 שנים, ציפי לבני, שרת החוץ וממלאת-מקום ראש הממשלה (אולמרט) יצאה בתוכנית של "מיתוג ישראל"    עשרות מיליונים הושקעו באותה תוכנית כמו גם כוח אדם ומאמצים ניכרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il