X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. כולם אשמים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
הסכם הגז וקריעת ים סוף
קריעת ים סוף - למרות שפרעה מלך מצרים מצא את מותו באירוע ולא נוכל להזמינו לעדות, ניתן לשלול בוודאות כל קשר שלו "להסכם", שהרי שדה הגז נתגלה הרחק מים סוף, בים התיכון

ראש הממשלה, שריו, יועציו ושלל תומכיו, מציגים את הסכם הגז של בנט/לפיד כ"אם כל הצרות והחולאים" שפוקדים את ישראל. על-אף הפליאה והשאלה הייתכן "שטעות" אחת שאם נעשתה היא היא אשר תסכל ותחבל בעשייה ובפעילות של רוב משרדי הממשלה, האם באמת היא הסיבה לשיתוק המלא המונע מהשרים הנרפים לתפקד. מצאתי עצמי מנסה לבדוק ולבחון האם יש בסיס ל"כתב האשמה" הקשה הזה.
בשל הקושי להתמודד עם שאלה כה מורכבת, ובהתחשב שאין בידי מידע על-אודות השיקולים והאילוצים שהיו מונחים אז בפני בנט/לפיד, חשבתי ללכת בדרך הבטוחה של שלילת אירועים ואסונות שיש ודאות מלאה שלא נגרמו בשל "ההסכם ההוא". הראשון שעלה במוחי - "המבול". האם הסכם הגז הוא שגרם לאסון הנורא שמחק את העולם שנברא בראשונה? אפשר להניח בוודאות, שאם הצדיק נח יוזמן לדוכן העדים יוכל לשלול זאת מכל וכל.
קריעת ים סוף - למרות שפרעה מלך מצרים מצא את מותו באירוע ולא נוכל להזמינו לעדות, ניתן לשלול בוודאות כל קשר שלו "להסכם", שהרי שדה הגז נתגלה הרחק מים סוף, בים התיכון. גזירות ת"ח ות"ט - אף את אלו יש להסיר מכתב האשמה, היות שלאחר בדיקה נמצא שאין כל זיקה או קשר משפחתי בין הצוררים חמלניצקי ונסראללה. גירוש ספרד - אף כאן ניתן לטעון כי לבנט/לפיד אין כל קשר לא לספרד ולא "לספרדים" לכן דינה של טענה זו להימחק על הסף.
לאור כל זאת ניתן להניח ואף לקבוע כי אין כל בסיס או אחיזה לטענות השרים והעומד בראשם כי מחדלי הממשלה ואי תפקודה נובע מהסכם בנט/לפיד. זאת ועוד מדובר בממשלה ריבונית עם רוב של 64 שיש בידה היכולת לבטל את ההסכם "הרע" הזה, "להחזיר" לרשותה את השטח הימי שנמסר ללבנון לא כדין ובכך לסלק את המכשול (האליבי) לתפקודה.
בכל מקרה אנו כאזרחים לא נוכל להסכים או לקבל את הטענה כי הסיבה לאי תפקוד רוב שרי הממשלה, נעוצה באיזה טעות שנעשתה אי-שם בעבר. הדרך של הטלת אשם בממשלה "הקודמת" היא דרך בזויה ומקוממת. די לבכי ולנהי "טלו קורה מבין עיניכם", נבחרתם כדי למשול ולעשות טוב לעם ולמדינה.

תאריך:  11/04/2023   |   עודכן:  11/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם הגז וקריעת ים סוף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוסי, פתחת את "תיבת פנדורה"
פרסאוס  |  18/04/23 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עידן יוסף
הקמת הקרן לאזרחי ישראל שמה לה למטרה לחלק רווחי משאבי טבע לאזרחים ולדורות הבאים תוך הימנעות מ"קללת משאבי הטבע" ו"המחלה ההולנדית"    כללי הקמה של הקרן צריכים להתנגד למניעים פוליטיים קצרי טווח, וזיכיון ים המלח המסתיים ב-2030 מחייב גישה תחרותית למכרז הקרוב    השקעת יתרות הקרן בניירות ערך נזילים נחוצה כדי להגן מפני תרחיש "יום סגור"
מירב ארד
נכון לשנת 2022 מספר הצרכנים המחוברים לרשת החלוקה עומד על 150, וכי כיום נפרסו 680 ק"מ של קווים, מתוכם 630 שבהם הגז כבר זורם    מנכ"ל חברות החלוקה מרימון גז טבעי ורתם גז טבעי, עו"ד גלעד שי: "שני שלישים מהצרכנים הפוטנציאליים שלנו נעלמו. פרויקט הגז הטבעי לא מקבל עדיפות לאומית ביחס לתשתיות אחרות
יצחק דנון
החברה טוענת שהנמל אינו מאפשר להשלים את קו החלוקה לאספקת גז טבעי לפעילותו    מבקשת לאפשר לה להיכנס לנמל ומודיעה שתתבע 8.1 מיליון שקל
איציק וולף
חברת נתג"ז הודיעה לחברת שברון שבעקבות תקלה באוניה המניחה את הצנרת הימית במקטע ההולכה אשדוד-אשקלון צפויה דחייה של לפחות חצי שנה בהשלמת הפרויקט    הצפי החדש להזרמת הגז - בין אוקטובר 2023 לאפריל 2024
עידן יוסף
ארבע יחידות פחמיות ישמשו אחרי המועד אך ורק לעתות משבר של חרום ומצוקה אנרגטית    יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "על המאסדרים לוודא שאכן חברת החשמל עומדת ביעדים, מדובר בחיי אדם ובאוויר שאנו נושמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il