X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דיקטטורה [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
לאיין בחוק מפורש את דיקטטורת הטייסים
עד לאחרונה היה הסכם בלתי כתוב בין עם ישראל למשרתים בצה"ל שעם השרות לא משחקים טייסים ובכירים אחרים הפרו ברגל גסה את ההסכם הבלתי כתוב הזה לוויכוח בין "דיקטטורת השופטים" לבין "דיקטטורת השולטים" נמצא פתרון גרוע מכל "דיקטטורת הטייסים"

רציתי לפתוח בסיפור אמיתי על איך השתמטתי משירות מילואים. בעבר הרחוק מאוד היה לי שירות מילואים עיקרי כמה עשרות ימים בשנה, משהו כמו 30 יום, ונע"ת "נוסף על תפקיד", ראש ציר בגיוס חירום. בכל תרגיל גיוס של יחידתי הייתי נקרא לנקודת איסוף, היו מוצמדים לי רכב ונהג צבאיים, והיינו עוברים יישוב יישוב מקו עכו/כרמיאל וצפונה, ומוסרים את הצווים למפקדי האזורים, שפיזרו את הצווים למפקדי החוליות וכו' (כיום אני משער שהטכנולוגיה ייתרה את שיטת הגיוס הזו).
שנה ועוד שנה ועוד שנה והכל בנוסף לשמ"פ (שירות מילואים פעיל) הרגיל. ביקשתי שוב ושוב להיפטר מהפארך הזה, אבל לא עזר כלום, אמרו לי שאני מצטיין בתפקיד ואין לי תחליף. יום אחד פגשתי סוס קרבות ותיק ושיתפתי עמו את צרתי. הוא חייך ואמר "תדאג שהתרגיל הבא יתקיים כאשר אתה חולה, לא תוכל לבוא, ימצאו לך מחליף, ואז יעזבו אותך, הם תמיד קוראים לאחרון שביצע". שאלתי אותו "אבל אני לא קובע את התאריך מראש איך אני יכול לדאוג מראש שהתרגיל יתקיים כאשר אני חולה"? "זו כבר הבעיה שלך", ענה לי הסוס.
רצה אלוהים, ובדיוק ביום של התרגיל הבא, הייתי ממש חולה. כאשר התקשרו אלי מנקודת האיסוף, בקושי דיברתי, כמובן שלא הגעתי ונמצא לי מחליף, ומאז כדברי הסוס לא נקראתי יותר. כשבוע לאחר השתמטותי מהשרות התייצבתי לבירור, אותות המחלה עדיין ניכרו באפי האדמדם, התרו בי שלא יקרה עוד פעם, אך עוד פעם זה לא יכול היה לקרות, כי פשוט לא נקראתי יותר לתפקיד הזה.
האם השתמטתי? האם מחלתי הייתה כה אנושה? האם לא יכולתי להתייצב על-אף מצבי? האם המלצת אותו סוס קרבות לא שיחקה תפקיד בהשתמטות? מה ביני ובין הטייסים המשתמטים, האם אין עלי לקשוט עצמי טרם אני קושט אחרים?
ההבדל בין שטיקים של חיילים לבין מה שעשו הטייסים
את מלוא חיינו הפעילים, מגיל 18 עד גיל 45, 50, 55, 60 (תלוי בתפקיד, דרגה ובשנות ההתנדבות) אנו מחלקים עם צה"ל, לומדים במוסדות להשכלה גבוהה, מתחתנים, מולידים ילדים, שמחים, עצובים, הכל הכל באהבה רבה, עם צה"ל. צה"ל הוא חלק אינטגרלי מאתנו, ואנו חלק אינטגרלי ממנו.
האם מערכת היחסים העמוסה והאינטנסיבית הזו היא נקייה מטריקים ומשטיקים? האם היוזמה, והחשיבה מחוץ לקופסה הנדרשים מאתנו במהלך השירות, לא מלווים אותנו גם בדרך לשירות ובחזרה ממנו? וכמובן הכל חייב להיות בגבולות הטעם הטוב, מבלי לפגוע בקודש הקודשים, ביטחונה של מדינת ישראל.
והטייסים? הטייסים חצו ברגל גסה את גבולות הטעם הטוב, הטייסים בהתנהגותם פגעו בביטחונה של מדינת ישראל, ומדוע?
1) כי ניצלו את כוחם הצבאי על-מנת לאיין חקיקה בכנסת במהלך התהוותה, מה שאפילו בית המשפט לא ההין לעשות.
2) כי פעלו במאורגן לשם כך.
3) כי מכרו לציבור לוקש כאילו שירות המילואים של הטייסים הוא בהתנדבות.
חובה לשנות את הכללים
הטייסים ובכירים אחרים בצה"ל הפרו ברגל גסה את ההסכם הבלתי כתוב עמנו, הסכם הקובע שעם השירות לא משחקים, הם הביאו למצב שלוויכוח בין "דיקטטורת השופטים" לבין "דיקטטורת השולטים" נמצא פתרון גרוע מכל "דיקטטורת הטייסים".
בין אסכולת נתניהו ובין אסכולת חיות, הכריע, לפחות זמנית, הנשק, הכריעו ה-16F וה-15F, ואם חפצי חיים אנו, מחובתנו לעגן בכתב את ההסכם עם המשרתים בצה"ל כך שהשירות, כל שירות, לא יהיה יותר כלי משחק למימוש אג'נדות פוליטיות.
והפתרון
איננו יכולים לחייב מראש את הטייסים לשמור על החוק ועל פקודות מטכ"ל, אם הטייסים רוצים אנרכיה בה הם יחליטו מתי יטוסו ומתי לא, נוכל אולי להענישם אך לא נוכל לקשור אותם לקוקפיט ולהכריחם לטוס, מה שאנו כן יכולים לעשות במסגרת העבודה על שינויי החקיקה הוא:
1) לבטל את ההתנדבות לשירות מילואים (אצל טייסים ונווטים זה אפשרי אחרי גיל 49, עד אז הם משרתים שירות מילואים רגיל).
2) להאריך את שירות המילואים הרגיל עד גיל 65 (או פחות בהתאם לצרכי הצבא בתפקידים ספציפיים) ובמקביל לאסור על יחידות צה"ל לקרוא למילואים לגילאים שהיום משתחררים ממילואים.
3) קריאה לשירות מילואים בפועל לאחר הגיל המותר היום תותנה באישור שר הביטחון.
4) בפועל לא יהיה כל שינוי מעשי בשירות, רק המילה התנדבות תימחק לחלוטין מהלקסיקון של שירות המילואים, ולא ניתן יהיה להשתמש בה עוד למירוק המצפון של המשתמטים, ולמירוק לשונם של אלופים במיל' ועיתונאים בגרוש המעודדים את הסרבנות ברדיו ובטלוויזיה.
השתן שעלה לראשי הטייסים איננו בשליטתנו. אך אם חפצי חיים אנו, חלה עלינו החובה לעקר מהלקסיקון מילים מכובסות ובלתי מבוססות המכשירות השתמטות וסרבנות קולקטיבית, המסכנות באופן ממשי ומוחשי את הדמוקרטיה שלנו, המשליטות באמצעות תחנות הרדיו והטלוויזיה, גורמים דיקטטוריים המתקשטים בדרגותיהם הצבאיות מעל רשויות השלטון: מעל הממשלה, מעל הכנסת, ומעל בתי המשפט.

תאריך:  13/04/2023   |   עודכן:  13/04/2023
+נתניהו: התגברות לא מוגבלת - זה לא נכון
23:00 13/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה טען כי אינו מסכים עם הנוסח המקורי של הרפורמה המשפטית הכולל העברת מטוטלת הכוח ממערכת המשפט לצד השני  ▪  טוען כי בינו לבין גלנט היו חילוקי דעות גם בנושאים לא ידועים

נתניהו. שואף להגיע להסכמות רחבות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נשיאים ורוח - וגשם אין
13:39 13/04/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מעורבות הנשיא בוויכוח פוליטי נוקב היא תמוהה ומוזרה  ▪  מכורך הנסיבות ומתוך הרגשת הדחיפות שיצרו שני הצדדים בהתנהגותם חסרת האחריות לחלוטין, גם פתרונות תמוהים ומוזרים ראויים לניסוי, על-אף הסיכוי המאד נמוך שיועילו  ▪  הניסוי כושל כל יום יותר ויותר, הסיכויים מצטמצמים והסיכונים גוברים

הרצוג. סרט חוזר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אזעקת אמת
12:43 13/04/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

הרוב המכריע מקרב המפגינים דורש את ראשו של נתניהו, כאשר דמוקרטיה או זכויות האדם והאזרח או שלום, כל אלה כלל אינם מעניינים אותו  ▪  כאשר זו מטרת המוחים אין מנוס מאישור לאלתר של חוקי הרפורמה - ולא כל מיני חוקים אחרים ומיותרים - לפני שהרחוב המתלהם יפסול את פתקי ההצבעה של הבוחרים

גנץ. אחראי [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+בכירים בקואליציה: חקיקת הרפורמה תידחה עד לאחר התקציב
11:54 13/04/23  |  עידן יוסף

בכירים בקואליציה אומרים שלפחות בחודש הראשון לאחר שהכנסת תחזור מהפגרה, לא תהיה חקיקה חד-צדדית של הרפורמה. הסיבה: תקציב המדינה חייב לעבור בכנסת עד סוף חודש מאי, ולדברי הבכירים אין אפשרות לנהל שני אירועים גדולים באותו החודש (כאן חדשות).

+הכנסת סיכלה שיבוש חגיגת המימונה בידי פעילי מחאה
08:49 13/04/23  |  עידן יוסף

חגיגת המימונה הרשונה ברחבת משכן הכנסת: גורמים בכנסת אומרים כי כ-200 פעילי מחאה נרשמו לאירוע במטרה לשבש אותו בהפגנה נגד הרפורמה. אנשי הכנסת שישבו ועברו יסודית על הרשימות זיהו את ההתארגנות - ומחקו אותם מהרשימות (עכשיו 14).

+המילים החדשות במגילת העצמאות המומצאת
08:45 13/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

שיכורי הכוח, "אבירי חופש הביטוי, מגיני הדמוקרטיה", סימנו את פורום קהלת כאויב העם, כמניפי נס הרפורמה המשפטית הנדרשת, כמי שמחוללים את השינוי החשוב ההיסטורי להחזרת האיזונים הנדרשים והחשובים במערכות המדינה

עריצות של מיעוט [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאיין בחוק מפורש את דיקטטורת הטייסים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כבר לא ה״טובים לטייס״
אבנרר  |  13/04/23 22:03
2
משהו רקוב, לא בצה"ל
בעל נסיון  |  17/04/23 17:23
3
בקיצור, כל הישר בעיניו יעשה. ל"ת
ה.א  |  17/04/23 21:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
רון בריימן
הרוב המכריע מקרב המפגינים דורש את ראשו של נתניהו, כאשר דמוקרטיה או זכויות האדם והאזרח או שלום, כל אלה כלל אינם מעניינים אותו    כאשר זו מטרת המוחים אין מנוס מאישור לאלתר של חוקי הרפורמה - ולא כל מיני חוקים אחרים ומיותרים - לפני שהרחוב המתלהם יפסול את פתקי ההצבעה של הבוחרים
עמנואל בן-סבו
שיכורי הכוח, "אבירי חופש הביטוי, מגיני הדמוקרטיה", סימנו את פורום קהלת כאויב העם, כמניפי נס הרפורמה המשפטית הנדרשת, כמי שמחוללים את השינוי החשוב ההיסטורי להחזרת האיזונים הנדרשים והחשובים במערכות המדינה
איציק וולף
ראש הממשלה ורעייתו הגיעו לשכונת בית אליעזר בחדרה לחגיגות המימונה    "נבוא חשבון עם כל אחד מהמרצחים, נתגבר על המחלוקות"    לראשונה מתקיימת מימונה ברחבת הכנסת, ביוזמת יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה
יואב יצחק
על נתניהו האב, שחייב לתפוס בחזרה פיקוד    ונתניהו הבן, שחייב לרסן עצמו    והשר בן-גביר, שחייב להימנע מניצול חסינותו לעליה להר-הבית ולהצתת אש    ועל השר לוין, שיכול להשיג חצי תאוותו ולעכב/לטרפד מינוי יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון
איתמר לוין
הקרן צופה שהצמיחה השנה בישראל תהיה 2.9%, לעומת תחזית של 3% באוקטובר אשתקד - לפני הבחירות והצגת הרפורמה המשפטית    לעומת זאת, הקרן העלתה את תחזיות הצמיחה לעולם כולו ולמשקים המפותחים שישראל נמנית עליהם    אין שינוי בתחזית לישראל לשנה הבאה: צמיחה של 3.1%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il