X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. עמדה אחראית [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
לו"ז לאומי, "לאן" למחאה
נראה לי כי רוב ציבור המוחים מעוניין להעניק הזדמנות נוספת לשלום הבית הלאומי, וכי יש בו נכונות להמתין
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

מרדכי זאב פייארברג, שהלך לעולמו בדמי ימיו - בן 25 - כתב את "לאן" אשר הפך לקלאסיקה בספרות העברית וידע באמצעות נחמן המשוגע כי היעד הוא ללכת לארץ-ישראל. עתה הגיע המועד לתהות לאן פניה של תנועת המחאה בארץ-ישראל עצמה. התשובה אינה קלה.
  • מכל בחינה תביעת אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי, ומחוץ גם אהוד ברק ומשה (בוגי) יעלון ודן חלוץ לפרוש משיחות הכלום-כלום במשכן הנשיא נבונה ומהותית. אך נראה לי כי רוב ציבור המוחים מעוניין להעניק הזדמנות נוספת לשלום הבית הלאומי, ולמרות שהוא יודע כמו בצלאל סמוטריץ' כי בנימין נתניהו "שקרן בן שקרן" יש בו נכונות להמתין.
להערכתי העמדה החלופית של יאיר לפיד - מין Fall back position - נכונה ואחראית, ובניסוח שרק אני אחראי לו היא כזאת: עד 15 ביוני תיבלם החקיקה הקשורה בהרס הוועדה למינוי שופטים, ובתאריך זה תבחר הכנסת את נציגיה כאשר אחד מהם בא משורות האופוזיציה, ורק לאחר שהיא גם תכונס - ניתן להמשיך בשיחות ולהגיע לפשרות, שיש בהן ויתורים הדדיים.
מציאות כזאת תהיה הישג מרחיק לכת של תנועת המחאה, אך ראוי יהיה להצניע את החגיגות כדי לא להלבין את פני היריב ברבים, ולחתור עימו להבנות נוספות. זוכרים את הנוכרי שביקש מהלל הזקן לגיירו וללמדו את התורה על רגל אחת? נענה לו מנהיג הדור בהסבירו כי "מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך", והשאר לך וגמור בזמנך הפנוי. כך גם כאן. אם תיעצר החקיקה הדיקטטורית בנושא הוועדה למינוי שופטים זה העיקר, והשאר - כפי שנאמר במקור - "זיל גמור".
  • ביבי כמנהגו המגונה מבטיח דבר והיפוכו. את רון דרמר וצחי הנגבי הוא ישלח בקרוב לבית הלבן ויישבע בנקיטת חפץ כי ההפיכה המשפטית עברה מן העולם; שכן בלי זה לא יוזמן אל ג'ו ביידן. אבל לבוחריו שהסית והסיט ללא הרף, ולמבקריו מבית כמו יריב לוין, הוא מבטיח כי ההפיכה המשפטית תחזור גם תחזור, רק תנו לו זמן. הסתירה הזו אינה מפריעה לנתניהו. הוא רגיל להבטיח דבר והיפוכו. מה יעשה? תלוי מה כדאי לו, אישית, במועד ההכרעה.
  • ראש הממשלה הטבולה באמרה "חורבן הבית" יודע היטב כי מאז החל מהלך ההפיכה הדיקטטורית חדלו ההשקעות לזרום לישראל, והמשק הלאומי ניצב בפני מפולת. הוא גרם לכך. הוא גם יודע כי נכון הסבירה קרן מרציאנו כי יותר מ-1% בעליית הריבית שקבע בנק ישראל הוא תוצאה מהחקיקה הפרועה של הצמד יריב לוין ושמחה רוטמן, והנוהים אחריהם בין אם מזדון ובין אם עקב סיכול דעת.
  • בכל נושא ונושא אחר יהיו פשרות, ושני הצדדים ייצאו מאוכזבים, ואם תהיה בכך הדדיות אפשר כי תתקיים זמן רב ותאפשר למדינה היהודית והדמוקרטית להתפנות לסוגיית היחסים עם הפלשתינים ולמצבה הביטחוני ולתיקון הנזק הכבד הנגרם מדי דקה למשק הלאומי עם התקציב המעוות שאושר לפנות בוקר במליאת הכנסת.

פורסם הבוקר בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  25/05/2023   |   עודכן:  25/05/2023
+בכירים בקואליציה: לחצי ארה"ב לא ישמשו סולם לנתניהו
10:46 25/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אומרים כי דרישת האמריקנים לגנוז את הרפורמה כתנאי לקידום נורמליזציה עם סעודיה אינה מקובלת עליהם וכי יפעלו לקדם את הרפורמה  ▪  מפגינים נגד הרפורמה הפגינו מול מעון רה"מ וטענו כי הממשלה פוגעת ביחסים עם ארה"ב

פרש משטרה בהפגנת אחים לנשק נגד הרפורמה המשפטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לו"ז לאומי, "לאן" למחאה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אחריות?
בול  |  25/05/23 11:22
2
לדידי דן מרגלית מוקצה מחמת מיא
יש  |  26/05/23 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
אפרים הלפרין
הכותרות מעידות על רווחי שיא לבנקים בגובה של 6 מיליארד שקל ברבעון אחד    אם המגמה תימשך כך ואולי אף תגבר עקב עליית הריבית, השנה תסתיים ברווחים בשיעור של 5% מתקציב המדינה    משרד הכלכלה דורש סוף-סוף מטייקוני המזון המגבים את המחאה לדווח בפרטים על רווחיהם ומחזורם    טייסי חיל-האוויר נעשו פתאום מושא להערצת השמאל הרדיקאלי
איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי טוען כי אם ראש הממשלה ינסה שוב לקדם את ההפיכה המשטרית, כלשונו, הוא "יתנגש שוב במגבלות הכוח"    "נתניהו מרגיש שוב שכרון כוח, מציע לו להתמקד בשיפור היחסים עם הבית הלבן ולטפל באירן"
עידן יוסף
ראש הממשלה פירט את דרכי הפעולה נגד יוקר המחיה: "לפעול בעוצמה ומכל הכיוונים האפשריים: הגברת תחרות, הורדת מכסים, הורדת ביורוקרטיה"    לא מציין כיצד ינהג אם המגעים לרפורמה ייכשלו
עמנואל בן-סבו
תרבות ההשתקה פורחת מאוד בקרב חלק ממי שאמורים לכבד את חופש הביטוי, ממי שמתיימרים לתאר עצמם כליברלים, נאורים, דמוקרטים, החרדים לדמותה של הדמוקרטיה
דן מרגלית
עד כה - רק עד כה, אבל אולי עם "כה" ארוך - אין חוק אנטי-דמוקרטי להרס מערכת המשפט על-ידי בחירת שופטים מטעם הממשלה    הרכב הוועדה נותר על-כנו כבעבר; ולא נקבעה שיטה אחרת לבחירת נשיא העליון אלא לפי הסניוריטי; ולא השתנה מעמד היועצת המשפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il