X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמושים בג'נין [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
ישראל מתלבטת לגבי מבצע צבאי נרחב בשומרון
הדרג המדיני מתלבט אם לצאת למבצע צבאי נרחב בצפון השומרון מחשש לתגובה אמריקנית חריפה ומהתלקחות סבב לחימה חדש בגבול רצועת עזה. גורם ביטחוני בכיר מזהיר מפני זליגת הטרור לעבר הערים הראשיות בישראל והתפשטות הטרור לחלקים נרחבים ביהודה ושומרון

מפלצת הטרור הפלשתינית שקמה ביהודה ושומרון מיד לאחר מבצע "שומר החומות" במאי 2021 על-ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי בתמיכתה של אירן, ממשיכה לצמוח ולהתחזק, גורמי ביטחון בכירים מאשרים שראשי הממשלה בנט ולפיד טעו כשלא פעלו בעוצמה רבה יותר נגד קבוצות הטרור החדשות שקמו בצפון השומרון. בשטח עצמו פועלות כבר כ-20 קבוצות טרור חמושות והטרור החל להתפשט גם לאזורים במרכז הגדה ובדרומה.
קבוצות הטרור האלה תוקפות באופן יומיומי בירי מחסומים של צה"ל וגם סיורים של צה"ל ומתיישבים ישראלים הנעים בצירים המרכזיים בשומרון. הקבוצות החמושות גם מתעמתות בירי עם חיילי צה"ל שנכנסים למרכזי הערים הפלשתיניות לצורך מעצר מחבלים מבוקשים, באחרונה התגבר השימוש במטעני חבלה נגד חיילי צה"ל ובשטח קמו מעבדות לייצור המטענים האלה.
בצה"ל ובשב"כ מאשרים כי מבצע המעצרים הליליים שעושה צה"ל אינם מספיקים לסיכול פעולות הטרור של הקבוצות החמושות, מה שנדרש לדברי גורמים צבאיים הוא מבצע צבאי נרחב בסדר גודל של אוגדה שתשתלט על הערים ג'נין, שכם וטולכרם ועל מחנות הפליטים הסמוכים להן ותטהר אותן מקיני הטרור בפעילות יסודית מבית לבית, מבצע כזה יכול להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות.
גורם ביטחוני בכיר מדגיש את הצורך בצריבת התודעה של הדור הצעיר הפלשתיני שמתגייס לקבוצות החמושות החדשות, מדובר בדור שלא חווה את האינתיפאדה השנייה ואינו מכיר את כוחו האמיתי של צה"ל, לדבריו, צה"ל חייב לכבוש מחדש את הערים הראשיות של הפלשתינים בצפון השומרון לתקופה מוגבלת ולבנות את ההרתעה מחדש.
בערים האלה יש אלפי כלי נשק בלתי חוקיים, כמויות אדירות של תחמושת ומעבדות לייצור מטעני חבלה.
הגורם הביטחוני הבכיר מזהיר כי אם הדרג המדיני לא יקבל החלטה בקרוב על מבצע צבאי נרחב של צה"ל בשומרון, הדבר יתפרש אצל ארגוני הטרור כחולשה והטרור יתחיל לזלוג לתוך הערים הראשיות בישראל עצמה. הוא ציין כי קבוצות הטרור החדשות מנסות גם להקים בשומרון תשתיות לייצור רקטות שבאמצעותן הן מתכננות לתקוף את ערי ישראל. קבוצות הטרור החדשות מאתגרות גם את שלטונו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ומתכנות להפילו, הן אמורות גם להשתתף בקרב הירושה לאחר ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית.
גורמים מדיניים בירושלים טוענים כי המבצע הצבאי הנרחב של צה"ל בצפון השומרון מתעכב משתי סיבות עיקריות:
  • התנגדות של הממשל האמריקני-שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הבהיר לשר הביטחון יואב גלנט שעמו נועד בבריסל בסוף השבוע שעבר כי מבצע צבאי שכזה יחליש עוד יותר את הרש"פ וכי ישראל חייבת להדק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם הרש"פ כדי לחזקה. בפועל הרש"פ איבדה את כל השליטה הביטחונית שלה בצפון השומרון ויו"ר הרש"פ מסרב להתעמת צבאית עם הקבוצות החמושות.
  • חשש ישראלי שפעולה צבאית נרחבת בצפון השומרון תביא לסבב לחימה חדש בגבול רצועת עזה. חמאס העביר אזהרה לישראל בעניין הזה בשבוע שעבר באמצעות המודיעין המצרי.
אירן ממשיכה לחזק את הקבוצות החמושות ביהודה ושומרון באמצעות ארגון הג'יהאד האיסלאמי שמעביר להן כסף ואמצעי לחימה שמוברחים דרך ירדן לצפון השומרון.
זיאד אלנח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי ביקר בראש משלחת בסוף השבוע שעבר באירן ונפגש בין היתר עם בכירים ב"משמרות המהפכה", הוא שישגר ב-17 ביוני מסר האומר כי "ההתנגדות הפלשתינית, בסיוע אירן, תביא להרס של מדינת ישראל".
מרבית הרחוב הפלשתיני תומכת בהמשך ההתנגדות המזויינת לישראל, המפגשים הביטחוניים בין ישראל לרש"פ שהתקיימו בעקבה ובשארם א-שיח' במגמה לחזק את הרש"פ הופסקו, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ממשיך לאבד את תמיכת הרחוב הפלשתיני, מסקר דעת קהל פלשתיני שערך באחרונה המרכז הפלשתיני למחקרים מדיניים ברמאללה עולה כי 71% מהפלשתינים תומכים בהקמת קבוצות חמושות דוגמת קבוצת "גוב האריות" וקבוצת "גדוד ג'נין", 86 אחוזים סבורים כי אסור לעצור את חברי הקבוצות האלה. 51% מהנשאלים מעריכים כי ההסלמה הביטחונית תגבר לקראת אינתיפאדה שלישית.
טוב יעשה הדרג המדיני אם יחליט לצאת למבצע צבאי נרחב נגד קבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון באופן מפתיע עוד לפני חג הקורבן (עיד אלאדחא) המתקרב ובא, ישראל מצליחה במלחמה בטרור רק כשהיא נוטלת את היוזמה לידיה ומנחיתה מכת מנע מקדימה על האויב, בדיוק כפי שעשתה במבצע "מגן וחץ" נגד הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

תאריך:  18/06/2023   |   עודכן:  18/06/2023
+שני שוטרי מג"ב הושעו לאחר שהכו אלמנת נרצח בפיגוע
23:07 18/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלימות משטרתית הופעלה כנגד מתיישבים שהפגינו בצפון השומרון וכלפי מפגינים חרדים בירושלים  ▪  מפקד מג"ב הנחה על ביצוע תחקיר בראשות קצין בכיר במג"ב  ▪  השרים סמוטריץ' ובן-גביר דורשים הסברים ממשרד הביטחון

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מכות ואגרופים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+החלו עבודות להרחבת מעברי רנתיס וחשמונאים
11:12 18/06/23  |  איציק וולף

כלים כבדים של אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון החלו (יום א', 18.6.23) בעבודות להרחבת מעבר רנתיס. בנוסף, החלו בימים האחרונים עבודות הרחבה גם במעבר חשמונאים.
העבודות הן השלב הראשון בפרויקט רחב, בהובלת מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, לשדרוג 16 מעברים לאורך קו התפר. לפרויקט שותפים אגף התכנון במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל, רשות המעברים, אגף ההנדסה והבינוי, מנהלת גבולות ותפר והמנהל האזרחי.
העבודות במעבר חשמונאים כוללות, בין היתר, את הרחבת החניון, הסדרת צומת היציאה מהמעבר והקמת גשר להולכי רגל, במטרה לשפר את הסדרי התנועה במעבר. העבודות במעבר רנתיס כוללות הוספת נתיב בידוק ואמצעים נוספים. בשבועות הקרובים יחלו עבודות גם במעבר חוצה שומרון ובמעברים נוספים.

העבודה ההנדסית, הבוקר במעברים [צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מתלבטת לגבי מבצע צבאי נרחב בשומרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מזהירה את ישראל כי פגיעה במסגד אל-אקצה הינה "קו אדום" שחצייתו תביא להסלמה מסוכנת, זאת על-רקע תוכנית שפירסם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד לחלוקת הר-הבית. זעם רב ברש"פ ובירדן על התוכנית, הרחוב הירדני תוסס ו"האחים המוסלמים" קוראים לגרש את השגריר הישראלי מרבת עמון
עידן יוסף
מדובר בבית המחבל אסאמה טויל שביצע באוקטובר האחרון יחד עם מחבל נוסף פיגוע ירי סמוך לשבי שומרון    הכוחות נכנסו לשכם זמן קצר לפני חצות ודווח כי במקום התפתחו חילופי ירי והפרות סדר מהם נהרג פלשתיני אחד
איתמר לוין
דחה עתירה של שני בעלי חנות זהב בעיר נגד החרמת זהב, כסף, תכשיטים ושעונים ב-3.7 מיליון שקל    ברון: לא מדובר בענישה נוספת על המאסרים והקנסות שהוטלו עליהם
איציק וולף
כוחות צה"ל מיפו הלילה את ביתו של מעאז מצרי, אחד המחבלים שהשתתף בפיגוע שבו נרצחו לוסי, מאיה ורינה די בתחילת חודש אפריל
איתן קלינסקי
הרופא, שעונה לשם מוחמד, שמטפל בי ובשורה ארוכה של חולים במסירות רבה במחלקה האנקולוגית בבית חולים, בשבילי הוא אדם ולא כלב או חלאה    אני מתבייש, שבתרבות העברית הרופא המסור קוטלג על-ידי גדול המשוררים שלנו בשפה העברית במאה העשרים כ"בן האמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il