|
תאריך:
|
27/06/2023
|
|
|
עודכן:
|
27/06/2023
|
|
1 |
|
|
כל מי שינסה להבין כיצד אישה המתפללת לזרע אנשים בלי להוציא הגה ומי שצופה בה מהצד בטוח שהיא שיכורה ובת בליעל חיב להבין שהאישה רקדה ריקוד שמבטא הייטב את בקשתה המנהג מוכר מהתרבות הכנענית באזור של קדשות במועדים מסוימים וגם בשיה באותו מועד שבו נהג אלקנה לעלות ולזבוח ולשמח את האשה הפוריה לעומת העקרה. צבא הוא ביטוי עברי שבמקורו הוא מבטא הרבה מאוד ריבוי אין סופי ככוכבי השמים וכ"ו
|
|
כתובת IP: |
2a00:a041:379c:fd00:b1e2:9711:6a09:be7c |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב ל |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
איתן, הפולחן של פעם אינו הפולחן של היום, אילו מיכה היה חי היום, לא היה לו כלל מה לומר על קורבנות, כי אין קורבנות היום. אז מה הוא הפולחן של היום? הפולחן של היום הוא כל עיסוק "דתי", ומבחנו של מיכה הוא שאם עיסוקך ה"דתי" גובר על עיסוקך החברתי, מיכה לא יאהב אותך. עיסוקך הדתי הוא ללא ספק בהפצת דעות מאד ביקורתיות ואפילו מעליבות על עם ישראל ומסורת ישראל, אתה ממש אובססיבי בעניין הזה. בוא תבדוק מה עשית בפועל בחודש האחרון בפולחן הדתי שלך, ומה עשית בפועל למען החברה, בקירוב לבבות, בשלום בית, במתן עידוד לחלשים בחברה, לדעתי תגיע למסקנה שאתה עוסק בפולחן הדתי שלך 99% מזמנך, ןלכן מיכה היה פוסל את סדר היום שלך מכל וכל ממש כפי שפסל את סדר היום של מקריבי הקרבנות, ואל תגיד לי שאתה הוגה דעות או נביא וזה עיסוקך ולכן אתה פטור מתרומה חברתית בפועל, אם כך תגיד תציג עמצך ככלי ריק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
4 |
|
|
אני מזדהה עם הגישה של מיכה בפרק ו' פסוק ח', לפיו שלושת עקרונות היסוד של עבודת אלוהים הם: משפט, חסד וצניעות , רק אחרי זה יש מקום לפולחן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמוצניקית מלבסית |
|
|
5 |
|
|
ה.א , איתן אוהב את עם ישראל. איתן אוהב את התנ"ך. אך כנראה מר ה.א אינו מודע למשפט - "נאמנים פצעי אוהב" הלקוח מספר משלי פרק כ"ו פסוק 6. לצערי, ה.א אתה
בתגובתך למאמר של איתן מתנהג כמו חלקו השני של הפסוק מספר משלי - "ונעתרות נשיקות שונא." איתן מתוך כאב מבקר כי נאמנים עליו פצעי אוהב - אוהב של ארץ ישראל ועם ישראל. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a0:eb00:6c0a:1f51:3676:c42e |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חבל שה.א לא הבין |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
ה.א, חבל שבחרת בדרך של הלעזה בתגובתך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ל-ה.א |
|
|
|
|
|
אם אמת שיש לה עניין לציבור היא הלעזה בעיני הגולש/ת שיהיה כך, אפשר גם לומר שלילה זה יום ויום זה לילה באותה מידה. בעיני החוק אין זו הלעזה, ולטעמי החוק הוא זה שקובע ולא דעות של כל מיני גולשים. ולגבי נאמנות הפצעים, אני אומר בלב שלם שעל איתן נאמר הפסוק "נאמנים פצעי אויב", אגב מוקובל עלי השיבוש "נאמנים פצעי אויב", בשמות כ"ג כתוב כִּֽי־תִרְאֶ֞ה חֲמ֣וֹר שֹׂנַאֲךָ֗ רֹבֵץ֙ תַּ֣חַת מַשָּׂא֔וֹ וְחָדַלְתָּ֖ מֵעֲזֹ֣ב ל֑וֹ עָזֹ֥ב תַּעֲזֹ֖ב עִמּֽו יש מפרשים האומרים, שונאך, קל וחומר אוהבך, ויש אומרים ששונאך קודם לאוהבך, שונאך קודם לאוהבך הוא שיטה נוצרית עתיקה של הגשת הלחי השניה, שעלי לא מקבולת, לא מקובל על גם שהאויב קודם לאוהב. אנו חומלים על כל אדם, אך נקדים את האויב לאוהב, אוהב אינו מסוכן אך אויב מסוכן ולכן נקשור את ידיו מאחורי גבו טרם נאהבו. נאמנים פצבי אויב הוא נכון רק אם נאמנים פצעי אוהב מקדימים אותו משמעותית ולצערי ולטעמי איתן משתרך מאחור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
על איתן קלינסקי כתב סופר ספר משלי בפסוק 6 בפרק כ"ז את הביטוי - נאמנים פצעי אוהב. איתן מתוך אהבה לוהטת לעם ישראל ולארץ ישראל כותב את הביקורת הכואבת . |
|
כתובת IP: |
162.158.254.137 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב החותם ה.א |
|
|
8 |
|
|
אני מברכת את המגיב ה.א בערב טוב ,. נישאר חלוקים בדעותינו , אבל נשמור על רמה נאותה של הבעת חילוקי הדעות. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:35a5:6400:1ca3:c6a2:961d:7094 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמוצניקית קשישה |
|
|
|
|
|
אני מברכך בצפרא טבא, בתקווה שאת, וכל המתפללים כאן ישמרו על רמה נאותה של הבעת חילוקי הדעות, אני אתרום ותרמתי את חלקי ל"רמה הנאותה", אך כמובן גם על "הרמה הנאותה" אפשר לחלוק כל אחד לפי רמת הנאותות שלו, כאשר קו הגבול הוא קו החוק.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ערב טוב למגיב ה.א. כמי שחולקת על דעותיו ישנם לא מעט מקרים3, שניתן ללמוד ממה שהוא מביא בתגובותיו, ועל כך אני מברכת אותו. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a0:eb00:cae:8be8:d04d:ad67 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ערב טוב ל-ה.א3 |
|
|
|
|
|
ערבא טבא, את עושה לי כיף, אינני מטיף אינני מנסה לשכנע, אני מבקש להאיר פנס לנקודות מואפלות במוחם של אנשים, להציג אלטרנטיבות, מעין איפכא מסתברא מקומם ומעצבן, אני עושה אותו דבר, כנראה עם פחות ארס לשותפים הפוליטיים שלי, לא דופק להם חשבון, נותן בראש כאשר לדעתי מגיע להם. יש דברים רבים באיתן שאני אוהב מעומק ליבי: את נחישותו, את כישרון הכתיבה הבולט באורח מיוחד, על אף שאני מסתייג ברוב המקרים מהתכנים, את אהבתו שאין לה גבולות לבת זוגו אתי, אני סבור שיש לו היסטוריה מפוארת, אני ידע איך קרובים לי ביותר חוו את קשיי השיבה, ואני מבין את הקשיים של איתן. עם זאת אני לא מרחם עליו, הוא בועט, גם אני בועט, אני האפוזיציונר לדעתו של איתן אומר לו אתה קשיש? יש לך נשמה של עלם צעיר, אל תחרטט לנו עם הקשישות. לעיתים אני יורה חזק מידי, והיו פעמים בעבר שחזרתי בי. לראשונה לאחר שנים של תגובות לסירוגין במדור של איתן, התגובות לתגובות שלי מאוזנות יותר, אני אפילו שומע מוכנות להקשיב, די לי בכך, השינוי בגישה של המגיבים לדברי נובע כנראה מהתמקצעות שלי, מהורדת חלקית של השפיצים שהאפילו תמיד על התכנים שכתבתי, וגם בשל בגרות של גולשים אשר מוכנים להטות אוזן גם לדעות אחרות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
הרצל ובלפור חקק
הפולמוס סביב נחיצותו נשאר רלוונטי מאז ומתמיד. האם לחנך לערכים, האם להשאיר את החינוך פתוח לחלוטין? האם לאפשר לנער לעצב דרכו ללא כל הכוונה? ללא כל מערכת ערכים מחייבת?
|
|
|
|
|
|
ארי בוסל
איני מצליח למצוא את המקום בו נאמר לנו לירוק כל אימת שאנחנו רואים איש נוצרי, אותו גר בתוכנו הנה, אני נתקל באברהם אבינו, שמכניס אורחים לביתו, ואני נדהם מצורת ההתנהגות שלנו כלפי הנוצרים שחיים בקרבנו
|
|
|
|
|
|
יאיר נבות
כך הגיב גו׳זף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי לאירועי סוף השבוע ברוסיה סימן נוסף לתחושת חוסר הוודאות - היחלשות הרובל הרוסי שהגיע לרמתו הנמכה ביותר מזה 15 חודשים
|
|
|
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
הקיצוניים בימי הבית השני החליטו להיפטר מהכיבוש הרומי בכל מחיר תוך התעלמות מהעובדה שהאימפריאליזם הרומי היה בשיא כוחו ומהעדר סיכויים אמיתיים לנצח אותו והביאו לחורבן הבית השני
|
|
|
|
|
|
יוסי אוחיון
איש לא מבין כיצד ייתכן שראש ממשלה האמור לגבות ולחזק את זרועות אכיפת החוק שיוכלו למלא תפקידם המורכב ומסובך, מתנפל על המשטרה והופך אותה לבלתי לגיטימית
|
|
|