X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המוקטעה ברמאללה. נטל כלכלי וביטחוני [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
עתידה של הרשות הפלשתינית
ישראל נמצאת במלכוד מדיני וביטחוני בכל הקשור לעתידה של הרש"פ אשר איבדה את השליטה הביטחונית על חלקים ביהודה ושומרון ובעוד קבוצות הטרור מנסות להקים בהם תשתיות לייצור רקטות הרש"פ הפכה לנטל כלכלי וביטחוני על ישראל, ההכרעה על עתידה תתקבל לאחר קרב הירושה ברש"פ

גורמים ביטחוניים בישראל מתדרכים את אמצעי התקשורת הישראלים כי הרש"פ שוקלת להכריז על פשיטת רגל כספית בגלל המצב הקשה שאליו היא נקלעה. זו היא הרש"פ שמחמוד עבאס הכריז עליה כ"הישג לאומי גדול" של הפלשתינים. מאידך-גיסא, ראש הממשלה נתניהו הודיע באחרונה באופן גלוי וברור בכמה הזדמנויות כי ישראל פועלת לחזק את הרש"פ והיא איננה רוצה בקריסתה.
הממשל האמריקני מפעיל לחץ כבד על ישראל שלא לאפשר את קריסת הרש"פ מכיוון שהדבר עלול להביא לחיסול אופציית פתרון שתי המדינות. הוא גם דורש מישראל שלא לצאת למבצע צבאי נרחב ביהודה ושומרון כדי לפרק את הקבוצות החמושות שקמו בצפון השומרון ואת תשתיות הטרור שהן הקימו, למרות שהפיגועים נמשכים. הממשל מעריך שמבצע כזה, בעוד מדיניות ההתנחלויות של ישראל נמשכת, יאיץ את קריסתה של הרש"פ שקמה אחרי הסכמי אוסלו ב-1993.
על-פי הנתונים הפלשתינים, מתחילת השנה ועד עכשיו נהרגו 176 פלשתינים ביהודה ושומרון.
פיגועי הטרור ביהודה ושומרון נמשכים, הרש"פ איננה נלחמת בטרור כדי לחסל את הקבוצות החמושות שקמו בשנתיים האחרונות, ולמרות מצבה הכלכלי הקשה היא ממשיכה לשלם משכורות למחבלים לבני משפחותיהם ולהסית נגד ישראל באמצעי התקשורת שלה ובמערכת החינוך.
ישראל נערכת כבר ליום אחרי ירידתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית, אם המצב הביטחוני הנוכחי ביהודה ושומרון יימשך, יהיה קשה מאוד לקיים בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט הפלשתינים.
הסכם אוסלו מת באופן מעשי, אין כרגע אופק מדיני וראש הממשלה נתניהו הודיע לפני כמה ימים על התנגדותו הנחרצת להקמת מדינה פלשתינית, רגע האמת מתקרב וישראל עלולה להידרש בעל כורחה לכך, שלמרות מאמציה, הרש"פ בכל זאת תקרוס. כל עוד הרש"פ נלחמה נגד הטרור היה טעם רב לתמיכה הישראלית בה ולחיזוקה, אולם נשאלת השאלה כעת האם הרש"פ במצבה הנוכחי היא נכס עבור ישראל או נטל?
ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנסים להפוך, בעידודה של אירן, את יהודה ושומרון לחזית חדשה נגד ישראל בסגנון רצועת עזה על-ידי הקמת סדנאות לייצור רקטות ומעבדות לייצור מטעני חבלה גדולים, הרש"פ איבדה את שליטתה הביטחונית בצפון השומרון ועל ישראל מוטלת החובה לעצור את התהליך הזה.
אם ישראל תצא בכל זאת למבצע צבאי בצפון השומרון נגד תשתיות הטרור הפלשתיני, היא תצטרך בסיומו למסור את השטח שוב לידי כוחות הביטחון של הרש"פ שאין להם מוטיבציה להילחם נגד הטרור ותופעת הטרור עלולה לחזור על עצמה בתוך כמה חודשים.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי הרש"פ לא תילחם בטרור מכיוון שבכירי תנועת פתח המתחרים בקרב הירושה במטרה לרשת את מחמוד עבאס צריכים את תמיכת הקבוצות החמושות ביהודה ושומרון והם לא יכנסו לעימות נגדן.
נראה כי ראש הממשלה נתניהו החליט בשלב הזה להמשיך את התמיכה ברש"פ ולהיענות לדרישות האמריקניות, גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי ראש הממשלה איננו מעוניין בהחזרת המנהל האזרחי הישראלי לרמאללה כדי שינהל את חיי היום יום של יותר מ-3 מיליון פלשתינים שחיים ביהודה ושומרון. להערכת הגורמים האלה, ישראל תהייה חייבת להציג בשנה הקרובה אופק מדיני כלשהו לפלשתינים ביהודה ושומרון, הקהילה הבינלאומית ובראשה ארה"ב תפעיל עליה לחצים מדיניים לעשות זאת, במיוחד אם הנשיא ביידן יזכה בתקופת כהונה שנייה.
ישראל צריכה מאוד להיזהר ממצב שבו יווצר כאוס ביטחוני בכל שטחי יהודה ושומרון, זהו מתכון בדוק להתגברות הטרור באופן כזה שיחייב את ישראל לכבוש מחדש את שטחי A.
צריך לזכור שביהודה ושומרון חיים כחצי מיליון ישראלים שנעים בצירים הראשיים וצה"ל חייב לשמור על ביטחונם. קריסת הרש"פ והפיכת שטחי יהודה ושומרון לכר פעילות של גורמי טרור, בהתאם לתפיסה האירנית, היא מהלך שמסכן מאוד את ישראל, משם הדרך לפעולות טרור בתוך שטח ישראל עצמה היא קצרה מאוד.
ישראל נמצאת במילכוד בשלב הזה, שמירה על הרש"פ במתכונתה הנוכחית היא הרע במיעוטו, התמוטטותה של הרש"פ היא אופציה קשה יותר עבור ישראל והיא צריכה לעשות הכל כדי לשמר את שלטונו של מחמוד עבאס. ישראל מנסה למעשה לקנות זמן, כל עוד מחמוד עבאס ממשיך בתפקידו, ירידתו מהבמה הפוליטית בקרוב עלולה לטרוף את הקלפים מחדש, תנועת חמאס ממתינה בשקט בצד ומחפשת את ההזדמנות המתאימה לה ביותר כדי לנסות ולהשתלט על הרש"פ כפי שעשתה ברצועת עזה.
לישראל אין ברירה אלא לדחות כרגע את ההכרעה בנושא עתידה של הרש"פ, ההכרעה תתקבל כנראה רק לאחר ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית, כשיתברר מיהו יורשו החוקי תבוא שוב ההחלטה על עתיד הרש"פ לפתחה של ממשלת ישראל.

תאריך:  30/06/2023   |   עודכן:  30/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתידה של הרשות הפלשתינית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כוח רב לאומי נדרש
משה דב  |  30/06/23 12:19
 
- ואז מה? גלה לנו. ל"ת
באום  |  30/06/23 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הג'יהאד האיסלאמי מנסה להעתיק את מודל הטרור ברצועת עזה ולהקים באזור ג'נין סדנאות לייצור רקטות שיאיימו על ערי ישראל. למרות הלחץ האמריקני, הדרג המדיני חייב לאפשר לצה"ל ולשב"כ לסכל בהקדם את תשתיות הטרור בג'נין
אפרים הלפרין
מרבית שטחי הגדה המערבית שנכבשה במלחמת ששת הימים לא סופחו לישראל    היא נותרה שטח צבאי מוחזק או שטח צבאי נשלט המנוהל על-ידי שלטון ערבי מקומי    המעמד הנוכחי הוא מעמד זמני כפיקדון עד אשר יימצא הסדר כלשהו בעוד 10, 100 או 1000 שנה
עידן יוסף
שניים מהעצורים נשלחו לחצי שנה מעצר, ושניים לארבעה חודשים    גורם ביטחוני בכיר: "סיכנו חיי פלשתינים חפים מפשע והציתו כלי רכב"    סמוטריץ': השימוש במעצרים מנהליים כלפי מתיישבים הוא פסול דמוקרטית ומוסרית
יוני בן-מנחם
גורמים פלשתינים בכירים טוענים כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן דן בדרכים לרענן את יוזמת השלום הערבית משנת 2002 כחלק מהמשא-ומתן על הסכם נורמליזציה עם ישראל. גורמים בכירים בירושלים מדגישים כי כל יוזמת שלום שכוללת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית נדומה מראש לכישלון
דן מרגלית
מה מוריד את ביבי מדרגת טועה ומתעה ברמה הלאומית לשפל של נבלה? שהוא יודע כי אילו אפילו המהפיכה המשפטית הנוראה הייתה צעד נכון - התמורה שהיא מביאה לחברה הישראלית אינה עומדת בשום יחס לנזק הנורא שהיא גורמת בכל מערכות הקיום הריבוני, ובכל זאת הוא דבק בשלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il