X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: נאסר נאסר/AP]
יו"ר הרש"פ מנסה לחדש את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו
האירועים הביטחוניים במחנה הפליטים ג'נין חשפו את היחלשותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר איבד את השליטה הביטחונית בצפון השומרון ואת השחיקה הרבה במעמדו ברחוב הפלשתיני. יו"ר הרש"פ יוזם מפגש פיוס לאומי בקהיר בסוף החודש בניסיון לשקם את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולחדש את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו

האירועים בשבוע שעבר במחנה הפליטים ג'נין בעקבות פעולת צה"ל במחנה זעזעו את הרש"פ והעומד בראשה, גירוש שלושת בכירי תנועת פתח שבאו למחנה הפליטים ג'נין להשתתף בהלוויות המחבלים שנהרגו בקרבות עם צה"ל היה ביטוי לפרץ השנאה באזור ג'נין כלפי הרש"פ המושחתת והנהגתה, בישראל ובקהילה הבינלאומית עוקבים בדאגה אחר הרש"פ המאבדת את מעמדה ברחוב הפלשתינית ואת השליטה הביטחונית בצפון השומרון בעוד הכלכלה שלה נמצאת במצב קשה והיא על סף פשיטת רגל. גם בשורות תנועת פתח גוברת הביקורת על מדיניותו של מחמוד עבאס שפוגעת בפופולריות של התנועה ברחוב הפלשתיני ומחזקת את תנועת חמאס.
על-פי הוראת מחמוד עבאס יצאו בימים האחרונים מאות מחבלים חמושים של תנועת פתח להפגנות כוח בערים הראשיות ביהודה ושומרון באמצעות מצעדים צבאיים. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חש בקרקע הבוערת מתחת לרגליו ומחפש מוצא מהמשבר הקשה שבו נמצאת הרש"פ, הוא שלח 600 אנשי ביטחון להתפרס בעיר ג'נין כצעד ראשון להחזרת המשילות של הרש"פ בצפון השומרון ולאחר התייעצות עם מצרים הוא החליט לכנס בסוף החודש בקהיר כינוס בראשותו של כל המזכ"לים של הפלגים הפלשתינים.
מצרים החלה לשלוח את ההזמנות למפגש, גם חמאס והג'יהאד האיסלאמי הוזמנו למרות המתיחות הקשה בין הרש"פ לתנועת חמאס.
זיאד אבו עמרו, סגן ראש הממשלה הפלשתיני, אמר כי המפגש בקהיר נועד "לגבש ראייה לאומית משותפת ולהשיג את אחדות השורות". נראה כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מעריך כי סיום המפגש הזה באופן חיובי יחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני ובקרב הקהילה הבינלאומית. גורם בכיר בתנועת פתח אומר כי מחמוד עבאס רוצה לחדש את הלגיטימציה שלו בעיני הקהילה הבינלאומית כמנהיג היחיד של העם הפלשתיני שנהנה מתמיכה רחבה של כל הפלגים הפלשתינים.
תנועות חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שהן שתי היריבות הפוליטיות הגדולות של מחמוד עבאס, נתונות תחת לחץ כבד מאוד של מצרים לשלוח את נציגיהן למפגש הפיוס בקהיר.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שיגר לטורקיה את מזכ"ל תנועת פתח ג'בריל רג'וב כדי שייפגש עם צאלח אלעארורי, סגן יו"ר תנועת חמאס, וישכנע אותו לשלוח נציגים למפגש בקהיר. גורמים בחמאס אומרים כי שתי התנועות שוקלות בחיוב את ההשתתפות במפגש, אולם יש להן תנאים להשתתפותן במפגש קהיר.
זיאד אלנח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי הזהיר ב-11 ביולי את הרש"פ כי המשך מעצר הפעילים של הג'יהאד האיסלאמי בגדה יפגע בסיכויים לכנס את מפגש הפיוס בקהיר בסוף החודש. חמאס והג'יהאד האיסלאמי דורשות ממחמוד עבאס צעדים בוני אמון מצד הרש"פ שיאפשרו את קיום מפגש קהיר כמו הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ושחרור כל העצירים הפוליטיים שעצרו כוחות הביטחון של הרש"פ.
בחמאס דורשים כי הרש"פ תסכים להקמת מפקדה מאוחדת של ההתנגדות הפלשתינית שתפעל נגד ישראל, יו"ר הרש"פ אינו יכול להסכים לדרישה הזו שהינה הפרה בוטה של הסכמי אוסלו ועלולה לסבך קשות את יחסי הרש"פ עם ישראל ועם ממשל ביידן.
ברש"פ לא מוכנים לשמוע על תנאים מוקדמים למפגש ודורשים להפסיק את ההסתה של חמאס על הרש"פ באמצעות ערוץ אל-ג'זירה הקטרי, הרש"פ שוקלת נקיטת צעדים נגד משרד אל-ג'זירה ברמאללה על-רקע מה שהיא מכנה "שידורים בלתי מאוזנים נגד הרש"פ".
הרש"פ הואשמה בשידורי אל-ג'זירה כי היא משתפת פעולה עם ישראל וצה"ל וכי לא נקטה בצעדים להגן על תושבי מחנה פליטים ג'נין בעת פעילות צה"ל במחנה. הסיכויים להצלחת מפגש הפיוס בקהיר הם נמוכים גם אם נציגי תנועות חמאס והג'יהאד האיסלאמי ישתתפו במפגש.
הסכסוך בין חמאס לרש"פ קיים מאז 2007 לאחר שתנועת חמאס השתלטה בכוח הנשק על רצועת עזה וגירשה ממנה את הרש"פ ואת בכירי תנועת פתח. מאז ועד היום היו עשרות ניסיונות לתווך בין תנועת חמאס לתנועת פתח, רוב הניסיונות כשלו, במקרים שבהן הושגו הבנות הן לא בוצעו בשטח, גורם בכיר בפתח אומר כי תנועות פתח וחמאס הן כמו שני קווים מקבילים שלעולם לא יוכלו להיפגש.
מעמדו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס התערער ברחוב הפלשתיני באופן רציני ועכשיו הוא מנסה להתאושש בעזרתן של ארה"ב, ישראל ומצרים, הוא הפך בעיני רבים ל"סוס מת", לא בטוח שניסיונות ההנשמה המלאכותית אכן יצליחו.

תאריך:  12/07/2023   |   עודכן:  12/07/2023
+בהנחיית סמוטריץ': נבדק האם אמנסטי ישראל הפרה את חוק החרם
18:31 12/07/23  |  עידן יוסף

בהנחיית שר האוצר סמוטריץ', רשות המיסים פתחה בבדיקה לשלילת הטבות מס על תרומות לארגון אמנסטי ישראל בטענה להפרת חוק החרם בשל קריאות לחרם ואמברגו נשק על ישראל. הרשות שיגרה מכתב עם טענות שונות לארגון על אי-עמידה בחוק החרם (ישראל היום).

+תושב השומרון דיווח על ירי פלשתיני לעבר רכבו
17:42 12/07/23  |  עידן יוסף

תושב השומרון דיווח על ירי מרכב חולף בעת שנסע בכביש עוקף נבי אליאס, הרכב היורה נסע לכיון מזרח. אין נפגעים יש נזק, התושב המשיך לכיון מעבר אליהו.

+שני לוחמים נפצעו קל במהלך התפרעות פלשתינים בתורמוס עיא
15:34 12/07/23  |  עידן יוסף

לוחם צה״ל ולוחם מג״ב נפצעו באורח קל במהלך התפרעויות פלשתינים בכפר תורמוס עיא בבנימין, בזמן שהכוחות נכנסו להחרים כספי טרור בכפר. אחד הלוחמים נפצע מפגיעת אבן והשני נפגע מתקיפה של אחד החשודים. שני מתפרעים נעצרו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הרש"פ מנסה לחדש את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה ראשונה: בתי המשפט יחייבו מתגמלי טרור בפיצויים שאינם תלויים בנזק לקורבנות טרור ומשפחותיהם, למרות ההשגות מצד המתפ"ש, השב"כ והמל"ל    יו"ר הוועדה: הכנסת מכבדת מאוד את הממשלה, אבל הממשלה לא מכתיבה לכנסת איזו חקיקה לקבל
יוני בן-מנחם
כוחות הביטחון של הרש"פ נכנסו השבוע בכוחות מתוגברים לעיר ג'נין, בתיאום עם צה"ל, אך נמנעים מלהיכנס למחנה הפליטים הסמוך לה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רואה בכך צעד ראשון להחזרת שליטתו על צפון השומרון למרות שצה"ל עשה עבורו את העבודה, ישראל רואה בנוכחות כוחות הביטחון של הרש"פ בג'נין צעד חשוב במלחמה בטרור
עידן יוסף
כוח צה"ל איתר שתי חצובות ושני שרידים של רקטות מאולתרות סמוך ליישוב    הרקטות מאזור ג'נין לא היוו איום על התושבים
מירב ארד
השלושה ייצרו בקבוקי תבערה, אותם תכננו להשליך על כוחות הביטחון במסגרת הפרות הסדר שארעו בכפרם, ברקע המצב הביטחוני    אחד החשודים הצטלם על גג בית בכפרו כאשר הוא מחזיק נשק ועטוף בדגלי חמאס
איתן קלינסקי
"אינני מוותר להם, אני מחזיר להם את האדמות שלהם... אני לא חושב, שהשטחים שאני מחזיר הם שלי, אני חושב שהציונות הגיעה למיצוי עצמה, היא הצליחה מעל ומעבר, העם היהודי יושב בארצו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il