X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבאס. הצגה גדולה לצרכי פני [צילום: פלאש 90]
ההצגה של אבו-מאזן בג'נין
ביקורו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בג'נין היה הצגה גדולה לצרכי פנים ולחיזוק התמיכה הבינלאומית בו אך ספק רב אם הוא יילחם בטרור של הקבוצות החמושות. אירן איננה מתכוונת לוותר על המאחזים שהיא הקימה באזור ג'נין והיא תאתגר את הרש"פ, ישראל תהיה חייבת להמשיך בפעילות הצבאית שלה באזור נגד הטרור

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס (אבו-מאזן) ביקר ב-12 ביולי בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים שלה לראשונה מאז 2012 תחת אבטחה כבדה של מאות אנשי ביטחון של הרש"פ. הוא הגיע לג'נין באמצעות מסוק ירדני שהטיס אותו מרמאללה, טיסת המסוק והביקור בג'נין תואמו עם צה"ל, דבר שחשף כי טענת יו"ר הרש"פ כי הופסקו המגעים של הרש"פ עם ישראל והתיאומים עם צה"ל היא שקרית.
המבצע הצבאי של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין וגירוש שלושת בכירי תנועת פתח ממחנה הפליטים ג'נין השבוע היו המניע העיקרי לביקורו יוצא הדופן של יו"ר הרש"פ בג'נין, הוא ניסה לחפות על הכישלון שלו בצפון השומרון לאחר שהרש"פ איבדה שם את השליטה הביטחונית שלה בשנתיים האחרונות, הוא ביקש להעביר באמצעות הביקור מסר לישראל, לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי ולקהילה הבינלאומית כי הוא זה ש"שולט" בשטח וכי מוקדם להספיד אותו.
בשורה התחתונה, למרות ביקורו הקצר של מחמוד עבאס בג'נין, כוחות הביטחון של הרש"פ אינם יכולים להיכנס למחנה הפליטים ג'נין שנשלט באופן מוחלט על-ידי קבוצות הטרור החמושות ובראשן "גדוד ג'נין" של הג'יהאד האיסלאמי.
יו"ר הרש"פ ניסה להתחנף לתושבי ג'נין הזועמים עליו ועל הרש"פ ובנאומו תיאר את ג'נין כ"אייקון של המאבק הפלשתיני", מנהיגים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי נעדרו מהביקור שלו בעיר ובמחנה הפליטים, רוב הקהל שהקשיב לנאומו במחנה הפליטים ג'נין היו אנשי הביטחון והפקידים של הרש"פ.
הוא שיגר בנאומו מסר מאיים לתנועת חמאס שמנסה להפיל את שלטונו ואמר: "אנחנו נקטע את היד של אלה שמנסים לפגוע באחדות ובביטחון של הפלשתינים". התושבים בג'נין מאשימים את הרש"פ והעומד בראשה בהפקרת העיר ומחנה הפליטים שלה וכי הם לא מגינים עליהם מפני צה"ל, דבר שבא לידי ביטוי בשנתיים האחרונות ובמיוחד במהלך המבצע של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין.
לטענתם, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הגיע לביקור כדי לנצל את המומנטום של ההיערכות מחדש של כוחות הביטחון של הרש"פ בג'נין כדי להשתלט על כספי הסיוע בסך 45 מיליון דולר שאיחוד האמירויות ואלג'יריה תרמו לשיקום מחנה הפליטים ג'נין. יו"ר הרש"פ הבטיח בנאומו להקים מדינה פלשתינית עצמאית שבירתה היא מזרח ירושלים ולא אבו דיס כשהוא שולח מסר לישראל, במהלך נאומו נשמעו קריאות תמיכה ב"גדוד ג'נין", קבוצת הטרור החמושה של הג'יהאד האיסלאמי.
יו"ר הרש"פ רצה להוכיח באמצעות הביקור כי תנועת פתח שהוא עומד בראשה היא זו ששולטת בשטח אך ברור שביקורו לא ישנה את המציאות הקשה בשטח, מחנה הפליטים ג'נין נשלט על-ידי קבוצות הטרור החמושות של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס והוא לא יעז להורות לכוחות הביטחון של הרש"פ להתעמת עם הקבוצות האלה ולפרק אותן מנשקן.
גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי התיאום הביטחוני עם הרש"פ יימשך, ביקורו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוא ניסיון ראשון שלו להתאושש מהמחדלים הביטחוניים שלו בשנתיים האחרונות שהביאו את הרש"פ לאובדן השליטה בצפון השומרון, השאלה היא אם הוא ינסה לשמור על המומנטום ולהתמודד בנחישות נגד הטרור.
מלבד המוטיבציה של יו"ר הרש"פ להילחם בטרור שמוטלת בספק גדול, מכיוון שהוא מתמקד רק בהישרדותו הפוליטית, במערכת הביטחון הישראלית מעריכים כי אירן נחושה הרבה יותר ממנו והיא לא תאפשר לרש"פ להשתלט מחדש על ג'נין ולמחוק את ההישגים של אירן. על-פי גורמים בג'יהאד האיסלאמי, אירן מתכוונת להזרים בקרוב לאזור ג'נין כסף ונשק רב כדי לחזק את המאחזים שהיא הקימה באזור ולנסות לבנות תשתית לייצור ושיגור רקטות לעבר ערי ישראל.
המאבק של הרש"פ איננו רק נגד קבוצות הטרור החמושות אלא כנגד אירן שפועלת באמצעות חמאס והג'יהאד האיסלאמי להפיל את שלטונו של מחמוד עבאס ביהודה ושומרון, האתגר הביטחוני הניצב בפני יו"ר הרש"פ הוא גדול מאוד וספק רב אם הוא רוצה ויוכל לעמוד בו, לכן, סביר מאוד שהדרג המדיני בישראל יורה לצה"ל להגביר את הפעילות באזור ג'נין כדי למנוע את השתלטותה של אירן על האזור הזה.

תאריך:  13/07/2023   |   עודכן:  13/07/2023
+מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל בכניסה לכפר שוויכה בגזרת טולכרם
09:27 13/07/23  |  עידן יוסף

לראשונה מאז מבצע בית וגן בג'נין: לפני כשעה מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל בכניסה לכפר שוויכה בגזרת טולכרם. הלוחמים השיבו באש. לא דווח על נפגעים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
האירועים הביטחוניים במחנה הפליטים ג'נין חשפו את היחלשותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר איבד את השליטה הביטחונית בצפון השומרון ואת השחיקה הרבה במעמדו ברחוב הפלשתיני. יו"ר הרש"פ יוזם מפגש פיוס לאומי בקהיר בסוף החודש בניסיון לשקם את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולחדש את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה ראשונה: בתי המשפט יחייבו מתגמלי טרור בפיצויים שאינם תלויים בנזק לקורבנות טרור ומשפחותיהם, למרות ההשגות מצד המתפ"ש, השב"כ והמל"ל    יו"ר הוועדה: הכנסת מכבדת מאוד את הממשלה, אבל הממשלה לא מכתיבה לכנסת איזו חקיקה לקבל
יוני בן-מנחם
כוחות הביטחון של הרש"פ נכנסו השבוע בכוחות מתוגברים לעיר ג'נין, בתיאום עם צה"ל, אך נמנעים מלהיכנס למחנה הפליטים הסמוך לה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רואה בכך צעד ראשון להחזרת שליטתו על צפון השומרון למרות שצה"ל עשה עבורו את העבודה, ישראל רואה בנוכחות כוחות הביטחון של הרש"פ בג'נין צעד חשוב במלחמה בטרור
עידן יוסף
כוח צה"ל איתר שתי חצובות ושני שרידים של רקטות מאולתרות סמוך ליישוב    הרקטות מאזור ג'נין לא היוו איום על התושבים
מירב ארד
השלושה ייצרו בקבוקי תבערה, אותם תכננו להשליך על כוחות הביטחון במסגרת הפרות הסדר שארעו בכפרם, ברקע המצב הביטחוני    אחד החשודים הצטלם על גג בית בכפרו כאשר הוא מחזיק נשק ועטוף בדגלי חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il