X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יותר מ-30% [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
חרדים למדינת ישראל
על-פי נתוני ה-OECD, אם החרדים והערבים החיים בישראל היו נוטלים חלק שווה בתעסוקה ובפעילות הכלכלית, אזי מיקומה של ישראל היה מזנק לאחד המקומות הראשונים בעולם ברמת הצמיחה השנתית

אקדים ואומר כי בתוך רעידת האדמה שחווינו כולנו ב-7 באוקטובר, קרה בכל זאת דבר אחד חיובי. אישית איני זוכר אחווה כל כך גדולה בין כל מרכיבי החברה הישראלית, מימין ומשמאל, דתיים כחילונים. כולנו אכן ממוקדים ביעד המשותף של חיסול החמאס ושיקום החברה הישראלית מהטראומה הקולקטיבית שעברה.
אולם, וזה אולם גדול, השיקום הזה חייב יהיה לכלול בתוכו חישוב מסלול מחדש שיטמיע את כלל ההחברה החרדית במדינת ישראל, כולל בתעסוקה מלאה וכולל בגיוס מלא לצה"ל או לחלופין לשרות לאומי. זוהי, לטעמי, לא ברירת מחדל אלא הכרח לעתידה של מדינת ישראל.
מתוך 9.9 מיליון תושבי המדינה, כ-1.2 מיליון הינם חרדים, כלומר כ-12 אחוזים בקירוב. אחוז זה הולך וגדל משנה לשנה, מהטעם הפשוט שהריבוי של החברה החרדית מסתכם בכ-4 אחוזים לשנה, זאת לעומת כ-2 אחוזים לשנה בחברה הכללית. ובמילים אחרות: בשנת 2050 בעוד 27 שנה בלבד, יהוו החרדים למעלה מ-30 אחוזים מכלל החברה הישראלית, כלומר כל ישראלי שלישי יהיה חרדי.
נתונים דמוגרפים "יבשים" אלה מסבירים עד כמה שילוב החרדים מהווה צורך קיומי. יתרה מכך: על-פי נתוני ה-OECD, אם החרדים והערבים החיים בישראל היו נוטלים חלק שווה בתעסוקה ובפעילות הכלכלית, אזי מיקומה של ישראל היה מזנק לאחד המקומות הראשונים בעולם ברמת הצמיחה השנתית.
העובדה שחלק נכבד מהציבור החרדי אינו נוטל כלל חלק בפעילות הכלכלית איננה גזירה משמיים. עובדה: הרוב המכריע של החרדים המתגוררים בברוקלין, ניו-יורק, או אנטוורפן, בלגיה, הינם שותפים מלאים לפעילות הכלכלית, זאת בשונה לחלוטין מהמצב אצלנו בו פוליטיקאים חרדים, כמו גם אי-אילו רבנים, "תורמים" להעדר תעסוקה.
ובנושא הגיוס לצה"ל: המלחמה הנוכחית הוכיחה יותר מאי פעם עד כמה המצב הינו אבסורדי, בו מחד-גיסא, זה ממש מובן מאליו שמאות אלפים חילונים ודתיים לאומיים מתגייסים ואף מתנדבים לשרת בחזית, ומאידך-גיסא התנדבות של כמה מאות צעירים חרדים (שכל הכבוד להם!) זכתה לכותרות ראשיות בכל מקום אפשרי.
נכון להיום ישנם כ-130 אלף צעירים חרדים בגיל גיוס, שווה ערך ל-10 אוגדות בצה"ל. גם אם, נניח, 20 אחוזים מהם היו מתגייסים וכל 80 אחוז הנותרים היו מתנדבים לשרות לאומי, הנטל היה מחולק באופן הרבה יותר שווה ממה שקורה כיום.
והאם, וזוהי שאלה רטורית, כל ה-130 אלף הינם בקטגוריה של "תורתם אומנותם"? וכמו-כן בל נשכח, לפרוטוקול, שבין המגויסים לצה"ל ישנם לא מעט דרוזים, צ'רקסים, נוצרים, בדואים וגם ערבים מוסלמים מן השורה. אז מהי בעצם הסיבה שדווקא יהודים על-פי כל תרי"ג המצוות, החיים במדינה היהודית היחידה בעולם כולו, ישתמטו משרות צבאי או לאומי אזרחי?
על כן אני קורא בזאת לממשלת ישראל של אחרי המלחמה, יהיה הרכבה אשר יהיה, לשנות מהיסוד את כל נושא חוק הגיוס ולהתחיל במרץ להחיל אותו גם על הציבור החרדי. זה מגיע לכולנו!

הכותב הוא אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעלי משרד למיתוג ויחסי ציבור.
תאריך:  07/11/2023   |   עודכן:  07/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
המכון הישראלי לדמוקרטיה לוועדת החוץ והביטחון: 40% מהציבור היהודי סבור שלגיטימי להימנע משירות חובה בצה"ל אם יינתן לחרדים פטור גורף מגיוס    טלי גוטליב: בכל הכבוד להסכמים הקואליציוניים, החוק לא יעבור, גם אם יחוקק
עידן יוסף
העמדות שהוצגו בדיון ועדת חו"ב: הצעה לגיוס חובה לחרדים, ללא חריגים; גיוס חובה לחרדים, אך עם תבחינים מיוחדים; גיוס מלא של חרדים, אך לשירות לאומי ולא לצה"ל וכן שמירה על הפטור לחרדים, אך לעודד אותם להתנדב לשירות לאומי
מירב ארד
נציג צה"ל: אף הגידול באוכלוסייה החרדית לא חלה עלייה במספר המתגייסים לשנה    ח"כ מיקי לוי: "דברים השתנו. האוכלוסייה המשרתת שנושאת בנטל, לא תסכים יותר להסדר העקום הזה"
עידן יוסף
הדיון על חוק הגיוס אצל ראש הממשלה הסתיים ללא הסכמות    נתניהו עשוי לזנוח את המתווה הכלכלי, אך החרדים מאיימים לפרק את הממשלה ולעצור את הרפורמה המשפטית אם לא יאושר החוק    בקואליציה יש התנגדות רבה לחוק פטור מגיוס, וקידומו עלול להביא להפלת הממשלה.
יורי מור
צה"ל במתכונתו הנוכחית דומה למנוע דיזל עוצמתי של משאית שהותקן במכונית מיני-קופר ומאיים להרוס אותה בכך שהוא יוצר חיכוכים בחברה סביב שאלת הגיוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il