X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בייניש. חזרה ואמרה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
אם בארזים נפלה שלהבת
פרסום ב-News1 על-כנס סבירות של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הביא אותי למסקנה שלפוליטיקאים אין זיכיון בלעדי על חוסר יושרה, וגם שופטים עליונים וחברי אקדמיה זכו לנתח מאותו חוסר יושרה

דיווח ב-News1 מספר לנו על כינוס של המכון הישראלי לדמוקרטיה ומביא לנו קישורים לדבריהן של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית ביניש, והפרופסור למשפטים, סוזי נבות. את דברי הפרופסור נבות מעטרות כתוביות מאירות עיניים, הפקה מקצועית של העברת מסרים לציבור.
השופטת ביניש תיארה את שלבי ההתפתחות של המשפט המנהלי/חוקתי בישראל, תיארה את התהליך, ולפחות בשני מקומות בהם הזכירה את הדיון בבג"ץ בנושא הסבירות היא התייחסה ל "שופט המיעוט". האם היה שופט מיעוט בדיון ההוא? חלילה, היו 7 שופטי מיעוט נגד 8 שופטי רוב, לו רק שופט אחד היה עובר מהרוב למיעוט, העתירה לביטול החוק הייתה נדחית.
כל שופטי המיעוט תמכו, מסיבות שונות, בדחיית העתירה, כלומר התנגדו לביטול השינוי לחוק, ובכל זאת השופטת ביניש חזרה ואמרה, לפחות פעמיים "שופט המיעוט" בלי להזכיר שם. האם טעתה בתום לב? לא סביר, כי היא חזרה על ה"טעות" לפחות פעמיים ואז הפסקתי להקשיב לדבריה כי הם הפסיקו לעניין אותי.
ומיהו אותי שופט מתוך שבעה שאליו התכוונה ביניש? סביר להניח שהתכוונה לשופט נעם סולברג, הנשיא הבא של בית המשפט העליון, שהיה הקיצוני ביותר בהגנתו על התיקון לחוק, הוא אשר זכה לטעמי לכינוי "שופט המיעוט", בבחינת נגן הפיקולו, אשר עתיד תוך כמה שנים לנצח על כל התזמורת, למגינת לבם של השופטת ביניש וחבריה/חברותיה למפלצת הסבירות.
ואז לחצתי על הקישור של הפרופסור למשפטים סוזי נבות, משנה לנשיא של המכון הישראלי לדמוקרטיה.
עם הפרופסור נבות החזקתי הרבה פחות זמן, די בתחילת דבריה היא אמרה כי התיקון מבטל ביקורת שיפוטית על כל פעולות הממשלה והעומד בראשה אפילו אם הפעולות הן בלתי סבירות. אך הפרופסור נבות איננה צודקת כי התיקון לחוק לא נגע כלל בשאלת הסמכות, ואם הממשלה תקבל החלטה בחוסר סמכות הרי שהחלטה זו תהיה כפופה לביקורת שיפוטית למרות התיקון לחוק.
למשל אם ראש הממשלה היה ממנה שר או סגן שר בניגוד לתנאי הכשירות שבסעיף 6 לחוק יסוד הממשלה, אזי המינוי הזה היה כפוך בבירור לביקורת שיפוטית, על-אף התיקון לחוק.
מדוע זקוקות ענקיות המשפט, האקדמיה והדמוקרטיה, אלה שלכאורה יושרתן אומנותן, לטעון בציבור טענות שגויות ולדעתי אף מטעות? מדוע הן זקוקות לשטיקים האלה? אינני יודע אך אני יכול לשער.
מספרים על אחד מחברי הכנסת בעבר אשר בשולי נאומו היה כתוב בכתב יד, משהו כמו "כאן אני לא משוכנע, עלי להרים את הקול". זוהי טכניקה הראויה לפוליטיקאים, לשרלטנים, וספק בעיני אם שופטים ובכירי אקדמיה חפצים להידמות להם, ולא בהגברת קול, אלא ביצירת מציאות שלא תואמת את המציאות בפועל.
נ.ב אני סבור שהחלטת בית המשפט בעניין הסבירות הייתה נכונה. את מפלצת הסבירות אנו חייבים לקחת לאחור. אך אנו משועבדים לסם הסבירות ולא ניתן לבטל אותו בחטף, ודאי לא ניתן לבטלו בלא טיפול ארוך שנים באמצעות תחליפי סם, ומה שעשתה הכנסת, היא ביטלה אותו לסקטור מנהלי מסוים באופן גורף ובאבחת חרב, מה שהכניס את המערכת ל"קריז", ומשכך חלה עלינו החובה לחזור ולהזריק את הסם, ביתר שאת. וכך החליט בפועל בית המשפט.

תאריך:  08/02/2024   |   עודכן:  08/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם בארזים נפלה שלהבת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
התייחסות לנושא עילת הסבירות
שלמה המגיב  |  8/02/24 17:19
 
- אינני שולל את סמכות הצדק
ה.א  |  9/02/24 10:25
2
הלפרין, אתה מדבר על "יושרה"?!
שמחה ניר, עו"ד  |  9/02/24 05:26
 
- הוא שאמרתי
ה.א  |  9/02/24 15:08
3
קראתי הכל
שמחה ניר, עו"ד  |  15/02/24 23:04
 
- מתקדמים
ה.א  |  17/02/24 19:26
 
- שח ל"ת
ה.א  |  17/02/24 21:36
4
טעות טעות טעות
כבש44  |  19/03/24 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
נשיאת העליון בדימוס אמרה: "הפסיקה הלכה צעד אחר צעד, הניחו פירורים בדרך כדי למצוא את הדרך"    "הסבירות היא הפנים של העילות האחרות, ולא בכדי החליטו בכנסת לטפל בה"
עידן יוסף
שר המשפטים יריב לוין תקף באירוניה את התיקון לחוק יסוד שהציע גלעד קריב, וטען כי זו פגיעה בסמכות בית המשפט העליון    ח"כ קריב הגן על הצעת החוק, וטען כי היא חיונית להגנה על ערך השוויון, אך השר הביע את התנגדות הממשלה להצעות חוק שנויות המחלוקת
איתמר לוין
הדירוג השנתי של Transparency International: ישראל ירדה ברציפות בשנים 2021-2016, זינקה בשנת 2022 וירדה שוב בשנת 2023, בעיקר בשל הרפורמה המשפטית
איתמר לוין
הוועדה לבחירת שופטים מתכנסת לדיון בו לא צפויות החלטות כלשהן    לוין אינו מתכוון להביא להצבעה את מינוי הנשיא, מאחר שבוועדה יש רוב ליצחק עמית
עידן יוסף
שר התקשורת שלמה קרעי דורש מכתב חדשות 13 למחוק ציוץ שבו כינה אותו שקרן, להתנצל ולשלם לו פיצוי של 75,000 שקל    קרעי אומר כי דבריו על כך שטייסי מילואים איימו שלא להתייצב לשירות אם תעבור הרפורמה הם אמת לאמיתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il