X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדורת השבט כבתה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
אילוף הדולפינים
לפני חודשים אחדים החליטו להפסיק להאכיל את הדולפינים המאולפים בסרדינים ובמקרלים, הפסיקו לשדר את מדורת השבט, הקריינים נעלמו, המגישים נאלמו, התחקירנים התאדו, הפרשנים נגוזו

במהלך השנים האחרונות התוודענו לכוחה של המדיה, לכוחה של הנדסת תודעה, לכוחה של עריצות המיעוט. כמעט בכל ערב פגשנו פרצופים מלאי חשיבות עצמית על המרקעים, זיהינו את הקולות מלאי הפאתוס והדרמה, אבחנו את יכולות המשחק והתיאטרון של המגישים, נאנחנו עם האנחות, הנדנו ראש עם המנידים, הרמנו גבה עם המגבבים.
במשך שנים אחדות התמכרנו לסרט העלילתי בו הדמיון אינו מותיר כמעט מקום למציאות, התחברנו לטלנובלה היומית 'היפים והאמיצים' פרק 3,452 בגרסה הישראלית, דאגנו לכל צורכנו עד לשעה שמונה בערב, התיישבנו פוכרים אצבעותינו, ממוללים שערותינו וממתינים לדרמה היומית והיא תמיד הגיעה, מעולם לא אכזבה.
כדולפין מאולף המוכן לרקוד, לנשק, לצלול ולעוף מעט, תמורת דגי מקרל וסרדינים, כך היינו אנו הממתינים לשמיעת הפרק החדש, ההימורים בבית התעצמו, מי יהיה הנבל הפעם, מה יהיה השוחד שיקבל, אלו טובות הנאה יחשפו, מי אמר למי ומה. והמנגינה המלווה את ההקראות, אומנות מיוחדת, בסרטי האימה של אלפרד היצ'קוק לא הצליחו לייצא כזו מנגינת מתח.
ואז זה הגיע, המרקע מתמלא בשחור אדום, הקראות בקצב הכתבה בכיתה ג', אילוסטרציות, אפקטים, דיבורים מזרה אימה על מושחתים, נוכלים, ראשי ארגון פשע, ואחרי ההקראה הגיע עת הפרשנות המלומדת העטופה במילים גבוהות, במליצות חביבות, בחרוזים טיפה יותר משובחים מחרוזיה של טלי גוטליב.
וזה נמשך. או אז התיישב על כס המלומד עו"ד מארגון לזכויות ה... הממומן ממקורות עלומים, פרופ' ממכון ל... ממומן ממקורות אנונימיים, ושופט בדימוס אשר כמובן בזהירות הנדרשת ובמהירות אמר בלחש כי 'אם הדברים אכן נכונים', והמשיך אט אט בקול מרעים וסמכותי, קץ הדמוקרטיה, שוחד, מרמה והפרת אמונים.
כך זה נמשך ונמשך, מדינה שלמה התמכרה לשעת הסיפור העלילתי וחלקם אף החלו להאמין לתוכנו. מדורת השבט המעלה על המוקד היומי את השחקן הראשי ולעיתים חלק מבני משפחתו הייתה לאש התמיד שאינה נכבית לעולם.
והנה, לפני חודשים אחדים החליטו להפסיק להאכיל את הדולפינים המאולפים בסרדינים ובמקרלים, הפסיקו לשדר את מדורת השבט, הקריינים נעלמו, המגישים נאלמו, התחקירנים התאדו, הפרשנים נגוזו, ובשיא העלילה כובתה באגרסיביות מדורת השבט. אין יותר הקראות, אין יותר הרמות גבות, תמו ימי האנחות.
זהו התיאור המדויק והנורא של מציאות חיינו במשפט החשוב ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו. כבר כמעט שנה שהפרשנים המשפטיים שבחלקם התגלו כתועמלנים וסוכני מערכת המשפט אינם מסקרים את משפט ראש הממשלה המתנהל שלוש פעמים בשבוע. כבר כמעט שנה כשמערך ההגנה מרסק אבן אחר אבן בקומת הטיעונים והאשמות הסרק, התועמלנים גזרו על עצמם שתיקה מרצון, כבר כמעט שנה ותודות לכלי תקשורת בודדים החושפים את הליקויים הזועקים, את כתבי האישום המחוררים ככברה, את הקלקולים הנוראיים במערכת המשפט, הפרקליטות והמשטרה, חושפים את מסע הצייד והרדיפה שהתנהל נגד ראש ממשלה במדינת ישראל. והתועמלנים? צרצרים.
הגיעה העת שכתבי האישום המחפירים, המופרכים והמופקרים יבוטלו, שתוקם ועדת חקירה ממלכתית לחקור את התנהלות ציד המכשפות שנעשה כנגד ראש ממשלה תוך רמיסת כל כללים בסיסיים.
זו יכולה גם להיות שעתו היפה, הגדולה וההיסטורית של נשיא מדינת ישראל, מר יצחק בוז'י הרצוג, אשר יקרא לבטל לחלוטין את כתבי האישום נגד ראש הממשלה. זו יכולה להיות שעת תיקון לאומית שתחולל את השינוי המיוחל ותשיב את המצפון והמצפן למקומם הראוי. זו יכולה להיות החלטה שתשנה את האקלים הישראלי מן הקצה ועד הקצה. צריך אומץ, חייבים כתפיים רחובות ובעיקר נדרשת אמונה מוחלטת בצדק, בחירות ובדמוקרטיה. האם יש לכבוד הנשיא את אלה? ימים יגידו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  30/04/2024   |   עודכן:  30/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילוף הדולפינים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קשקשת ביביסטית עלובה
הירונימוס  |  30/04/24 22:16
 
- זהירות מחלת הרלב"ת מדבקת
ביביסט גאה  |  3/05/24 13:55
 
- טול קורה מבין עיניך
הפוסל במומו פוסל  |  3/05/24 13:58
2
"סיפור עלילתי " בנוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  30/04/24 22:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
עידן יוסף
המשנה לפרקליט המדינה הותקפה מילולית במרכול בתל מונד ע"י נשים שהאשימו אותה בהרס המדינה    פרקליט המדינה איסמן גיבה אותה בחריפות וכינה את התקרית "חמורה מאין כמותה"
איתמר לוין
ראש יאח"ה לשעבר מאשר שהחוקרים לא בדקו ראיות אובייקטיביות בנוגע לחברות בין נתניהו למילצ'ן ובנוגע לכמות הסיגרים והשמפניות
איתמר לוין
ראש יאח"ה דאז על עדותו של מילצ'ן: "הכמות הייתה גדולה. זו הייתה ההתרשמות שלי. ראיתי את העיניים שלו"    השופט בר-עם: "הדרך הרגשית שאדם מביע על מתנה אחת, לא יכולה ללמד על כמויות וקו אספקה"
איתמר לוין
איש התקשורת המזוהה עם נתניהו טוען שפרסומיו נגד העדה המרכזית בתיק 1000 - התובעת ממנו 5 מיליון שקל - היו אמת והבעת דעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il