X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי   /   יומני בלוגרים
כותרות וכותרות חלופיות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
המדד
האם מצביעי הקואליציה רוצים דמוקרטיה
ממצא מרעיש בסקר חדש: רוב מצביעי הקואליציה מוכנים לוותר על ממשלה דמוקרטית האם מדובר בפרשנות שגויה של הנתונים או במגמה מדאיגה?
הנה כותרת: "רוב הציבור סבור שבנימין נתניהו צריך להתפטר, ושיש לקיים בחירות לפני המועד המקורי".
הנה כותרת חלופית: "רוב הציבור סבור שנתניהו לא צריך להתפטר, ולא מעוניין בבחירות בקרוב".
איזו מאלה נכונה? שתיהן נכונות. הכותרת הראשונה מופיעה כסיכום בסקר של מרכז אקורד על "עמדות הציבור לגבי הזירה הפוליטית, מחאה וביקורת ציבורית על הממשלה, המלחמה והמצב הביטחוני". הכותרת השנייה יכלה להופיע אבל לא מופיעה. למה לא? כי עורכי המחקר בחרו להבליט נתונים מסוימים ולהצניע אחרים. לא שבחרו לשנות נתונים, או לסלף חלילה. הכל מוצג. הכל נתון לפרשנות. מה זה אומר שרוב הציבור אומר שנתניהו צריך להתפטר? זה אומר 43% שאומרים שהוא צריך להתפטר עכשיו, ועוד 28% שאומרים שהוא צריך להתפטר לאחר סוף המלחמה. כלומר, כרגע הוא לא צריך להתפטר. מה שמאפשר כותרת חלופית: נתניהו לא צריך להתפטר. צירוף של 29% שאומרים שהוא בכלל לא צריך להתפטר, ועוד 28% שאומרים שהוא לא צריך להתפטר עכשיו (מול 43% שאומרים כן עכשיו).
והחלק השני של הכותרת והכותרת החלופית עשוי באותה צורה. עורכי המחקר בחרו להדגיש "שיש לקיים בחירות לפני המועד המקורי". הכותרת החלופית מדגישה שאין לקיים בחירות בזמן הקרוב. הפער נמצא בדיוק באותה נקודה: הרבה מאוד ישראלית מבקשים לדחות את ההתפטרות ואת הבחירות ל"אחרי סיום המלחמה". כמובן, איש אינו יודע מתי יבוא סיום המלחמה, ואיך בכלל נדע שבא סיום המלחמה. לכן, לטעמי, הכותרת הנכונה יותר היא זו שנוגעת לעכשיו. אבל זו גם הכותרת המעניינת פחות. אולי בגלל זה עורכי המחקר בחרו להבליט את מה שבחרו. ואולי לא בגלל מה שמעניין, אלא בגלל מה שמתאים יותר אידיאולוגית. מרכז אקורד הוא מקום רציני עם חוקרים רציניים, אבל הוא גם מקום שיש לו סדר יום אידיאולוגי בעל אופי די מובהק. מה שמחייב אותו בזהירות - ואותנו כקוראי המחקרים שלו בזהירות מקבילה.
ננסה זהירות כזאת מול הממצא המרעיש ביותר של המחקר, לפחות לטעמי. הכותרת אומרת ש"55% מהמשיבים שהצביעו לאחת ממפלגות הקואליציה מעדיפים ממשלה לא דמוקרטית שהם מסכימים עם דעותיה על פני ממשלה דמוקרטית שהם אינם מסכימים עם מעשיה ודעותיה". אני מודה שבקריאה ראשונה הייתי צריך לקרוא את הכותרת פעמיים כדי להיות בטוח שאני מבין מה כתוב מה. זו כותרת קצת מבלבלת, שנשענת על שאלה קצת מבלבלת. למה מבלבלת? כי היא מחייבת התייחסות לשני מרכיבים הפוכים - בשני חלקי המשפט שצריך להסכים או לא להסכים איתו. "אני מעדיף ממשלה דמוקרטית שמעשיה ודעותיה מנוגדים לשלי על פני ממשלה לא דמוקרטית שאני מסכים עם דעותיה".
כאמור, הממצא המרעיש הוא שרוב מצביעי הקואליציה (בסקר: 428 משיבים) מעדיפים את הממשלה הלא דמוקרטית. למעשה, מוכנים לוותר על מדינה דמוקרטית. אם זה נכון - זה באמת מרעיש. אבל האם זה נכון? נעזוב רגע את השאלה של מרכז אקורד וננסה שאלה אחרת. בנוסח פשוט הרבה יותר. האם מצביעי הקואליציה רוצים מדינה דמוקרטית? זו שאלה שנשאלת בסקרים לא פעם. נשאלת באופן ישיר. הנה, לדוגמה, סקר של המכון למדיניות העם היהודי ממרס 2023. שאלנו: עד כמה חשוב לך שישראל תהיה מדינה דמוקרטית? התשובה של הימין: 73% "חשוב מאוד", 21% "חשוב". שאלנו את אותה שאלה בסקרי התחקיר לקראת כתיבת הספר "היום השמיני" מאת מיכה גודמן. סקר שנערך על-ידי המדד מצא 73% בימין שאומרים שחשובה להם "מאוד" מדינה דמוקרטית. אותו סקר שערך ד"ר מנחם לזר מצא נתון כמעט זהה: 72%. ניתוח שערכנו במדד ב-2024 של תומכי ליכוד בלבד (מי שגם היום אומרים שיצביעו ליכוד) מצא ש-67% מהם אומרים ש"חשוב לי מאוד שישראל תהיה מדינה דמוקרטית".
צריך לקוות שכל הסקרים האלה, ואפשר להראות עוד ממצאים דומים, שכנעו אתכם בדבר אחד: כאשר שואלים את הישראלים, כולל מצביעי הקואליציה, האם הם רוצים שבישראל תשרור דמוקרטיה, התשובה שלהם חד-משמעית. לרובם הגדול חשוב מאוד שישראל תהיה דמוקרטיה. תשובה משעממת כמובן, ודי מובנת מאליה. כמובן, התשובה מתחילה להסתבך כאשר שואלים מהי דמוקרטיה, וברור שפרשנות מצביעי הקואליציה למושג הזה שונה מפרשנות מצביעי הקואליציה. אלה - קואליציה - שמים דגש חזק יותר על בחירת הרוב. אלה - אופוזיציה - שמים דגש חזק יותר על זכויות אדם והתחשבות במיעוט.
עכשיו נחזור לסוג השאלה של מרכז אקורד. שאלות שנועדו לזהות את רמת הפריכות של התמיכה בדמוקרטיה. הנה דוגמה, עדיין לא הדוגמה של אקורד. שאלה מלפני שנתיים: "ישראל מגדירה את עצמה כמדינה יהודית ודמוקרטית. אם יש סתירה בין דרישות הדמוקרטיה לדרישות ההלכה, מה צריך לקבוע - דרישות הדמוקרטיה או דרישות ההלכה?". מקרב מצביעי גוש הקואליציה, 33% אמרו דמוקרטיה, 29% אמרו "הלכה". 28% אמרו "לא תיתכן סתירה". השאר אמרו שהם לא יודעים. כלומר, מהסקר הזה אפשר היה לצאת די בקלות לניסוח של שתי כותרות מהסוג שהצגנו למעלה:
כותרת: רק כשליש ממצביעי הקואליציה מעדיפים את הדמוקרטיה על ההלכה.
כותרת חלופית: רק כרבע ממצביעי הקואליציה מעדיפים את ההלכה על הדמוקרטיה.
שוב - שתי הכותרות נכונות. השאלה היא כמובן מה עושים עם מי שאומרים שלא יכולה להיות סתירה בין הדמוקרטיה להלכה. למעשה, אלה ישראלים שלא מוכנים לשחק את המשחק של "מה אתם מעדיפים". הם מעדיפים גם וגם ומניחים שלעולם לא יעמדו מול בחירה בין שני דברים שחשובים להם.
עכשיו נגיע לשאלה של אקורד. יש איתה לטעמי שלוש בעיות - שמחייבות זהירות כאשר מעיינים בתוצאה שלה. הראשונה, כפי שכבר כתבתי, היא שהשאלה קצת מבלבלת. קל להבין: האם אתה רוצה שישראל תהיה דמוקרטיה. קשה יותר להבין: האם אתה רוצה שישראל תהיה דמוקרטיה גם במקרה שזה אומר שהממשלה תהיה ממשלה של המחנה השני. בעיה שניה, היא זו שהצגתי: הנתונים לא מתיישבים עם הרבה מאוד ממצאים מהרבה מאוד סקרים אחרים שמעידים שגם תומכי הקואליציה רוצים ישראל דמוקרטית. השלישית: נוסח התשובות שהוצע לשאלה הזאת. על זה נרחיב קצת.
השאלה הייתה באיזה מידה את/ה מסכימ/ה עם המשפט "אני מעדיף ממשלה דמוקרטית שמעשיה ודעותיה מנוגדים לשלי על פני ממשלה לא דמוקרטית שאני מסכים עם דעותיה". אבל התשובות לא היו "מסכים" או "לא מסכים". הם גם לא היו "מאוד מסכים", "קצת מסכים", "קצת לא מסכים", "מאוד לא מסכים". התשובות היו מספרים. כלומר, המשיבים התבקשו לציין מספר מ-1 עד 6, כאשר נאמר להם ש-1 מייצג "כלל לא" ו-6 מייצג "במידה רבה". בניתוח הסקר, החוקרים החליטו שמי שציין את המספרים 1 עד 3 נחשב למי ש"לא מסכים" עם האמירה. מי שציין את המספרים 4 עד 6 נחשב למי ש"כן מסכים" עם האמירה. החלטה סבירה? אפשר לומר שיש בה הגיון. אבל אפשר לומר גם שהיא לא לגמרי הוגנת. הרי למשיבים לא נאמר שאם יכתבו, לדוגמה, 3, זה ייחשב שאינם מסכימים לאמירה. אולי חלק מהם חשבו ש-3 אומר שהם מסכימים לה, אבל בדרגה חלשה. כלומר, הם עשו את החשבון הבא. 1 זה "כלל לא", 2 זה "כמעט בכלל לא", ו-3 זה כבר "נוטה למסכים". אולי. אין דרך לדעת.
אנחנו יודעים רק את מה שמונח לפנינו. ומה שמונח במפורש הוא הדבר הבא. בתשובה לשאלה קצת מבלבלת, מצביעי הקואליציה דירגו את רמת ההעדפה שלהם לממשלה דמוקרטית יותר נמוך מאשר מצביעי האופוזיציה. כלומר, אפשר לומר ברמה סבירה של ביטחון שהתמיכה של מצביעי הקואליציה בדמוקרטיה נראית יותר פריכה ופחות חזקה. בלי ספק, גם זה ממצא מטריד. ואם זה הממצא, אזי אין סתירה בינו לבין ממצאים שעולים כאשר נשאלת שאלה פשוטה יותר. כאשר שאלנו "עד כמה חשוב לך שישראל תהיה מדינה דמוקרטית?" רוב גדול של מצביעי הימין - כאמור, 73% - אמרו שזה חשוב להם מאוד. אבל זה עדיין היה רוב יותר קטן בהשוואה למצביעי מרכז (96%) ושמאל (99%).
שורה תחתונה: כדי לטעון שמצביעי הקואליציה מוכנים לוותר על הדמוקרטיה לטובת ממשלה שמתאימה לעמדות שלהם צריך לשאול שאלה יותר ברורה ויותר ישירה. דוגמה: האם אתה מוכן לוותר על הדמוקרטיה כדי שבישראל תשלוט ממשלה שאתה מסכים עם העמדות שלה. תשובות: כן, לא, לא יודע. ועוד דוגמה: האם אתה מוכן שבישראל תהיה ממשלת דיקטטורה, אם מובטח לך מראש שהיא תתאים לעמדות שלך. תשובות: כן, לא, לא יודע. ואפילו: האם אתה מסכים או לא מסכים למשפט "אני מעדיף ממשלה דמוקרטית שמעשיה ודעותיה מנוגדים לשלי על פני ממשלה לא דמוקרטית שאני מסכים עם דעותיה". תשובות: מסכים, לא מסכים, לא יודע.
עד שנקבל ממצא מרשיע שמתבסס על שאלות כאלה, אני לפחות אמשיך להניח שגם מצביעי הקואליציה רוצים ישראל דמוקרטית.
תאריך:  06/01/2025   |   עודכן:  06/01/2025
+ח"כ עפיף עבד הצהיר אמונים בכנסת והחל לכהן מטעם סיעת הליכוד 17:50 06/01/25  |  עידן יוסף
ח"כ עפיף עבד, שנכנס לכנסת בעקבות התפטרותו של יואב גלנט, הצהיר היום (יום א') אמונים במליאת הכנסת והחל את כהונתו כחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד.
למעמד ההצהרה הגיעו בני משפחתו של הח"כ החדש ונכבדים מהעדה הדרוזית, שליוו אותו ברגע המרגש. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה איחל לו בערבית "בהצלחה רבה".
עבד. מתחייב אני [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לפיד: "הכישלון הנורא, המוחלט והמיותר ביותר של מדיניות החוץ בכל שנותיה של המדינה" 15:02 06/01/25  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה לפידהתייחס לחקירות נגד חיילי צה"ל בחו"ל, ואמר בישיבת הסיעה: "מדובר בכישלון הנורא ביותר, המוחלט ביותר, ובעיקר המיותר ביותר של מדיניות החוץ הישראלית בכל שנותיה של המדינה. את הכישלון הזה אפשר היה למנוע. אולי לא לגמרי, אבל בוודאי שניהול נכון יכול היה למנוע את המפולת המוחלטת שאנחנו רואים". לפיד הוסיף: "דונלד טראמפ הוא אוהב ישראל גדול, אבל הוא לא ינהל במקומנו את יחסי החוץ שלנו וגם לא את ההסברה הישראלית. יש לנו צבא נהדר, יש לנו עם חזק, מה שאין לנו זו ממשלה מתפקדת".
+יו"ר הכנסת הזמין את עינב צנגאוקר לפגישה בלשכתו 15:00 06/01/25  |  מירב ארד
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה התקשר לפני זמן קצר לעינב צנגאוקר והזמין אותה לפגישה היום בלשכתו. מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי "לבקשתה, הפגישה תיערך מחר. השיחה התנהלה באווירה טובה ומכבדת".
+"יהיה קושי להתמודד עם מספר האירועים סביב הכנרת במצבת כ"א הקיימת"
13:56 06/01/25  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי נתוני המשטרה - בשלוש שנים האחרונות התקבלו כ-12 אלף אירועי מוקד 100, 3,800 מהם בשנת 2024 - שנה שהחופים היו סגורים  ▪  איגוד ערים כנרת: "ארבעה מיליון מבקרים צפויים להגיע לכנרת בעונה הקרובה"
סנ"צ ארמן סקיימן. "כל עבריין מחזיק ספינה כסמל סטטוס" [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+כמיליון ורבע טיפולים נפשיים בשנת 2024 13:15 06/01/25  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך נחשף בדיון וועדת הבריאות על השתתפות עצמית של מטופל. משרד הבריאות: בקשת ההשתתפות-העצמית נועדה למנוע ביטול תורים  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: חובה למזער את הפגיעה במטופלים, נבקש הבהרות ופירוט לגבי מקבלי הפטור מתשלום ההשתתפות
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+הצעת חוק חדשה: מאסר ופיצויים למי שיחלל אתרי הנצחה לאומיים 12:23 06/01/25  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת חוק של חברי הכנסת משה סעדה, שמחה רוטמן ודני דנון מבקשת להטיל עונש מאסר של עד שנתיים על חילול אתרי הנצחה לאומיים, לצד פיצוי כספי של עד 120,000 שקלים לקרובי משפחות החללים, ללא צורך בהוכחת נזק
ריבוי מקרי חילול אנדרטות
+"לא נהיה מוכנים לוותר על הגיוס – זה מעל כל שיקול פוליטי" 12:19 06/01/25  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בכנסת מתקיים כנס מיוחד מפלגת המחנה הממלכתי בנוגע לחוק הגיוס  ▪  לפיד: אין שום מקום בתורה שמצדיק השתמטות וסרבנות המונית"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מכת התובענות הייצוגיות: הצעת חוק מציעה הגבלות על תובעים סדרתיים 10:00 06/01/25  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת חוק חדשה של ח"כ ארז מלול מבקשת להסדיר את תובענות הייצוגיות, להגביל את מספר התביעות השנתי לתובעים סדרתיים, ולמנוע פגיעה בגופים קטנים בעלי הון עצמי נמוך  ▪  כמו-כן, מוצע להחמיר את חובת הפנייה המוקדמת למאסדר לפני הגשת התביעה
המאבק המשפטי: בין כוח תאגידי לצדק חברתי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
  אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu   אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak   יצחק שמעון סרלאוף   ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה פסל / Moshe Passal   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קטרין (קטי) שטרית / Kathrin  Shitrit   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מצביעי הקואליציה רוצים דמוקרטיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הממשלה תומכת בהצעת חוק המבקשת "לאזן בין הזכות לחופש ביטוי לבין ההגנה על השם הטוב", ומציעה הליך מסודר לחשיפת זהות גולשים עלומי שם שפגעו באחרים
עידן יוסף
חברי ועדת החוץ והביטחון ערכו סיור בצפון, נפגשו עם ראשי רשויות ומועצות אזוריות, התרשמו מתערוכת אמש"ט וקיבלו סקירה ביטחונית מאלוף פיקוד הצפון. ראשי הרשויות הדגישו: יש לשמר את תחושת הביטחון ולפתח את האזור כאינטרס לאומי
עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית הסביר כי ההחלטה שלא לקזז את נתניהו וביסמוט נבעה ממאבקו בתקציב המשרד לביטחון לאומי, אך הודה כי טעה והביע חרטה פומבית    ח"כ בועז ביסמוט קיבל את ההתנצלות והדגיש כי למרות האכזבה, לא נותר בו כעס אישי
עידן יוסף
חבר הכנסת הודיע כי ימסור בקרוב את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת    במוקד הצהרתו: ביקורת על חוק הגיוס, אזהרות מהשסע החברתי וקריאה לשמירה על הברית עם ארה"ב    גלנט: "גיוס החרדים הוא צורך ביטחוני הכרחי, ולא אוכל לקבל חוק שמנוגד לצרכי צה"ל והמדינה"
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן הודיע שיקדם את ההצעה לאישור סופי במליאה רק אחרי שיראה שהממשלה מאשרת החלטה לשיפוי חברות התעופה שיגבירו טיסות לצפון אמריקה    היוזם ח"כ טיבי: במסווה של תיקון זמני ובתום 14 חודשי מלחמה ארוכים מנצלות חברות התעופה את ההזדמנות להתנער מאחריותן לנוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il