X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשאלופים במיל' ופוליטיקאים פעילים הרצים בבחירות מאשימים את נתניהו בכישלון בנושא הגרעין האירני הם צבועים ופוגעים באינטליגנציה הפוליטית של הציבור. נתניהו נכשל בכמה תחומים פנימיים חברתיים, אך בנושא האירני נשאר נושא הלפיד היחידי שלא מתפשר, לא מתגמש, לא מתפתל ולא מלקק לאירנים או לממשל ארה"ב. קשה לומר דברים אלה על אובמה, על הקהילה האירופית, שעשתה מעט מאוחר מדי ופחות מדי וגם זה בזכות נתניהו והתעקשותו
▪  ▪  ▪
הגרעין האירני. רק איום? [צילום: AP]
"פסימיזם הוא מותרות שיהודי אינו יכול להרשות לעצמו" (גולדה מאיר)
"אופי אינו משתנה, הדעות משתנות ואילו האופי רק מתפתח" (בנימין ד'יזראלי)

הרוע והצביעות שצפים ומציפים לקראת בחירות - זה ריטואל כמעט קבוע, שלקראת הבחירות קרבות ובאות, צצים מומחים, פרשנים ופוליטיקאים מתחילים או מתוסכלים, יורים לכל הכיוונים ומלאי פתרונות אינסטנט לפתור את כל חוליי החברה.
לקבוצה זו שייכים גם גנרלים במילואים, שהחליטו לרוץ לפוליטיקה ומתחילים לפזר הצהרות ואמירות בחסות הידע והעבר שלהם, כאילו כל האחרים חיים באי ידיעת המצב, ורק אצלם נמצא הפתרון או יותר נכון לומר "השפן", שהם שולפים משרוול הפוליטיקאי המתחיל, כדי להציל את העם מידי השלטון.
כאשר גנרלים בעבר מדברים על ביטחון המדינה או על הגרעין האירני, צריך להבדיל בין שני תחומים: התחום המקצועי בו עסקו, לבין המדיניות הנכונה של הממשלה והמנהיגות.
בביטחון בתחומם, הם מבינים במדיניות, ניהולה, יישומה ופרשנותה, אין להם יתרון על הציבור שמבין, קורא, מתעדכן ובוודאי לא על המנהיגים היושבים ליד הגה האוטובוס של המדינה ויועציהם שגם הם יודעים, מבינים ומפרשים את המצב.
המסקנה מכך - לא להתרגש יתר על המידה, על הצהרות של גנרלים מהצבא, מהשב"כ, או המוסד, התוקפים את הממשלה, ששרתו בנאמנות משך שנים, ובגלל סיבות חלקן אישיות, כמו אי-קידום, או אגו, שדעתם לא נתקבלה, יוצאים ממורמרים ויורים על כוחותינו, או בשל נימוקים פוליטיים רגעיים, נתניהו נלחם בגרעין כמו דון קישוט בתחנות רוח.
מה שמטריד אותי כאזרח
לאור העמדה הטוענת שנתניהו עושה מניפולציה עם הגרעין האירני לצרכים פוליטיים, אישיים אנוכיים, תוך הפחדת הציבור הישראלי וגם העולמי, היא שאלה פשוטה, מטרידה ומאיימת.
ומה אם הפרשנים טועים?
מי ישלם את מחיר הטעות - אנחנו הציבור שהפחידו אותו לשווא או המעטים שהאמינו לו.
ההערכות השגויות שעלו לנו ביוקר
1. אני נזכר, לפתע בבהלה, בהערכות ערב מלחמת יום הכיפורים, שסובבו סביב הקונספציה של "סבירות נמוכה", ועל תוצאות אותה קונספציה שעלתה לנו במאות, מאות הרוגים ופצועים, פצעים שלא הגלידו עד ימים אלה.
2. תא"ל ידוע מאמ"ן - מומחה בתחומו, שהופיע בתקשורת והצהיר בביטחון כי לא יפלו טילים, במלחמת המפרץ הראשונה, ואז נפלו כ-50 טילים שבמזל גרמו נזק לרכוש בעיקר, כאשר אחת מהן - נחתה על בניין ברמת-גן, ליד הרחוב שלנו, וכל הבניין נע וזע כמו ברעידת אדמה ושני בניינים קרסו כמו קלפים.
3. מומחים לסוריה - כמו אהוד ברק ופרשנים אחרים - שטענו בלהט שימיו של אסד ספורים, כמו הערכת אהוד ברק, שבועיים ימים.
והתוצאה - עברו כמעט שלוש שנים מאז, מספר ההרוגים במלחמת האזרחים מתקרב ל-200,000 ואסד עושה קמבק מרשים בסוריה, בסיוע חיזבאללה ואירן, למרות כל המומחים שלנו.
מסקנה ראשונה
מומחים היזהרו בהערכותיכם, בנבואתכם, בניסיון להרגיע אותנו ולהכניס אותנו לשאננות יתר.
מסקנה שניה - העדיפה עלי
עדיף איום שלא מתגשם, משאננות יתר שמביאה לאסון.
מסקנה שלישית
מזהירות יתר, איש עדיין לא מת או נפגע לעומת זאת מחוסר זהירות, יש דוגמאות למכביר.
מסקנה מועדפת
עדיף לפחד תמיד, לא להיות שאננים עם עיניים פקוחות מתוך ביטחון ביכולותיך.
הערה לסיום:
הטוענים בלהט, כי נתניהו עושה מניפולציות עם האיום האירני, לצורכי בחירות, לרבות הנאום בקונגרס שיש לו מתנגדים מבית ובמחוץ, רצוי להזכיר: אובמה וממשלו, התחננו ולמעשה איימו, בלחץ פיזי וכלכלי מתון, לא לבצע פעולה צבאית נגד אירן, שלחו לכאן את הרמטכ"ל של צבא ארה"ב והמזכיר קרי, בכל ביקוריו הרבים, איים וביקש לא להביך את ארה"ב. ואילולי הלחץ של ישראל, גם הסנקציות לא היו מתקיימות. אז נא לחשוב שנית.

הכותב הוא עו"ד המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי
תאריך:  21/02/2015   |   עודכן:  21/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עופר וולפסון
סבא"א טוענת בדוח חדש כי אירן נמנעה מהרחבת בדיקות של מודלים יעילים יותר של מכונה המשמשת להעשרת אורניום במסגרת הסכם גרעיני עם שש המעצמות    רה"מ: דוח סבא"א מזכיר כי אירן מסרבת לגלות לעולם על הכנותיה
עמי דור-און
הניסיונות להגיע להסדר בין ישראל לפלשתינים במה שקרוי "סוגיות הליבה", עוברים בהתמדה בין ימים של גאות מלחמתית לימי שפל של הפסקות אש וניתוק מגעים
איציק וולף
הממשל האמריקני מאשים בכירים ישראלים בעיוות ובהדלפה מגמתית של פרטים חסויים שנמסרו להם בעבר אודות המו"מ שמתנהל מול אירן    גורמים אמריקניים בכירים: נתניהו שינה את הדינמיקה כשהכניס פוליטיקה ליחסים
רפאל בוכניק
נסיבות הזמנת ר"מ ישראל לשאת דברים בפני הקונגרס ע"י יו"ר בית הנבחרים מצטיירות כ"הרמה להנחתה" מבחינת אובמה ששואף לנצל זאת כהזדמנות לחבוט בנתניהו ובקונגרס גם יחד ובכך לנסות להפגין דימוי של "כל יכול" וברצותו יפעיל את זכות הווטו שלו על אפם וחמתם של הסנאטורים וחברי הקונגרס הרפובליקנים
עידן יוסף
נתניהו אומר כי אינו מתנגד לעסקה עם אירן אלא לעסקה גרועה עם אירן    בכירים אמריקנים: צפוי שינוי במידת השקיפות בשיחות הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il