כולנו ראינו, בהשתאות מהולה בבוז, בגועל ובהתנשאות, את התנהגותם של מספר אורחי מלון באילת, לפי הכתוב מרשת פתאל, לאחר שהנהלת המלון נעלה בפניהם את הכניסה לחדרם בעקבות החניית מכוניתם במקום המיועד לנכים.
כל צדיקי התקשורת וכל הצדיקים שהתקשורת הואילה לראיינם ולהציגם בפני הצופים גינו בכל פה את התנהגותם ושייכו אותם ברמיזה לשכבה של ישראלים שהם, כמובן, אינם נמנים עליה.
אני מוצא לנכון להצדיק את התנהגותם של אותם אורחים ויתכן שבנסיבות דומות גם אני הייתי נוהג כמותם.
הנהלת המלון שהשכירה להם את החדר או החדרים למשך מספר ימים בסוף השבוע וקיבלה על כך תשלום או התחייבות לתשלום אינה יכולה, סתם כך, לשלול מהם את הזכות שהוקנתה להם כדין ובתשלום מלא וזאת לפי החלטה שרירותית של סמכות מאוד מאוד מפוקפקת הנקראת "קצין בטיחות".
יש לזכור כי אותה סמכות היא בסך הכול מינוי פקידותי של הנהלת המלון והסמכות היחידה שהחוק מעניק לה הוא מניעה ועיכוב כניסה לתחומי שטח המלון של אנשים שאין להם כל קשר למלון או לאורחיו וזאת רק מסיבות שקשורות עם ביטחון המקום.
נגד החוק
העובדה שאורחי המלון החנו את רכבם במקום שהנהלת המלון סימנה אותו כמיועד לנכים אינה סיבה למנוע מהם גישה לחדרים שהוזמנו ושולמו כחוק. המעשה המתבקש במקרה זה הוא הזמנת מכונית-גרר וסילוק הרכבים משם. חיוב בעלי הרכבים בהוצאות הגרירה היה מתקבל על הדעת.
נעילת החדרים, באופן שרירותי, על-ידי הנהלת המלון מאותם אורחים דומה למקרה ששוכר דירה אינו עומד בתנאי השכירות. וכי בעל הדירה יכול להתפרץ לדירה ולהטיל את מטלטלי השוכר לרחוב? האם הוא יכול לנתק את החשמל והמים מהדירה?
בית המשפט פסק מספר פעמים כי פעולה זו נוגדת את החוק והעניש את המשכירים שנטלו את החוק בידיהם.
כך נהגה גם הנהלת מלון זה כלפי אורחיה, היא נטלה באופן שרירותי את החוק לידיה ועליה להיענש על כך ולא אורחיה! אורחי המלון עמדו חסרי ישע וחסרי דרך פעולה כלפי ההתנהלות הכוחנית של הנהלת המלון והברירה היחידה שעמדה בפניהם הייתה תגובה כוחנית שוות ערך. לכן איני, בניגוד לרבים, דן אותם לכף חובה.
גישה כוחנית
אוכל להעיד מניסיון אישי, כאשר התארחתי לפני שנים במלון מסוים של רשת פתאל באזור ים-המלח כי גם כלפי וכלפי אורחים אחרים במלון הם נקטו בגישה כוחנית דומה ומאז אני מדיר את רגלי ממלון זה ומשתדל לא להתארח במלונות של רשת זו. מאחר שבמלונות אחרים לא נתקלתי ביחס דומה יש לחפש את מקור הרוע הזה בהנהלת הרשת.
ולגבי החנייה אעיר כי ראיתי היום את מפקד משטרת אילת מתראיין בטלוויזיה ובה אמר כי השילוט הפנימי במלונות הוא בעייתי ובמיוחד במלון זה.
במלון של רשת אחרת, כאשר התארחתי שם, ספרתי 40 מקומות חנייה לנכים. במלון באותו זמן נתון לא היו אפילו 10 נכים אך מגרש החנייה שלהם היה מלא כאשר אני, כאורח במלון, נדרשתי לחפש לעצמי חניה ברחובות הסמוכים.
מן הראוי שמשרד התיירות ייתן דעתו על ההתנהלות הקלוקלת כי המלונות, בעיקר של רשת פתאל.