X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמנים ישראלים זקוקים לוויזה כדי לעבוד בארה"ב, ובניגוד למה שמקובל לחשוב - לא די בתקווה לעבודה כדי לקבל אותה. העונש על הפרת החוק עלול להיות סנקציות משמעותיות
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: אלי ליאון]

חלק מהאמנים הישראלים המגיעים לארה"ב מניחים, כי הם רשאים להופיע או להציג את עבודתם, אף אם לתקופה קצרה, מבלי להוציא אשרה מתאימה. מדובר בטעות גסה, שכן החוק האמריקני מחייב כתנאי לביצוע הופעה את קבלתה של אשרה הייחודית לאמנים.
בשנה האחרונה הגבירו הרשויות האמריקניות את האכיפה נגד אמנים המופיעים בארה"ב ללא אשרה מתאימה, דבר זה הוביל לנקיטת סנקציות משמעותיות נגדם, ובכלל זה גירוש מיידי ומניעת כניסה לארה"ב לתקופה של עד עשר שנים.
איזו אשרה נדרש אמן ישראלי להוציא? במה הדבר כרוך ומי נחשב כאמן?
אשרת העבודה הנדרשת מאמן על-מנת להופיע בארה"ב היא O/1 extraordinary ability visa, כלומר: אשרת עבודה מסוג O/1 שניתנת על בסיס יכולות ומומחיות יוצאת דופן (ישנה אשרה נוספת, עליה לא יורחב במאמר זה, אשרת P/1).
אשרת העבודה נדרשת לביצוע כל עבודה שאמן נוסע לבצע בארה"ב, לרבות הופעה חד-פעמית, קונצרט, סבב הופעות, הצגות או הצגת עבודות בגלריות. גם הופעה כתקליטן במועדון או במסגרת פסטיבל, מהווה עבודה שמצריכה הוצאת אשרת אמן. כך גם לגבי דוגמנית שמופיעה בתצוגת אופנה או שחקן שמופיע בסדרות ובסרטים המצולמים בארה"ב, וכן מפיקיהם.
לא כל מבקש אשרת אמן אכן יקבל אותה. על-מנת לקבל את האשרה, יש לעמוד במספר תנאים. ישנם שישה-שמונה קריטריונים המוכיחים, כי האמן הוא בעל ידע ייחודי ומוביל בתחומו, ועליו לעמוד לפחות בשלושה מתוכם. עמידה בקריטריונים דורשת למשל מכתבי המלצה, מכתב מן הארגון או הסוכנות שזימנו אותו, תמונות מתצוגת אופנה, הצגת עבודות בגלריה נחשבת, זכייה בפרסים בתחום עיסוקו, פרסומים בעיתונים או במגזינים ייחודיים בתחום, תשלום שכר גבוה וכו'.
איך יכול זמר ישראלי להוכיח שהוא בעל ידע ייחודי?
האמן יצטרך להוכיח שהוא עומד בקריטריונים הנדרשים, כלומר: ששמו מופיע בתקשורת, להראות שזכה בפרסים כאלו ואחרים, לקבל מכתבי המלצה מגורמים בכירים בשוק, להוכיח שהשכר שישולם לו גבוה במיוחד וכו'.
כיצד מתבצע הליך הוצאת הוויזה?
השלב הראשון הוא קבלת הצעת עבודה רשמית מגורם רלוונטי. מדובר בהרכבים מוזיקליים ידועים, מגזינים נחשבים, תיאטראות, ארגוני ספורט, גלריות מוכרות, תחרויות ספורט ספציפיות, הפקות שמעוניינות בו כתקליטן, קבוצות ספורט, סוכנות דוגמנות וכו'.
רבים סוברים בטעות, כי את האשרה ניתן לקבל על בסיס הצעת עבודה פוטנציאלית או על בסיס הנחה שבמהלך שהות בארה"ב, האמן יאתר פלטפורמה שתאפשר לו להציג את עבודותיו. לא כך הדבר. השלב הראשוני והקריטי הוא שעל האמן להוכיח, כי הוא קיבל הצעה. כאמור, אין די בקבלת ההצעה ועל המבקש לעמוד בקריטריונים שפורטו.
מהן הסנקציות בגין הפרת החוק?
הסנקציות האפשריות בגין הפרת החוק נעות בין גירוש מיידי לבין מניעה לקבל בעתיד ויזה לארה"ב. אין כלל-אצבע המלמד מתי יבחרו הרשויות רק בסנקציה של גירוש ומתי יוסיפו מניעת כניסה עתידית. ההחלטה מתקבלת תוך בחינת אופי הפרת החוק. במסגרת זו תיבחן בין היתר היסטוריית הכניסות והיציאות שלו מארה"ב. אם יתברר שאדם מסוים נכנס ויצא מארה"ב פעמים רבות ללא אשרת עבודה, ובמקביל נמצאו כתבות בעיתונים ובאינטרנט המעידות שהוא אמן במקצועו - אזי הדבר יתרום לביסוס החשד שהוא כבר הופיע בארה"ב מבלי לקבל את האשרה המתאימה, דבר אשר צפוי להביא להחמרת הסנקציה.
מה צפוי לאמן שנתפס?
אמן שנתפס צפוי לעבור תהליך משפטי קצר: הוא מקבל זימון לבית הדין לענייני הגירה בארה"ב, בו הרשויות מציגות בפני השופט את האסמכתאות שמוכיחות שהוא עבד ללא אשרה מתאימה, והשופט קובע כיצד יש לנהוג במקרה הספציפי. יש לתת את הדעת, כי קרוב לוודאי שהאמן יידרש לשכור עורך דין מקומי שיגבה אלפי דולרים.
איך הרשויות בארה"ב יודעות שהמבקר עובד כאמן?
ישנם שני גופים ממשלתיים עיקריים בארה"ב שאמונים על אכיפת חוקי ההגירה. הגוף הראשי הוא המשרד להגנת המולדת, ותחתיו Immigration and Customs Enforcement (ICE - ניתן להקבילו לביקורת הגבולות בישראל) ו-U.S. Customs and Border Protection - USCB.
אלו הם גופי מודיעין מקצועיים שתפקידם לאכוף את החוקים, ולוודא בין היתר שהאמנים הזרים המגיעים לארה"ב עומדים בהם. חוקרים מטעמם בודקים את הסיקור העיתונאי בנוגע לתחום התרבות ואינם מהססים לזמן אמנים כדי לוודא שברשותם אשרה מתאימה. החוקרים גם משוחחים דרך קבע עם חברות הפקה, משרדי יח"צ וחברות לייצוג אמנים, לצורך קבלת מידע על-אודות הגורמים שהם מייצגים.

הכותב עוסק בדיני ניוד מומחים, יו"ר ועדת הוויזות בלשכת המסחר ישראל-ארה"ב ושותף במשרד קן-תור & עכו.
תאריך:  26/03/2015   |   עודכן:  26/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יאומן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא אמן ישראל ל"ת
אהרון שחר  |  26/03/15 07:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי קפלן
במציאות בה מינהל מקרקעי ישראל שולט ב-93% מאדמות המדינה, ללא שום כוונה לשחרר את האחיזה ומוקד הכוח העצום והבלתי סביר הזה, שתוקע את כל שוק הדיור והבנייה בישראל, הפתרון הוא פינוי בינוי
אורי שרגיל
גפן בתפיסת עולמו המצומצם הוא-הוא 'מחנה השלום' ועכשיו הוא באבל ערכי. למה? כי בעזרתו של רבין, בצרוף פוש של פרס והפודל שלו, הביא לנו בסוף 93' – שלום מיוחל. אולי לא שלום ממש, אבל בחללים היהודים שהוסיפו להישחט מאז בשפע, דבק התואר 'קורבנות השלום'
הרב ישראל רוזן
הזירה הפוליטית של 'מפלגות הרצות לבחירות' איננה הזירה האידיאולוגית, החברתית או ההשקפתית. חבירות כאלו הן לשעתן בלבד, או אפילו לאורך זמן, לטובת מכנה משותף פוליטי בלבד. מפלגות שנולדו על ברכי בחירות אינן יוצרות 'תנועה'
בעז שפירא
ברור שישראל איננה יכולה להיות אדישה מול המו"מ עם אירן ומחויבותה של כל ממשלה לעמוד על המשמר. אולם, הגורמים האנטי יהודיים ופוסט ציוניים המהווים אחוזים ניכרים ב"אליטות" הרודות בנו אינם רואים את הצורך הזה ואינם רוצים לראותו
רפאל בוכניק
מתן התהודה לדברי ראש הממשלה - גם אם אלה אינם חפים מחוסר רגישות, הגם ששוכנים בתוככי התחום האפור של הלגיטימיות - ראוי שיעורר מחשבות באשר למניע שעמד מאחורי הלהיטות למנף ב"תופים ובמחולות" את דברי בנימין נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il