X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו היה לפיד רציני לגבי המדינה וצרכיה ולא רק לגבי מעמדו ותדמיתו בה, היה עוזב את העיסוק במספר השרים, משום שבין 18 ל-22 שרים או אפילו 24 שרים, הבדלי העלות אינם משמעותיים בתקציב של כ-350 מיליארד שקלים, והיה פועל לייצוב ממשלה זו מבפנים
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. עוסק בתפל [צילום: פלאש 90]

לפיד כידוע הוא איש תקשורת ונראה שגם כפוליטיקאי מתחיל וראש מפלגה הוא אינו מצליח להשתחרר מן העבר המילולי הבומבסטי שלו. את פעולותיו בקדנציה הקודמת בממשלה ובכנסת ניווט על יסוד גישות פרוסט-פופוליסטיות, והמבחן לכל נושא מרכזי שעסק בו היה כיצד מצטיירים הדברים בתקשורת ואילו פירות הוא יוכל להפיק מהם בסבב הבחירות הבא, או בהאדרת תדמיתו; הטיפול שנתן לחרדים בראשית הקדנציה, בכדי שיוכל להציג מהר מראית-עיין של יישום מהלך "לנשיאה בנטל", הוא דוגמה קלסית לסוג זה של התנהלות. ברור גם שאם לא יהיה בקואליציה הבאה, כמעט כל מה שעשה, אם לאכל מה שעשה ירד לטמיון, מפני שנבנה על כרעי-תרנגולת.
לפיד מתגלה חדשים לבקרים כשקרן לא קטן ומניפולטור מחונן למדי. המלחמה שהוא מנהל כיום נגד הגדלת מספר השרים בממשלה, היא אחיזת עיניים, והוא יודע זאת. גם כשחוקק החוק המגביל את מספר השרים ל-18 בכנסת הקודמת, היה ברור לכולם שערכו יהיה בכך שמספיק מפלגות בכנסת ה- 20 ובממשלה, תהיינה מחויבות לו; זה לא היה המצב אז ואיננו המצב כיום, ולפיד יודע זאת. אולם הנושא "סקסי" ולפיד מנסה להרוויח בו נקודות תדמית, כאילו הציבור טיפש. את המהלך הוא מנהל מעל גבם של אחרים וביניהם כחלון, כשהוא עצמו יושב על גדר האופוזיציה ומשתדל לא להרטב מהגשם שמחוללת הרוח שהוא עושה. עם כל "מחויבותו העקרונית" לצימצום מספר השרים בממשלה, כאשר היה נחוץ להגדיל מספר זה בכנסת הקודמת בכדי שאפשר יהיה להקים קואליציה, לא היסס לאפשר זאת; ההנחה הייתה: הזיכרון הציבורי קצר. כיום הוא מוכה מוסר-כליות מעושה על ביזבוז כספי ציבור.
אם לוקחים בחשבון את העובדה שלפיד הוא אחד משלושת האחראים העקריים לפיזור הכנסת ה- 19 (הקודמת), להקדמת הבחירות ולעלויות העצומות ששתי התרחשויות אלה גרמו לעם ישראל ולמדינת-ישראל - עלות הבחירות לבדן נאמדת ביותר מ-200 מיליון שקלים - התמונה הלפידית הטיפוסית מקבלת חיזוק גוונים נכר. כמו כל מנהל דמיקולו, לפיד עוסק עיסוק מירבי בתפל ועיסוק שולי בעיקר. אחרי כשלון הכנסת ה- 19, שכאמור חלקו בו גדול ומשמעותי - היה עליו להציב היה עליו להציב את סדר-העדיפויות שלו בעיקר ולא בסימבוליזם: הקמת קואליציה אופטימלית, במהירות, תוך טיוב וייעול תהליכי העבודה בממשלה ובכנסת ותוך הבטחה שלקואליציה כזו יהיו קווי-יסוד מוגדרים היטב, מוסכמים ומחייבים, שיובילו אותה לעבר ביצוע משימות לאומיות מרכזיות ככל האפשר בדרך המלך. בהנחת התשתית הפוליטית, המשפטית והכלכלית לכך טמונה הצלחת הממשלה להיטיב עם העם; האם זה באמת מעניין את לפיד? - אני מסופק.
יהיו בוודאי חכמולוגים שיאמרו שממשלה צרה - עד 18 שרים - היא גם ממשלה יעילה, שתוכל לבצע היטב את הדרוש לעם ישראל כיום. זו גניבת דעת. אילו היה מדובר בממשלה קואליציונית שנשענת על שלוש מפלגות, ניחא. אבל אין בנמצא ממשלה כזו למעט ממשלת שיתוף לאומי שבמרכזה הליכוד והמחנה הציוני. אולם לממשלה כזו חולשות אינהרנטיות חמורות יותר מאלה שהיו לממשלתו השלישית של נתניהו, ולכן היא בהחלט לא מה שדרוש כיום לעם ישראל.
לכן, אילו היה לפיד רציני לגבי המדינה וצרכיה ולא רק לגבי מעמדו ותדמיתו בה, היה עוזב את העיסוק במספר השרים, משום שבין 18 ל-22 שרים או אפילו 24 שרים, הבדלי העלות אינם משמעותיים בתקציב של כ-350 מיליארד שקלים,והיה פועל לייצוב ממשלה זו מבפנים. אין לו כיום כוח פוליטי ברמה שבה החזיק בכנסת הקודמת, אבל דווקא משום כך, ואם הוא באמת רציני, עליו למקד כוח זה בעיקר ולא בתפל. אם יעשה את המהלכים הנכונים, ייתכן מאוד שגם כוחו הפוליטי יגדל, ואם לאו - אנחנו יודעים היטב מה קרה בעבר למפלגות אופנה "מרכזיות" שכל מה שהיה רשום על שמן הוא שהתקיימו או גירשו יהודים מבתיהם.
הממשלה דרושה לשידוד מערכות בעבודתה בתחומי הכלכלה, הצמיחה והחברה, המשפט והמינהל הציבורי, הביטחון הסוציאלי וביטחון הפנים, חיסול הביורוקרטיה והביזבוזים, העלייה והקליטה - יש לכולם מה לעשות, והרבה. כל המהלכים הללו כרוכים בעבודה קשה ובהצבת צרכי הציבור לפני צרכי משרתי הציבור, וכאן כנראה מתחיל הקושי הבלתי - עביר של לפיד.

תאריך:  02/04/2015   |   עודכן:  02/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד ובועת מספר השרים בממשלה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דין פרוטה כדין מאה״
אליהו חיים  |  2/04/15 14:33
 
- צביעות גרועה מבזבוז
רפי לאופרט  |  3/04/15 08:30
 
- ״כסף מטהר ממזרים״
אליהו חיים  |  3/04/15 09:56
 
- לא אמרתי שהכל כשר
רפי לאופרט  |  4/04/15 14:06
2
ומי כאן "השקרן והמניפולטור", ?
שלמה המגיב  |  2/04/15 20:02
 
- גם אתה בין .......
א.כ  |  2/04/15 23:04
3
אלמלא החרדים
אלטע קאקער  |  3/04/15 03:28
4
וגם סכסכן, אולי בעיקר סכסכן
פריטה  |  3/04/15 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
מערכת אנשים ומחשבים
במפלגה לא אהבו את הפוסט שפורסם כביכול בשם ראש הממשלה, בו הוא כותב שהחליט למנות את ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת לשר החינוך
איתמר לוין
נאור: אך חלופה אינה אופטימלית בשל הקדמת הבחירות, אך הנחייתו של וינשטיין שלא לבצע את המינוי עד להקמת הממשלה החדשה אינה מצדיקה את התערבות בג"ץ
יניב הלפרין
בפוסט שפורסם בפייסבוק כתב "ראש הממשלה" כי החליט למנות את ח"כ איימן עודה לשר "כדי להפיל את החומות בין יהודים לערבים"    אלא שעיון קצר בדף מגלה כי הוא דל בתוכן ונפתח רק הלילה (ה')
דוד סנדובסקי
הממשלה שתקום מציבה אתגר ענק. צורך באג'נדת בלימת תהליך הפיכת מדינת ישראל למדינה יהודית אורתודוקסית מסתגרת, שתהפוך לדו-לאומית ולמדינת אפרטהייד של "עם נבחר"
משה גולדבלט
ממשלת אחדות בין הליכוד לעבודה היא צורך של הליכוד יותר מאשר של מפלגת העבודה ויותר מכך ממשלת אחדות היא צורך חיוני למדינה. אם נתניהו מתכוון להקים ממשלת אחדות מוטב שיחדל מהתרגילים הפוליטיים
רשימות נוספות
מגל: הליכוד לא הציע לנו אף תיק  /  איציק וולף
נתניהו מוכן לתת את תיק הפנים לדרעי  /  עידן יוסף
תיק הבריאות וועדת הכספים חוזרים ליהדות התורה  /  עופר וולפסון
קודם כל - הייעוץ המשפטי  /  יהודה עמרני
ממשלת מאה שערים  /  דביר מור
התשוקה לשלטון  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il