X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת ימין עם החרדים חסרה את התוקף המוסרי לשלוח את בנינו לקרב ממנו הם עלולים לא לחזור. כל עוד החרדים אינם שולחים את בניהם לצבא כדי למלא את חובתם האזרחית והלאומית אין לממשלה שהם יושבים בה זכות מוסרית לצאת למבצע צבאי
▪  ▪  ▪
משה גפני, אריה דרעי, יעקב ליצמן. חוסר לגיטימיות [צילום: אהרן ברוך ליבוביץ']

למפלגות החרדיות המסרבות לקחת חלק בחובות ודורשות רק זכויות ואינן מכירות במדינה היהודית אין זכות מוסרית לחרוץ את גורלם של אזרחי ישראל. ממשלה הבנויה על שיתוף פעולה עם החרדים היא חסרת לגיטימציה לשלוח את בנינו לקרב ממנו הם עלולים לא לחזור.
מדינת ישראל נמצאת במצב קשה מבחינה בינלאומית, מבחינה ביטחונית ומבחינה סוציו-כלכלית. הממשלה שתקום תהיה חייבת לשפר בהקדם האפשרי את יחסיה עם הנשיא אובמה שיש לו עוד כשנה וחצי לחרוץ גורלות וגם עם האיחוד האירופי. כמו-כן, על הממשלה להתמודד עם מכלול הבעיות הביטחוניות: אירן והגרעין, התעצמות חיזבאללה, התחמשות מחודשת של החמאס ושיקום המנהרות והסכנות מחצי האי סיני. ישראל עשויה לעמוד גם בפני בעיות ביטחון בגבולה עם ירדן לנוכח מאמצי החדירה של דאעש לירדן וחשוב לא פחות, על הממשלה למצוא פתרון מהיר לבעיית הדיור, ליוקר החיים ולמערכת הבריאות הקורסת.
ממשלת ימין עם החרדים אינה מסוגלת לתת מענה לרוב הבעיות שעל הממשלה להתמודד עמן. ישראל זקוקה לתוכנית מדינית ולשר חוץ שיהיה מסוגל לשקם את היחסים עם ארה"ב ולשפר את היחסים עם האיחוד האירופי. אין בממשלת ימין בעלת תוכנית ימנית שר שיהיה מסוגל להוציא את ישראל ממצבה הבינלאומי החמור.
ממשלת ימין עם החרדים חסרה את התוקף המוסרי לשלוח את בנינו לקרב ממנו הם עלולים לא לחזור. כל עוד החרדים אינם שולחים את בניהם לצבא כדי למלא את חובתם האזרחית והלאומית אין לממשלה שהם יושבים בה זכות מוסרית לצאת למבצע צבאי. גפני ודרעי ושולחיהם- החברה החרדית - אינם עומדים דום ביום הזיכרון לחללי צה"ל. הם כלל אינם מכירים במדינה הציונית. והם יחליטו אם לשלוח את בנינו לקרב? למעלה מ-23,000 מבנינו הקריבו חייהם למען המדינה כדי שאזרחיה, כולל החרדים- יחיו בביטחה. כמה מתוכם הם חרדים?
יתר על כן, הסכם קואליציוני עם החרדים משמעותו ביטול החוק לשוויון בנטל והחזרת כל ההקצבות ששר האוצר יאיר לפיד שלל מהם. השתמטות החרדים משירות צבאי מטילה עומס נוסף על שאר צעירי המדינה והתקציבים שיועברו לאברכים יגזלו אוכל מפיהם של ילדים עניים ולא יאפשרו למדינה לטפל בבעיות החברתיות.
ומי יהיה שר השיכון והבינוי? ישראל זקוקה לתוכנית לאומית למתן פתרון לבעיות הדיור של הדור הצעיר. עד עתה השרים מהימין ומהחרדים שכיהנו כשרי שיכון דאגו לדיור למתנחלים ולחרדים. מי ידאג לחיילים משוררי שירות חובה לדיור?
ומי יהיה שר הדתות. משרד זה בוטל אם אינני טועה בממשלת ברק וחזר לחיים. חרדים בממשלה משמעותה ביטול חוק הגיור שנועד למנוע קשיים מיותרים בפני אלה הרוצים להתגייר. נוכחות חרדים בממשלה לא תאפשר לחוקק חוקים שיחסלו את שליטת החרדים בנושאי נשואים, גירושים ודיני אישות. לא ייתכן שקומץ חרדים החיים על-פי דפוסי העבר יקבע את הערכים והנורמות בחייהם של שאר האזרחים.
יוקר המחיה מחייב טיפול שורש במונופול בשוק המזון. האם שרי האוצר ושר הכלכלה יהיו מסוגלים להילחם במונופולים אלה כאשר לממשלה יש תפישת עולם שאינה מעודדת מאבק בבעלי ההון בשוק המזון.
רק ממשלת אחדות של שתי המפלגות הגדולות בלי חרדים שיודעים רק לקחת ולא לתת דבר בתמורה תהיה מסוגלת להביא מזור לכאבינו.
לסיום, אין לי דבר וחצי דבר נגד היהדות וערכיה. ערכי היהדות יקרים ללבי. אבל, החרדים אינם מייצגים עבור חלק ניכר של אזרחי ישראל את היהדות. הסירוב של החרדים לשאת בעול החובות ולדרוש רק זכויות פוגע אנושות ביחסו של הדור הצעיר ליהדות. היהדות מעולם לא הצדיקה הפיכת הדת לקרדום לחפור בו. חכמי התורה בתקופת המשנה והתלמוד עבדו לפרנסתם וכן גם תלמידי החכמים. תלמידי החכמים גם מעולם לא השתמטו משירות צבאי. 12,000 תלמידיו של רבי עקיבא התגייסו לצבאו של בר- כוכבא. חוקי התורה מחייבים אפילו חתן מחופתו להתגייס בעת הצורך. גם הרמב"ם קבע שאין להפוך את לימוד התורה לתירוץ להשתמט מעבודה.

תאריך:  19/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גפני ודרעי ישלחו בנינו לקרב?
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
במדינת אליטות
אהרון שחר  |  19/04/15 16:46
 
- מה הקשר בין המאמר לתגובתך?
רבקה שפק ליסק  |  19/04/15 18:51
 
- אני מסכים איתך במאה אחוז
אהרון שחר  |  19/04/15 20:15
 
- טוב לקבל הסכמה ומלה טובה
רבקה שפק ליסק  |  20/04/15 19:03
2
השמאל לא קולט שהפסיד בבחירות
ה.א  |  19/04/15 20:54
3
אין זה מפליא שזו אשר פארה
הד"ר רחוקה מהדת  |  19/04/15 21:13
 
- השאלה: האם זה מוסרי?
רבקה שפק ליסק  |  20/04/15 08:38
 
- רבקה-מה הבעיה?
דניאל143   |  20/04/15 10:50
 
- מה הקשר בין גפני- דרעי לדת
רבקה שפק ליסק  |  20/04/15 16:34
4
מאז שבגין תפס את השלטון החרדים
שבץ חלובה  |  19/04/15 21:23
5
הגזמה
דניאל143   |  19/04/15 21:54
6
צודקת
גדעון נסראללה  |  20/04/15 08:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס גביש
רה"מ נתניהו וראשי העיריות באזור חיפה לא עשו מאומה למניעת אוויר מזוהם שמביא למחלות ולסרטן באזור. הציבור זכאי ליחס ממנהיגיו וגם להשקעה בבריאות
עודד ערן
ישראל נקלעה למעשה למצב, שאין היא יכולה לנסות ולשנות באופן מהותי את ההסכמה שגובשה בין הרפובליקאים והדמוקרטים בוועדת החוץ של הסנאט, ללא ספק בהסכמה, אילמת לפחות, של הבית הלבן. כל ביקורת מצד בכירים ישראלים על הצעת החוק תתקבל בתרעומת מצד שתי המפלגות
אסתר שניאורסון גרי
המאמר מוקדש בהערצה לכל המאות והאלפים, שחירפו נפשם בשדות המלחמה, ללוחמי מחתרת אמיצים שהמיתו עצמם לבל יפלו בידי האויב ויסגירו סודות, לבעלי מעש הרואיים שהמשיכו להלחם במסירות עילאית עד כלות, גם כאשר נותרו לבד במערכה, פנים אל פנים, מול הסכנה
שמעון זיו
הייתי מצפה מראשי מחנה השמאל שלא יסתפקו בדרכם הפסיבית, אלא יזמו מהלך ויראו כי ניתן להגיע להסכם עם חמאס, עם הרשות הפלשתינית, עם ערב הסעודית ועוד. אולם הם לא טיפשים, הם יודעים כי יוזמה כזו תיכשל כישלון מוחלט, ואז גם את הביקורת לא יוכלו להשמיע
מנשה שאול
עלייתו של ארגון דאעש היא תופעה חידתית שטרם פוענחה, למרות מאות המחקרים והספרים שדנים בה - איך הפך אזרח ירדני אלמוני בשם אחמד אלח'לילה המכונה אבו מוסעב אלזרקאווי למייסדו של ארגון טרור שהצליח תוך זמן קצר לשלוט ב-35 אלף קמ"ר מאדמותיהן של עירק וסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il