X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהודי שהתרחק ואינו רוצה שיקשרו אותו ליהדותו, לטוב ולרע, יש לכבד את רצונו ולהתייחס אליו כאל זר. לעומת זאת, מי שמעמיד את היותו יהודי לרשות אויבי ישראל ומשמש להם כ-"עד המלך", ראוי שיתייחסו אליו על-פי הפיסקה בתפילת שמונה-עשרה: "ולמלשינים אל תהי תקווה"
▪  ▪  ▪
עידוד עלייה. לשנות את המגמה? [צילום: דיוויד קארפ]

לפי הסקרים יצביעו יהודי אנגליה בבחירות הקרובות בעד קמרון, גוי העוין את ישראל פחות מאשר מיליבנד היהודי. יהודי ארה"ב, לעומת זאת, מחבקים את אובמה ביודעם שליבו עם אויביה של מדינת היהודים. כאשר יצאה מבית הכנסת בפריז הזמנתו של ראש ממשלת ישראל ליהודי צרפת מוכי האנטישמיות והטרור, כי זאת הפעם יש להם בית חם לשוב אליו, היא נתקלה - בצד התשואות - גם במתנגדים יהודים שביקשו להסיר כל ספק מצרפתיותם הצרופה. ויהודים בעולם, בעיקר בתקשורת ובאקדמיה, משליחים בנו ברקים ורעמים ואף קוראים לחרם על ישראל. בראש כולם - "ג'יי-סטריט", ארגון אמריקני רב-כוח, המשמש כתמונת-ראי לאייפ"ק, השדולה היהודית הגדולה: כשם שזו עומדת לימין ישראל, כך זה - לימין הממשל האמריקני בעמדותיו וביוזמותיו האנטי-ישראליות.
כך חזרה לסדר יומה של מדינת היהודים שאלת יחסיה עם יהדות הגולה. תזכורת: רק בעקבות השואה התקבע בעם היהודי מעמד הבכורה של ארץ ישראל. קטסטרופה פחותה מכך לא הספיקה כדי לשכנע את מרביתו שהציונות היא הפתרון ל"צרת היהודים".
הרצל ביקש לכנס את הקונגרס הציוני הראשון במינכן, אך נתקל בהתנגדותו הנמרצת של רב העיר, שחשש פן יוטל ספק בנאמנותם המוחלטת של היהודים לגרמניה. רבים חשבו שהציונות יותר מחוללת אנטישמיות מאשר פותרת אותה. הרב הראשי של וינה אפילו הציע להרצל להתאשפז. את הקונגרס נאלץ לקיים בבאזל - בקזינו.
גילויי אימי השואה השתיק את האנטישמיות בעולם לכמה שנות חסד וגם בעם היהודי שררה הרמוניה, תחילה מסביב למאבק על המדינה היהודית ואח"כ על ביסוסה בצעדיה הראשונים. נוצר מעין קונסנסוס, שהמדינה תקלוט את יהודי "ארצות המצוקה" ותניח ליהודי "ארצות הרווחה." האחרונים יספקו את התרומות לקליטת "הפליטים". אצל גויים בגיא ההריגה האירופי, וביניהם לא מעט שונאי ישראל, צצה תופעה פרברטית של הערצת מדינת ישראל דווקא בגלל הכוחנות ה"לא יהודית" שייחסו לה. כל זה נגמר אחרי ניצחון ששת הימים, שהשליט את היהודים על כל אי' המערבית.
העולם המערבי השלים עם ריבונות יהודית זערורית, סמלית, בארץ הקודש, אך לא עם עוצמה יהודית ממשית ופחות מכל - עם ירושלים יהודית. כך נולדה, לזמן מה, האבחנה בין אנטי-ישראליות לאנטישמיות והתהפכו היוצרות: הישראלים, הכובשים והמתנחלים, הפכו ל'רעים', והיהודים - ובמיוחד "הנאורים" שבהם, הנלחמים "בכיבוש" - נשארו 'הטובים'. יהודים שהשתתפו בחגיגה הזאת ודימו לעצמם שקריאת "הכו בישראלים" תשכיח את הקריאה הישנה "הכו ביהודים!", הועמדו עד מהרה על טעותם: השנאה הייתה תמיד ליהודים, ודווקא לאלה הגרים בתוכם. רק שלזמן מה, "התקינות הפוליטית" הרשתה לבטא את האיבה הזאת רק כלפי היהודים הישראלים, אולם את הכוונה האמיתית הבין כל גוי. רק היהודים, כרגיל, לא רצו להבין, אך כעת כבר "מסבירים" להם. האנטישמיות, אלימה ואף טרוריסטית, חזרה "לתקנה": יהודים או "ישראלים", אחת היא!
הגיע הזמן למדינת ישראל לבחון מחדש את עמדתה. התנועה הציונית של טרום המלחמה (והשואה) עסקה בלוחמה פעילה למען שלילת הגלות. האם המדינה, יוצאת חלציה, צריכה להיכנס לנעליה, או שמא - לעמוד מן הצד? ועד כמה מותר למדינה בתור שכזאת לקרוא לאזרחי מדינה אחרת לעקור מארצם לארצה, גם כשהם יהודים?
בשני מקרים נראה לכאורה, שהתשובה ברורה: יהודי שהתרחק ואינו רוצה שיקשרו אותו ליהדותו, לטוב ולרע, יש לכבד את רצונו ולהתייחס אליו כאל זר. לעומת זאת, מי שמעמיד את היותו יהודי לרשות אויבי ישראל ומשמש להם כ-"עד המלך", ראוי שיתייחסו אליו על-פי הפיסקה בתפילת שמונה - עשרה המתחילה במלים "ולמלשינים אל תהי תקווה..."

תאריך:  03/05/2015   |   עודכן:  03/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד המלך
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בסוף כול היהודים יבואו לכאן.
ירון זכאי 1  |  4/05/15 00:05
2
בקיצור
אהרון שחר  |  4/05/15 09:45
3
"בסוף כל היהודים יבואו לכאן"
יוסי אבידור  |  4/05/15 10:00
4
אליקים, זקנתך מביישת את נעוריך
פועה  |  4/05/15 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
מינהל מודרני ותקין דורש הפרדת רשויות וסמכויות. במקום ללמוד מכך ולהפיק את הלקחים הולך השר משה כחלון בידיעה ברורה שזה יאפשר לו גמישות רבה להכניס זאת תחת כנפיו במפלגה כאשר כל הגורמים יהיו תחת שליטת שריו הבאים ממפלגתו וסרים למרותו
אלכס נחומסון
עריקתו של הסוכן הסובייטי יורי בזמנוב למערב בעיצומה של המלחמה הקרה חשפה לעיני כל את שיטת החתרנות הסובייטית על יעילותה הקטלנית. שיטה שמבצעת את "תורת השלבים" להפלת מדינות יעד וגם - למה אני בתחושת דז'ה-וו
איתן קלינסקי
בשלהי הבית הלאומי הראשון נהג פשחור בן אמר, נגיד גבוה במערכת השלטון, להציג כ"בן מות" כל מי שחלק על דרכה המדינית של המערכת השלטונית
רבקה שפק ליסק
תושבי מעוז התנועה האסלמית, השוללת כל עבר יהודי בארץ זו, וטוענת שהם אדוני הארץ וזוהי אדמה ערבית מקדמת דנא, והיהודים הם קולוניסטים אירופאים, היגרו לכאן מארצות ערב בין שלהי המאה ה-17 לאמצע המאה ה-19
יעקב שטרכר
כחלון מעוניין להעלות את מס הרכישה על דירה שנייה לכ-20%    כדאי לשקול את הנושא בזהירות    דירה שנייה מהווה השקעה ובאה הרבה פעמים במקום השקעה בקרן פנסיה שהתשואה העתידית שלה לא ברורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il