X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת רונאל פישר עולה מדרגה

עוברים לשלב האישומים

סיכום ביניים של פרשת רונאל פישר, רגע לפני המעבר מן החשדות אל כתבי האישום. לצד הגילויים הקשים על שהתרחש בין פישר לערן מלכה, יש גם שאלות פתוחות שהאינטרס הציבורי מחייב לתת להן מענה
▪  ▪  ▪
פישר. תעשייה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

1. זו הייתה תעשיה. זה הרושם הברור העולה מהחשדות - עוד מעט האישומים - בפרשת רונאל פישר. ותעשיה לא צריכה להיות בהכרח מרובת עובדים או עתירת טכנולוגיה. לפי מה שאומרים חוקרי מח"ש, פישר ומלכה ניהלו מפעל של סחר בידע משטרתי חסוי, כאשר פישר מציע לכל מי שזז בסביבתו לקבל מידע כזה ו/או לסגור את התיק נגדו תמורת תשלום שוחד.
מה שמפחיד פה, מעבר לממדים, הוא שפישר לא חשש להציע את זה ללקוחות שלו. במילים אחרות: הוא ידע שהם מוכנים להאמין שתמורת תשלום אפשר לסגור תיקים במשטרת ישראל של שנת 2014. מה זה אומר על המשטרה? התשובה לכך צריכה להדיר שינה מעינינו. אם תדמיתה של המשטרה - ואנחנו מדברים על להב 433 - היא כזו ששוחד מסדר שם עניינים, אזי יש לנו בעיה קשה ביותר.
2. יש עוד חשש שטרם קיבל מענה: האם ערן מלכה היה מוכן לפברק חקירות כדי להשיג תשלום? יואב יצחק חשף כאן כבר בשנה שעברה, כיצד זימן מלכה לחקירה את מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן - לקוח של פישר, שהביע בפניו חשש שמא ייחקר - ולאחר מכן הציע לו פישר לסגור את התיק בדרך הרגילה שלו. הפרשה הזו לא מופיעה כנראה בכתב האישום, אולי משום שאין מספיק ראיות. אך האם מלכה עשה זאת בעוד מקרים? האם ייתכן שקצין ביחידת הדגל של המשטרה יפברק תיקים?
3. עוד שאלה לגבי המשטרה: הרי מלכה לא יכול היה לעשות את כל זה לבדו. הוא היה צריך להוציא מידע על חקירות שלא הוא טיפל בהן, הוא היה צריך - לפחות במקרה של וסרמן - ליצור מצג שווא של חקירה פעילה. האם אנחנו אמורים להאמין ששוב מדובר ב"תפוח רקוב", ב"מקרה קיצון"? והיכן היו הבקרות עליו?
יתרה מזו: ההתנהלות הבעייתית של מלכה אינה חדשה. פסק הדין שניתן בשבוע שעבר בידי השופט יעקב שינמן מלמד, שכבר ב-2004 החליט מלכה שהוא מעביר תכשיטים שתפסה המשטרה לידי אזרח שלא היה אמור לקבל אותם. זה היה ידוע למפקדיו לכל המוקדם מאז 2009, כאשר הוגשה התביעה בנושא. אבל מלכה נשאר בלהב 433 והופקד על חקירות רגישות. שוב מתברר, שהתנהגות פסולה היא ממש לא מכשול בפני שירות במשטרה וקידום בה.
4. ערן מלכה אמר בבית המשפט, שהוא לא יהיה עד מדינה. וזה כנראה לא בגלל שהוא לא רוצה; ונא לזכור שבין סניגוריו מצויים עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד כהן, שסידרו לשולה זקן עסקה חלומית. נראה, שהפרקליטות לא מתלהבת ממלכה כעד מדינה, וזה מכמה סיבות. ראשית, הוא החשוד בקבלת שוחד - העבירה החמורה ביותר בפרשות הנחקרות - וקצת קשה להפוך את החשוד העיקרי לעד מדינה. שנית, כנראה יש מספיק ראיות גם בלעדיו. שלישית, הספיקה לה הביקורת של בג"ץ על האופן בו נחתמה העסקה עם הרב יאשיהו פינטו בנוגע למנשה ארביב.
אין זה אומר שמלכה לא יהיה בסופו של יום עד מדינה, עם תמורה כזו או אחרת. הוא טוען שבידיו מידע מפליל על קצינים בכירים יותר, ואם זה נכון - ייתכן ששווה לתת לו הקלות תמורתו. זה תלוי כמובן באיכות המידע ובעיקר באמינותו, ויש לזכור שעד מדינה הוא תמיד בעייתי. יש עוד נקודה: עד כמה מח"ש והפרקליטות רוצות לזעזע עוד יותר את המשטרה, שממילא נמצאת בשפל החמור ביותר בתולדותיה.
5. לפי הרשימה שמסרו חוקרות מח"ש, פישר לא יועמד לדין על קשריו הפסולים עם עו"ד רות דוד כאשר זו הייתה פרקליטת מחוז תל אביב. החקירה נגד דוד עודנה נמשכת, אבל נכון לעכשיו - היא מתמקדת במעשיה כעורכת דין פרטית. כל זה - למרות שפישר שיחד את דוד כבר כאשר הייתה פרקליטת המחוז, ולפחות במקרה של יצחק רוכברגר כנראה גם עשה זאת בהצלחה.
עושה רושם שמח"ש והפרקליטות לא רוצות לנבור במורסה הזאת. רק זה חסר להן: שיתברר שניתן היה לשחד פרקליטת מחוז - תפקיד שביום-יום אין בכיר ממנו בפרקליטות. הן כמובן יכולות למצוא תירוצים - זה על גבול ההתיישנות, יש ממילא הרבה חומר - אך אלו רק תירוצים. טובת הציבור מחייבת שהחשדות הללו ייבדקו לעומק, יהא המחיר אשר יהא.

תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  12/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יאשיהו יוסף פינטו  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יעקב שינמן  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מנשה ארביב  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שולה זקן / Shula Zaken  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוברים לשלב האישומים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הרבה פרנסה
אהרון שחר  |  11/05/15 19:54
2
העקר חסר מן הספר
חרד  |  11/05/15 19:55
 
- דב צור
א.ד.  |  12/05/15 07:01
3
ומה עם סתם "עשיית טןבות"?
בלונד  |  11/05/15 19:59
4
למה ויינשטיין לא רוצה עד מדינה
זינגלה  |  11/05/15 20:12
5
אתה 'שוב' "מקטין" עניין 'דוד'  ל"ת
ישיר ללוין  |  11/05/15 21:13
6
שוב,
שמ  |  11/05/15 21:55
7
אצל אלשיך זו תעשייה... ל"ת
מייק  |  11/05/15 22:04
8
מישהו יתחשב במה שכתבת?
ירושלמית  |  11/05/15 22:28
9
433 מה עם ראש המועצה בתלמונד
להב 433 רק שמגלים  |  11/05/15 22:47
10
צ"ל התנ. לאיכות נגד רות דוד ל"ת
לאליעד שרגא  |  11/05/15 23:19
11
טובת הציבור מחייבת נבירה?
וינטר הניה  |  12/05/15 08:11
 
- הניה, אני דווקא לא מזמן תגובה
מיקו הסקרן  |  14/05/15 08:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
בימים הקרובים יוגש כתב אישום שייחס לפישר עשרה מקרים של שוחד תמורת מידע על חקירות או סגירתן, ואישום אחד של שיבוש החקירה נגדו    גם כתב האישום נגד מלכה יוגש בימים הקרובים
אלעזר לוין
חברת הבנייה המובילה, שיאיר ביטון עומד בראשה, מכחישה כל קשר בין מעצרו של הבוס לבין העסקים השוטפים    תזכורת: כחלון אישר פרויקטים של ב. יאיר
איתמר לוין
האחים הם קבלנים וחשודים במתן שוחד ובשיבוש מהלכי משפט    הצליחו למנוע את פרסום שמותיהם במשך שבוע, למרות שבתי המשפט דחו את בקשותיהם לאסור את הפרסום
עידן יוסף
מח"ש חושדת כי עו"ד רות דוד ניסתה לשבש חקירה נגד הקבלן יאיר ביטון בדרך יצירתית - לשכנע את עו"ד ניסים מרום מפרקליטות מחוז ת"א לפרוש מעבודתו ולהשתלב כיועץ משפטי בחברה    מרום דיווח על ניסיון השכנוע
אלעזר לוין
News1 ציטט כבר לפני 10 חודשים את רונאל פישר, עורך דינו של ביטון, שאמר כי לביטון נודע 15 יום מראש שהמשטרה עומדת לחוקרו    מי במשטרה חשף לפישר את החומר הסודי, שאיפשר לביטון להכין עצמו לחקירה בפרשת הלבנת ההון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il