X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מטיל ספקות על נכונותה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות-ארה"ב להתייצב באורח אקטיבי לצד ישראל היה ותותקף על-ידי אויביה
▪  ▪  ▪
הילרי קלינטון. יחס אוהד לפלשתינים [צילום: AP /Jim Cole]

האם בחירתה של הילרי קלינטון לנשיאת ארה"ב תיטיב עם ישראל, או שמא, חלילה, תרע לה? - בשאלה זו מתחבטים רבים וטובים לא רק בישראל, אלא גם בקרב היהדות האמריקנית.
לדעת גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, הרי שחרף שמירתה על שתיקה די רועמת, אפשר בהחלט לנחש את עמדתה בעניין. לדבריו ניתן לעשות זאת על סמך התנהגותה כשרת החוץ לשעבר של ארה"ב.
אף שכרגע אופף מעטה של מסתורין על התייחסותה של מועמדת המפלגה הדמוקרטית בשאלות מדיניות-חוץ, ובתוך כך גם על יחסה כלפי ישראל - מסתבר לדברי נחשון, בבירור, שהיא נוטה לאמץ את מדיניות הבדלנות של הנשיא המכהן, ברק אובמה, הדוגלת ב"לסה פייר", של "שב ואל תעשה" ושל "אמריקה לאמריקנים" בלבד.
בדלנות
באורח פרדוקסלי, ראוי לציין שמדיניות הבדלנות הייתה בעבר דווקא נחלתה של המפלגה הרפובליקנית היריבה. זוהי מדיניות המתנערת בכל תוקף מכל מעורבות של ארה"ב במלחמות זרות, ובכך הילרי מאמצת בעצם את מדיניותו של הנשיא המכהן, ברק אובמה, שעל פיה יש לפתור בעיות מדיניות-חוץ באמצעות דיפלומטיה שקטה ולא באמצעות מלחמה אגרסיבית.
כדי להבהיר שהילרי קלינטון אכן דוגלת במדיניות שכזו, מסתמך נחשון על הצהרתה הפומבית בטלוויזיה, לפיה אין ארה"ב צריכה להתערב בכוח במאבקיהן של מדינות זרות, ואף דאגה בתוך כך להביא דוגמאות של אפגניסטן, פקיסטן, סוריה ועירק. אליבא דגירסת הילרי קלינטון, מוטל על אותן מדינות מסוכסכות לפתור את בעיותיהן בעצמן.
אי אמון
נחשון סבור כי מכאן ניתן בהחלט להקיש על מדיניותה העתידית של הילרי קלינטון גם כלפי ישראל. לדעתו, יש אכן מקום לחשש שהיא תאמץ את מדיניותו של אובמה, שלא התייצב, למשל, באורח ברור, לצד ישראל בעת שזו הותקפה במלחמה האחרונה על-ידי החמאס. מבחינה זו יוצרת, לדבריו, מדיניותה הבדלנית של הילרי קלינטון חששות כבדים, אם לא אי-אמון ממש, מצד ישראל ומצד חלק נכבד מהיהדות האמריקנית.
בשל יחסה האוהד של הילרי קלינטון לרשות הפלשתינית, מביע נחשון ספקות בדבר נכונותה של מועמדת המפלגה הדמוקרטית להתייצב לימינה של ישראל. לדעתו, סביר יותר להניח שהיא תדגול דווקא בעמדתו של ראש הרשות, מחמוד עבאס, הקוראת להקמתה של מדינה פלשתינית עצמאית.
אם לא סגי בכך, הרי שנחשון מבקש להבהיר גם כי מדיניותה של הילרי קלינטון כלפי הטרור המוסלמי בעולם לוטה כיום בערפל כבד. המועמדת לנשיאות פשוט נמנעת מהצהרות ברורות על עמדתה בעניין ואינה מגיבה על אתגרים הקשורים בו. באותה מידה היא גם נמנעת מהגדרת יחסה לעניין הפצצה הגרעינית האירנית - מה שבצדק אמור לעורר בישראל לא מעט דאגות.

תאריך:  04/06/2015   |   עודכן:  04/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החששות המקננים מהילרי קלינטון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי
שמ  |  4/06/15 09:59
2
מה שמדאיג באמת זה
אהרון שחר  |  4/06/15 14:50
3
יש טעות בפוסט
אלטע קאקער  |  5/06/15 02:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
תשדיר שטנה אנטישמי שגרתי בטלוויזיה של הרשות הפלשתינית מחייב התייחסות למילה אחת בו: "חופשית". אכן, רק תחת שלטון ישראל הילדה שהופיעה בתשדיר היא חופשית
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
מקרה מכוער במיוחד של התנהלות בת כלפי אימה הקשישה והחולנית התגלה בעת קרב ירושה. בית המשפט ביטל צוואה לאחר שקבע, שהבת ידעה היטב שהאם אינה כשירה לצוות
עו"ד ורו"ח רמי אריה
השלכות קביעה פלילית בנוגע לחשבוניות פיקטיביות על ההליך האזרחי בתחום המס: פסק הדין בנושא נורדן
אברהם פריד (פריצי)
בתרגיל פוליטי פשוט זרקה שרת המשפטים לפח את הציבור, ביטלה את הביקורת על הפרקליטות, וכל מה שידעתם על רות דוד הוא רק ההתחלה לעתיד שמח ועליז (לפרקליטים)    השרה, השופט, הגולדברג והפרקליטים
אליקים העצני
מדינות ערביות כמו סעודיה, מצרים וירדן נשענות עלינו היום    במצב כזה, השכל הישר מחייב שא-נ-ח-נ-ו נהיה אלה שנדרוש תמורה על תרומתנו הביטחונית להן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il