X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבון טון המאפיין את אנשי הבוהמה המתיימרים לייצג את מגזר אנשי האמנים ואנשי התרבות, משקף יחס של דחייה ומיאוס מהשרה רגב, כמעט על דרך התגובה הפבלובית
▪  ▪  ▪
מירי רגב. תגובה פבלובית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

דומה כי הסערה הפוקדת את תחום התרבות בישראל מאבדת כיוון ומתאפיינת בסוג של דו-שיח של חרשים. ההתלהמות אינה נחלתו של אחד הצדדים בלבד, כאשר הצד האחר מוביל באופן מניפולטיבי את הוויכוח הלגיטימי אל מחוזות שאינם שוכנים בהכרח בהיכל התרבות והאמנות.
כמעט שכחנו שתיק התרבות סווג כמיניסטריון איזוטרי, "פירורים" בלשון הפרשנים הפוליטיים, שכן באחת מתקבל הרושם שהשרה הממונה השתלטה בגדול על הספקטרום התקשורתי בישראל.
בראייה לאחור, ייתכן כי שיבוצה של השרה מירי רגב לתיק התרבות אינו נכלל בקטגוריה של "סוף מעשה במחשבה תחילה", בהנתן הדימוי הצעקני-מוחצן שדבק בה בהיותה ח"כית מן המניין. אף על-פי כן, ניכר כי השרה רגב מתאמצת לעטות ארשת ממלכתית כמשתמע מהמימרה העממית "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", הגם שקשה להניח כי דווקא היא תוכיח כי הפסוק "היפוך ... עורו ונמר חברבורותיו" אינו בגדר אקסיומה.
ה-בון טון המאפיין את אנשי הבוהמה המתיימרים לייצג את מגזר אנשי האמנים ואנשי התרבות, משקף יחס של דחייה ומיאוס מהשרה רגב, כמעט על דרך התגובה הפבלובית. כך באחת, מטשטשים הגבולות בין ארגומנטים אמנותיים מובהקים לבין השתייכות פוליטית, ובאותה נשימה משתרבבים אדי דלק אל הממד הנפיץ והרגיש של השבטיות הישראלית.
הוצאת "השד העדתי" מן הבקבוק, אגב מחלוקת כמו-אידיאולוגית, ראוייה לכל גינוי, מה גם שמי שעושה כן, מתיימר לייצג את פסגת אנינות הטעם של החברה הישראלית. כך אפוא, מי שמנסה להצמיד לצד האחר דימוי של פוחז ורפה שכל, "במומו פוסל", וחטאו אף חמור פי כמה.
כבר עתה מסתמן כי הבוטים מקרב אמני ישראל כשלו באסטרטגיית המאבק שלהם, היוהרה הייתה בעוכריהם, והערכתם כי נקרתה הזדמנות לסחוף את הצד השמאלי של המפה הפוליטית לנגח את הממשלה הנבחרת בעיתוי הנוכחי, התנפצה לרסיסים.
בנסיבות הנוכחיות מוטלת דווקא על נציגי האמנים החובה המובהקת להקשיב באורך רוח ולנסות להבין ולהפנים את מגמותיה של השרה מירי רגב, במקום לייחס לה מראש מדיניות מקרטיסטית. הדבר מחייב הדברות ונכונות לשתוף פעולה, גם בהנתן מחלוקות מקצועיות או אידיאולוגיות.
בה בשעה, שומה על השרה רגב שתשנן ותאמץ אל חיקה את המימרה הצרפתית האלמותית "הטון שעושה את המוזיקה" (C'est le ton qui fait la musique), שבסוגיה הרגישה שעל הפרק, משתלבת ככפפה ליד ממש. אחר הכל, כוונותיה רצויות ואף מוצדקות לגופם של הדברים, ומה שנדרש הוא מידה נוספת של עידון, סגנון מוקפד יותר ויד מושטת להדברות יזומה. יצירת אווירה הולמת תכשיר ללא ספק את הקרקע למימושו של הפתגם התנ"כי מספר קהלת, "דברי חכמים בנחת נשמעים".

הכותב הוא אל"ם בדימוס.
תאריך:  16/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מירי  רגב / Miri Regev
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפתח לעשייה תרבותית לרווחת הכל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון?
שמ  |  16/06/15 22:07
2
״יחס דחייה ומיאוס מהשרה רגב״?
אחד העם  |  17/06/15 01:15
3
השרה רגב ניערה את העץ והתפוחים
הרקובים נפלו.  |  17/06/15 09:01
 
- מאד מצא חן בעיני התיאור הציורי
קליעה למטרה  |  17/06/15 10:39
4
מסכים עם רוב דבריו של
יהושע2  |  17/06/15 09:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
מי זה 'אנחנו'? כל מי שאינו יכול להרשות לעצמו להסתובב בשינקין עם שינקע? אנחנו הכנסנו אתכם לרשימה שחורה? באיזו רשימה נמצאים לדעתכם משה שמיר, נעמי שמר, נעמי פרנקל, אריאל זילבר, עמיר בניון ואהוד בנאי?
רביבה בן זאב
בר קמצא הנבוך ניסה להשקיט את זעמו של העשיר, התחנן על כבודו והציע שישלם במיטב כספו עבור האוכל והמשקה של כל המוזמנים, אך לשווא
מרדכי ליפמן
השמאל כרת, מזמן, ברית עם דובריו הרהוטים של המיעוט הערבי. שוב חוזר ומופעל כאן הטריאומוויראט הנצחי כמעט: דובריו של המיעוט הערבי, אנשי השמאל "שלנו", ומערכת עשיית הצדק. קרי הבג"ץ. אלה חוברים יחד לסכל מדיניות ממשלתית שאינה לרוחו של הטריאומוויראט
אהרון שחר
האם יכול להיות שבלהט הכעס פיספסנו תגלית גדולה המסתתרת בין השורות בנאום הבהמות?
רונן יצחק
אזור הר הדרוזים בדרום סוריה, הסמוך לגבול ישראל, הפך בימים האחרונים לשטח הפקר ולקרקע פורייה להשתלטותן של אירן והחיזבאללה. בישראל ימשיכו לעקוב מקרוב בדאגה גוברת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il