X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיליונר הוא איש עשיר, שיש לו לפחות מיליון דולר חופשיים בבנק חופשיים - כלומר, מושקעים במשהו אבל בשיחת טלפון אחת לבנקאי, האיש משחרר את הכסף די פשוט
▪  ▪  ▪
תרבות העושר [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

התקשורת מלאה סיפורים על טייקונים עשירים מאד. לצורך ההשמצה, רצוי שיהיו רוסים, אבל גם עשירים מתוצרת הארץ ראויים לפרסום, אם הם עשירים מספיק.
טייקונים הם אלה, שמופיעים באורח קבוע במדורי הרכילות בתקשורת והכלכלונים מדווחים על כל עסקה (מוצלחת) שלהם. וכאשר העסקות מתחילות להיות לא כל כך מוצלחות - הביקורות מתרבות.
זאת תרבות הטייקונים, שהולכת וגוברת עם מדיניות הניו-ליברליזם. את הביקורת על העשירים לא המצאנו בארץ ואני משוכנע שקבלנו אותה מהעשירה במדינות תבל - ארצות הברית. אבל, דווקא בארצות הברית התפרסם מידע מעניין ומפתיע על תרבות העושר. לפני כשנתיים או שלוש פרסם מגזין כלכלי תוצאות מחקר, המגלות שיש שם מאות מיליונרים נסתרים.
מיליונר, לפי אותו פרסום, הוא איש עשיר, שיש לו לפחות מיליון דולר חופשיים בבנק. חופשיים - כלומר, מושקעים במשהו אבל בשיחת טלפון אחת לבנקאי, האיש משחרר את הכסף. די פשוט.
כאחד האדם
המיליונרים הללו, סיפר המגזין (ששמו נשכח מזכרוני), הינם אנשים צנועים, שלא מופיעים בטורי הרכילות. הם הולכים כל יום לעבודתם, וחבריהם ומכריהם כלל אינם יודעים שבמיליונרים עסקינן. אנשים לבושים כרגיל, מתנהגים כאחד האדם ואיש אינו מכיר את חשבון הבנק שלהם.
מכיוון שאנחנו מעתיקים מבת בריתנו הגדולה, חשבתי שגם בארץ נמצאים המיליונרים הנסתרים. לא אלה שאנחנו קוראים או שומעים עליהם באורח תדיר. אלא מיליונרים נסתרים, שאנו יכולים לפגוש בעבודה או בחברה ולפעמים גם במשפחה המורחבת. והנה, יום אחד, בפגישת אקראי בבית קפה ברמת אפעל, נקלע על דרכי אחד כזה. מיליונר נסתר.
מכרים ותיקים מאוד אנחנו, מן השכונה. ידעתי, שאביו של האיש היה קבלן קטן בזמנו. למדתי שגם הבן המשיך בעסקים אלה אבל לא ידעתי פרטים. וכך, בדיבורים רגילים, נמצאתי למד שבן שיחי הוא אדם עשיר. אולי עשיר מאד.
כשהסתכלתי על חולצת הגולף שלו, ראיתי שאינה שונה מחולצתי שלי. כשנכנס למכוניתו המשומשת-במצב-טוב, לא יכולתי לדעת שהוא מסוגל לקנות אותי בשיחת טלפון אחת.
מיליונר נסתר ישב לפני. שוחחנו על דא ועל הא והוא יעץ לי עצה טובה או שתיים, אבל לא שמעתי מפיו מילת שבח עצמי או התפארות. כן, אנחנו מחקים את האמריקנים.
[גם בסיפור זה, המיליונר לא רצה להיחשף. יש בעיה עם הצניעות. הצנועים לא מתרברבים...]

תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המיליונר הנסתר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ההמיליונר
ח.מ  |  26/07/15 12:48
2
ניאו ליברליזם
אהרון שחר  |  26/07/15 13:48
3
כולנו מליונרים
קאוק3ט  |  26/07/15 15:49
4
להיות מיליונר
יאיר דקל   |  26/07/15 21:27
 
- כולנו הוא התכוון לבני האדם
אהרון שחר  |  27/07/15 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
השבוע פורסם דוח ועדת לוקר. מדוע צריך להקים ועדה, לא הראשונה מסוגה, שתתווה את מסלול ההתייעלות של הצבא? האם הצבא ומשרד הביטחון לא אמורים לשקוד על בחינה מתמדת של ההתייעלות כל הזמן? הרי נטל הביטחון הוא כ-5%-6% מהתמ"ג וכלכלה יעילה היא חלק מהחוסן הלאומי
תרצה הכטר
זאת הכותרת בהארץ היום, למאמר שפורסם בעמוד השני של העיתון "תנו לטבול בשקט". הכותרת משכה את תשומת לבי. פומביות שכזאת לנושא הטבילה במקוואות היא בהחלט חידוש מנקודת המבט של האוכלוסייה החילונית בישראל
ארווין קליין
הלילה היה לי חלום מוזר ביותר    בחלומי אני רואה את נתניהו עם כובע של טקסני רחב שוליים    הוא נראה כמו בעל חוות נפט גדולה, עם סיגר בפיו וצוות עובדים גדול שמציית לכל פקודותיו
נסים ישעיהו
אתם מזלזלים בחיי יהודים ומצפים שאקשיב לכם? זה לא יקרה    אשמח להקשיב, בתנאי: רַחֲצוּ, הִזַּכּוּ-הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם, מִנֶּגֶד עֵינָי: חִדְלוּ, הָרֵעַ
אפרים הלפרין
מיומנו של מנהיג אופוזיציוני של מפלגת מרכז, פרק 128: אין איש אחד בקואליציה, כולל ראש הממשלה שיכול היה לתת כזה נאום אוהד לישראל. הנאום הזה והנואם הזה הורסים לי את כל התוכניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il