X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעת הסיור עברנו על קברו של דיזנגוף ועליו חרוט: "מאיר דיזנגוף, מייסד העיר תל אביב וראשה" אילן שחורי טרח לתקן מייד: "דיזנגוף היה ראש העיר הכריזמטי והמוצלח מאוד, הראשון של העיר. אבל לא המייסד. עקיבא אריה וייס הוא האיש שיסד את העיר העברית"
▪  ▪  ▪
טיול בתל אביב [צילום: איתמר לוין]

הכל התחיל בטיול במרכז תל אביב. אילן שחורי, מדריך טיולים מצויין של העיר וחוקר תולדותיה (ובעברו, עיתונאי), הוליך קבוצה של מטיילים לא צעירים מרחוב טרומפלדור אל גן מאיר. כל תל אביבי ותיק מכיר היטב את הסביבה ואילן הטיב לתאר את המקומות, האתרים והסיפורים שלהם.
בתחילת הדרך, באחד הבתים הראשונים של רחוב טרומפלדור, הצבעתי על הקומה השנייה והערתי לתומי, שכאן התגוררה משפחת תמיר, שאותה הכרתי בעבר הרחוק. ידעתי לספר גם מעט סיפורי משפחה ומשם העפתי מבט לקצהו של רחוב סירקין הסמוך, בו התגוררו בכיף דוד משה ודודה לאה, שניהם ז"ל מזמן.
ראיתי בהתפעלות את הבית המודרני בן שמונה קומות, שבנו בני דודיי אחרי שהרסו את הבית הישן בן שלוש קומות, שבו ביליתי הרבה ימים יפים בילדותי.
נכנסנו כמובן לצור הסיפורים הישנים של העיר - בית העלמין טרומפלדור, שדיירו האחרון הוא אריק איינשטיין. המשכנו בסמטאות עד שהסיור נגמר, אבל לא הסיפור.
גיליתי לבתי, נויה, שעברתי ליד הדירה ההיא ברחוב טרומפלדור והיא קפצה: שם גרה חברה שלי מגן הילדים וכיתה א'. מצאה בתי, שרותי תמיר היא היום פנטומימאית ומופיעה בפני ילדים במוזאון תל אביב. מה מתאים יותר מאשר לקחת את נכדתי, גאיה, שעדיין לא מלאו לה חמש והיא כבר יודעת מה זה פנטומימה.
הלכנו למוזאון, סיירנו באגף הילדים, ציירנו ונהנינו עד שנפתח האולם וההורים עם ילדיהם נהרו לראות את המופע. הילדה ישבה מוקסמת וגם אני - יש להודות - נהניתי מהצגת ארבעה משלים ומלכה, שרותי בנתה לפי משלי איזופוס. משהו שנכתב לפני כ-2,500 שנה וערכו עומד גם היום.
בתום ההצגה השיבה רותי לשאלות הסקרנים הקטנים וסיפרה איך עושים פנטומימה ואיך הכינה את ההצגה. ואז, הייתה לי הזדמנות לגשת עם הקטנה אל הבמה, לשיחה קצרצרה וחשובה עם האמנית. יכולתי למסור דרישת שלום עדכנית מן הילדה שלמדה איתה בגן מירה בשכונה לפני 40 שנה ויותר. רותי נדהמה והתרגשה וגם אני כך. לא כל יום אני מוסר דרישת שלום כל-כך ותיקה וזוכה לחיבוק חם.
גאיה עמדה מתפעלת. לא בכל יום היא זוכה לפגישה אישית עם אמנית ממש ממש אחרי ההצגה. גם אני לא.
דיזנגוף לא היה הראשון
בעת הסיור עברנו על קברו הגדול של דיזנגוף ועליו חרוט באותיות ברורות: "מאיר דיזנגוף, מייסד העיר תל אביב וראשה". אבל אילן שחורי טרח לתקן מייד: "דיזנגוף היה ראש העיר הכריזמטי והמוצלח מאוד, הראשון של העיר. אבל לא המייסד. עקיבא אריה וייס הוא האיש שיסד את העיר העברית".

תאריך:  16/08/2015   |   עודכן:  16/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אושר קידר
בזמן האחרון כולם רוצים דמי אבטלה לעצמאים. האם באמת זה טוב? מסתבר שזה לא מה שציפיתם
יוני בן-מנחם
המערכה לחיסולו הפוליטי של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי החלה וצפוי לו קרב משפטי ותקשורתי קשה. המגלומניה והיוהרה הן שסיבכו את אשכנזי בפרשת הרפז אך נראה כי הוא לא למד את הלקח ולא ויתר על חלומו להפוך לראש ממשלה בישראל
נסים ישעיהו
התוכן של הפרשה כולל הנחיות מפורטות כיצד לזכות לברכה ובעיקר דרישה להתבוננות שתביא אותנו להכרה כי מקורה של הברכה הוא בקב"ה, ב-אָנֹכִי
ראובן לייב
העונשים המיותרים שהוטלו בימים אלה על חיילי יחידת-שדה שהעזו להתלונן על העדר מים ומזגנים בבסיסם בחום המעיק - הזכירו לי פרשיות עגומות די דומות שחוויתי בצה"ל של אז על בשרי
עו"ד ענר ברגר
פסק דינו של ביהמ"ש העליון בפרשת שופרסל מטיל על מנהלים - כמו הסמנכ"ל לשעבר, אלי גידור - אחריות שלא יוכלו לעמוד בה: למנוע עבירות של הממונים עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il