X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדאגה לשלומו של עלאן, הויכוחים אם להזינו בכפייה, האם זה עינוי? האם זו פעולה מסוכנת האסורה על-פי החוק? - הם שכמעט גרמו לנו להאמין ששוכב על ערש דווי, צדיק גדול שעל כולנו אם לא להתפלל להחלמתו
▪  ▪  ▪
מוחמד עלאן. שלומו חשוב יותר משל חיילי צה"ל

ימים רבים היינו עדי שמיעה וראיה למצבו הרפואי של מוחמד עלאן שובת הרעב הטרוריסט. הדאגה לשלומו, הויכוחים אם להזינו בכפייה, האם זה עינוי? האם זו פעולה מסוכנת האסורה על-פי החוק? - כמעט גרמה לנו להאמין ששוכב על ערש דווי, צדיק גדול שעל כולנו אם לא להתפלל להחלמתו, הרי לפחות שומה עלינו לדעת בכל יום, מה קורה איתו... לפיכך למרות התורים של כלל החולים בשערי ה-MRI נטל על עצמו הבג"ץ את ההומניות והאנושיות ופילס עבורו דרך לראש התור כדי שנדע מה מתחולל במוחו של שובת הרעב הטרוריסט.
הדיווחים עליו בתקשורת היו מלאי אמפטיה, ודאגה, כולם התערבו, כולם התעסקו, ולא סיפרו שזה אויב אכזר שגייס מתאבדים ודאג לשלוח אותם להתפוצץ ברחבי הארץ.רבים חבים לו את מותם.
בגלי צה"ל עלה יוסי שריד לדבר עליו ואמר: "אם צריך לבחור בין פעילי הימין היהודים ובין שובת הרעב הפלשתיני, אתם יכולים לנחש מהי בחירתי". אכן, לא קשה לנחש. מוחמד הזה עשה בית ספר לכולם. הצעות רבות הגיעו לפתחו - מה הוא רוצה? להשתחרר בנובמבר ? אולי מיידי? ל"נקות" אותו מהתואר עציר מינהלי? זה יספק אותו ? אחרי 64 ימי שביתת רעב הקפיא בג"ץ את צו המעצר שלו וממשלת ישראל התקפלה בפניו ! הוא הפך מנהיג לשעה וגיבור של כת אנשי רוח,עיתונאים, ופוליטיקאים שנרתמו למענו, המצפון...המצפון...בגלל הכיבוש, ועצי הזית העקורים, והמחסומים, והדיכוי...
מדוע כל כך חשוב לשמור על חייו? הוא רוצה למות, שימות! שיערב לו. אפילו אמו הכריזה בשבוע שעבר כי "אם ימות, יבואו אחרים". לא אלמנים המחבלים. אז מה הדאגה?
הפלשתינים ממשיכים בשגרת נסיונות הרצח שלהם, הדקירות, בקבוקי התבערה, האבנים... ועוד מעשה חלמאי. בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב מג"ב שנע באזור א-טור בירושלים, בקבוק התבערה התנפץ הרכב התלקח והלוחמים ברחו מהרכב. אלא שהאש התפשטה לעבר כלי רכב סמוכים, שני צוותי כיבוי שהגיעו התקשו להגיע למכוניות, מפני שהם עצמם הותקפו בזריקות אבנים ובקבוקי תבערה. "למרות" ההתקפות הקשות חירפו הכבאים את נפשם, על אפם ועל חמתם של הפלשתינים, כדי שהאש לא תמשיך לעבר בתיהם. מי רוצה שבתים של פלשתינים יישרפו רחמנא ליצלן? הרי מיד יתבצעו מעצרים מינהליים נגד מתנחלים. הכבאים עסוקים בעבודתם והאבנים מומטרות עליהם מכל הכיוונים...והם ה"אמיצים" אינם מרימים ידיים... הזה שפוי? מדוע לסכן את הכבאים? אומנם המקרה הסתיים בנס ללא נפגעים, אבל אלה שאינם מניחים לכבות את השריפה במקומותיהם - שישרפו, ואלה שובתי הרעב שימותו.
ראש הממשלה הזכיר לא פעם את צרצ'יל, כרוצה להידמות אליו, אבל גם להידמות למרגרט תאצ'ר - הוא נכשל. תאצ'ר הייתה אחת מראשי הממשלה הטובים בעולם, ונלחמה בטרור בנחישות ובחכמה בדיוק כמו שעשתה עם האיגודים המקצועיים ועם פוקלנד.
הרפובליקנים באירלנד דרשו לקבל מעמד של אסירים פוליטיים ופריווילגיות כמו ללבוש בגדים רגילים ולא מדי אסירים, לא לעבוד,והחלו כדי לממש זאת בשביתת רעב. תאצ'ר לא נכנעה והשובתים היו אלה שנכנעו ראשונים.
מדיניותה בצפון אירלנד שילבה מדיניות ביטחון חזקה עם פרגמטיזם מדיני והוכיחה שהמדיניות חייבת להיות - לא מתפשרת. שביתת הרעב של האסירים האיריים בשנת 1981 היו אחד המבחנים הקשים שלה.
בכלא מייז בצפון אירלנד היו 300 אסירים בשביתה והם סירבו לצאת למקלחות, בית הכלא הותיר אותם להתבוסס בצואתם. אז החלו שביתות רעב שהסתיימו במותם של עשרה אסירים. מחוץ לכלא הוגבר המאבק של הרפובליקנים כדי לגייס דעת קהל לטובתם.תאצ'ר ידעה שזה המבחן למנהיגותה, שאפשר להחליק במדרון חלקלק אם תוותר ולו פעם אחת ולמרות קביעת רופאים כי השובתים יסבלו מנזק בלתי הפיך,זה עדיין לא השפיע עליה, כבר באותו יום האסירים חדלו משביתתם.
ב-5 במרס 1981 פתח אסיר בשם בובי סאנדס בשביתת רעב וכעבור חודשיים הוא נפטר. דברי תאצ'ר: "מר סאנדס הוא פושע מורשע, הוא בחר להתאבד, וזו בחירה שהארגון אליו השתייך, לא איפשר לרבים מקורבנותיו. "יש רוצח אחד לבובי סאנדס, וזה בובי סאנדס".
בית חולים ברזילי היה טרוד מאוד ומרוצה מאוד מעלייתו לכותרות בזכותו של אדון עלאן. היום חל שיפור במצבו, היום חלה הרעה קלה, כך הודיעה בבהילות מספר פעמים ביום, דוברת המרכז הרפואי ברזילי. אפילו על הויטמינים, התבשרנו.
רוצחים נהיו פה חשובים מחיילים. החייל יובל אפל נפצע יחד עם ירין אשכנזי בפיגוע דריסה ליד שילה, לפני כשלושה שבועות, ושום מילה על מצבו. רק המשפחה שלו יושבת עם דאגותיה, כאביה, תקוותיה, יובל הגיע במצב אנוש ועדיין מונשם ומורדם. ההורים מאמינים שבליל שבת כשערכו בחדרו קידוש הוא התאמץ לפקוח עיניים אבל הרופאים אומרים שזה רפלקס. אמו אומרת שהם חיים משעה לשעה, והיא מתפללת שהוא יתאושש "הוא ילד חזק ועקשן ואני מאמינה בו".
מי שלא מתפלל לרפואתו של מוחמד עלאן, אנא יתפלל לרפואתו של יובל רפאל בן מרים חיה וירין בן רבקה.
תאריך:  30/08/2015   |   עודכן:  31/08/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
תנו לרוצח את מבוקשו
תגובות  [ 24 ]מוצגות  [ 24 ] כתוב תגובה 
1
הקריאה של הפנאטית המשיחית הזו,
מוזר ומעניין  |  30/08/15 12:01
 
- לאוהבת המתנחלים
מירב מהמרכז  |  30/08/15 13:47
 
- שדוקה את מתפוצצת. מטיפשות. ל"ת
נראה לי,   |  30/08/15 15:03
 
- למוזר ומעניין ולמירב מהמרכז
דיגי  |  3/09/15 16:03
2
בובי סנדס הועמד למשפט,
הערה קצרה  |  30/08/15 12:21
 
- גם אצלנו יש לוחמי חופש,
אל יאוש  |  30/08/15 13:36
 
- הערה עוד יותר קצרה
אהרון שחר  |  30/08/15 13:39
 
- פושעי מלחמה נוהגים כמוך,
זה תלוי.   |  30/08/15 14:57
 
- מה שתלוי מתבייש ונופל
אהרון שחר  |  30/08/15 18:42
 
- ועכשיו תנקה. ל"ת
החראת,  |  30/08/15 19:09
 
- ללא שום ראיה לא שמה כל שהיא...
דיגי  |  3/09/15 15:48
3
אנחנו היהודים - אני כולל בתוכם
סניל  |  30/08/15 13:13
 
- אנחנו אשמים
אהרון שחר  |  30/08/15 13:43
 
- נכון. הערבים טוענים שמגיע לנו
סניל  |  1/09/15 11:17
4
הזניה בכפיה
אהרון שחר  |  30/08/15 13:28
 
- כמובן שלא ציינתי
אהרון שחר  |  30/08/15 18:38
5
שירבו כמו מוחמד עלאן
עלאן אציל הנפש  |  30/08/15 13:40
6
הידד לכותבת
שרונה אלמוג  |  30/08/15 14:01
7
תנו לו להתאבד
שלום מאירוביץ  |  30/08/15 14:05
8
עלמא דשקרא הכל הפוך
ציון מציון  |  30/08/15 15:45
9
אוהבי רוצחי ילדים ןנשים יהודים
לכל השמאלנים  |  30/08/15 15:57
10
צדיק כתמר
יגאל אורן  |  30/08/15 20:48
11
אין צורך.
מרקו הנודד.  |  31/08/15 07:23
12
למה לא נותנים לעלאן למות ???
רואי צ   |  5/09/15 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-פלשתיני
רון בריימן
ספר וכינוס מטעם מכון ון ליר יוצרים השוואה מגמתית ופסולה בין השואה, שהיא אירוע ייחודי בהיסטוריה, לבין הנכבה, תחושה שבעיקרה נגרמה כתוצאה מהוראות ההנהגה הערבית לנתיניה    לפני שמגלים אהדה לתחושת הנכבה של הערבים, חשוב שהשמאל יבין את תחושת הנכבה של היהודים
יוני בן-מנחם
השינויים הפנימיים שיוזם יו"ר הרש"פ באש"ף ובתנועת הפתח אינם נושאים בחובם חזון מדיני או פתרון ביניים לבעיה הפלשתינית והם רק יגבירו את התסכול והזעם    מחמוד עבאס פועל לבצר את שלטונו ולהפוך לדיקטטור כל יכול
עידן יוסף
ב"תחקיר" ששידר הארגון נטען כי הצבא זיהה בטעות גופת מחבל שהיה לבוש במדי צה"ל כגופתו של סגן הדר גולדין    משפחת גולדין: "דברי השקר של חמאס נשמעים שוב"
אריאל י. לוין
מה הקפיץ את בכירי המשטרה נגד מינויו של המפכ"ל החדש?    וגם: ההיסטוריה חוזרת - מסמך של דאעש מזכיר את "מיין קאמפף", ומוחמד עלאן מזכיר מה עשתה מרגרט תאצ'ר
עידן יוסף
הרשות הפלשתינית והוותיקן נמצאות במעמד משקיפות באו"ם    הוותיקן מבקש ששמו לא ייכלל בהצעה שהגישו הפלשתינים להניף את דגליהן כיתר החברות הקבועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il