X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ישראל ומי שמדברים בשמה לשכלל את עמדתם וטיעוניהם, לעבור ממגננה שעיקרה נסיון להצדיק את הציונות ולהסביר את זכויותיה ההיסטוריות, שבעולמנו לא רבים מתחשבים בהן, להתקפה על הלגיטימיות של שונאי ישראל, לחשיפת מהותם כמשטרים חשוכים הפוגעים פגיעה עמוקה באזרחיהם ובזכויות אנוש בכלל, וביחוד בזכויות של נשים, ילדים ומיעוטים
▪  ▪  ▪
האלוף יואב (פולי) מרדכי, אל-ג'זירה [צילום: מסך]
בזכות נאומי נתניהו
ישראל הצליחה, בעיקר עקב מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונאומיו המבריקים בקונגרס, להעלות את המודעות בעולם לסכנה המאיימת עליו מאירן החמושה בנשק גרעיני. אך עדיין רוב הפרשנים ומקבלי ההחלטות אינם מודעים למהות הסכנה שמהווה המדיניות שאירן מקדמת בהצלחה לא מבוטלת, מה מניע אותה ומה מטרותיה.

סכנת הבידוד הפוליטי, הכלכלי והצבאי של ישראל איננה אומנם כל כך ברורה וקרובה כמו הסכנה מאירן החמושה בנשק גרעיני, או הסכנה מהקמת עוד מדינת פשע ערבית תוקפנית בשטחי הגדה המערבית, ממש על סף ביתנו, "מדינה" נוסח עזה, שתקרא מדינת פלשתין. על-אף זאת ראוי לתת את הדעת גם על סכנות פחות קרובות, ולנסות להתמודד אתן ככל יכולתנו. כי לבידוד ישראל במישורים שהזכרנו עלולות להיות תוצאות חמורות מאד, היכולות גם הן לסכן את קיומנו. בידודה הפוליטי והצבאי של ישראל עלול להקשות עלינו מאוד את המערכות הצפויות עם אירן או עם המדינה הפלשתינית אם תקום; בעוד שבידודה הכלכלי של ישראל, שכמחצית התל"ג שלה בא מיצוא, עלול למנוע מאתנו משאבים הדרושים למימון הכוח הצבאי שלנו, וגם לגרום לאבטלה רבתי שתערער את כוח העמידה של החברה הישראלית.
כדי לבודד את ישראל כהכנה להשמדתה מאיימים עליה אויביה בשני מישורים עיקריים. בהכנת כוח צבאי בעל יכולת אטומית שבבוא העת יהיה מסוגל להשמיד את ישראל, כמו שעושה אירן; ובשלילת הזכות של ישראל להתגונן משום שהיא נולדה לכאורה בחטא של טיהור אתני של תושבי הארץ הילידים, "הפלשתינים".
את ישראל יש לחסל, טוענים שונאיה, כמו שנפטרו בכל מקום שאפשר מהאימפריליזם המערבי, וכדי שזכויות האנוש שנגזלו מהפלשתינים שגורשו ממולדתם, יוחזרו להם. עיקר הפעילות במישור זה היא של הרשות הפלשתינית, החמאס וחיזבאללה. אך גם מדינות ערב והרבה מדינות מוסלמיות, ביחוד אירן, הצטרפו למערכה הזו אל אנשי שמאל רדיקליים במערב (ביניהם יהודים וישראלים לא מועטים, המתייצבים בחוד החנית המופנית נגד ישראל) ואל ממשלות וארגונים אירופיים, כנסיות, ארגוני עובדים, אקדמאים ומעצבי דעת קהל רבים באירופה, ובמידה פחותה בהרבה גם בארה"ב.
בהתחשב בחומרת הבעיה ישראל חייבת לנסות לשפר את כושר ההתמודדות שלה, גם אם הקשיים מרובים ואפילו אם אין זה בטוח שניתן להתמודד עם בעיית הדלגיטימציה בהצלחה. ממחקרים שונים ניתן ללמוד שמרבית התושבים באירופה פשוט אין להם שום עניין בסכסוך הערבי ישראלי, ומבחינתם שילכו שני הצדדים לעזאזל. לכן קשה לשנות את עמדתם המבוססת על אדישות הפועלת לטובת השקרים שהערבים מפיצים. קשה גם עקב כך שהיחס השלילי לישראל נפוץ מאד, ומוצא בטוי הרסני, בקרב מעצבי דעת קהל ומקבלי החלטות, בפוליטיקה, באקדמיה, בארגוני עובדים ובכנסיות ובתרבות הפופולרית לסוגיה, מה שהאנגלים מכניםThe Chattering Classes.
את אלה, שעל אף מספרם הקטן יחסית יש להם השפעה קשה גדולה, כמעט בלתי אפשרי לשכנע ולשנות את דעתם כיון שרובם - שדעתם על היהודים לא הייתה גם קודם הכי חיובית, כמקובל בתרבות הנוצרית הספוגה באנטישמיות - פשוט נקנו בכסף ערבי רב; על-ידי רכישת חברות גדולות או חלק נכבד מהן על ידיד ערבים עשירים והקרנות שלהם, והם משתמשים בכוחן הכלכלי ותקציבי הפרסום של החברות שרכשו כדי להשפיע על מקבלי החלטות ועל עתונאים רבים; על-ידי תמיכה גלויה וסמויה של כסף ערבי בתוכניות ומיזמים שונים ומשונים, תרבותיים או חברתיים לכאורה, המשרתים פוליטיקאים וגופים משתפי פעולה, ועל-ידי תרומות גדולות לאוניברסיטאות המקימות "מרכזי למוד" ו/או מחקר המאששים את הנארטיב המוסלמי.
לשם כך על ישראל ומי שמדברים בשמה לשכלל את עמדתם וטיעוניהם, לעבור ממגננה שעיקרה נסיון להצדיק את הציונות ולהסביר את זכויותיה ההיסטוריות, שבעולמנו לא רבים מתחשבים בהן, להתקפה על הלגיטימיות של שונאי ישראל, לחשיפת מהותם כמשטרים חשוכים הפוגעים פגיעה עמוקה באזרחיהם ובזכויות אנוש בכלל, וביחוד בזכויות של נשים, ילדים ומיעוטים. צריך לקעקע את זכותם לטעון טיעונים כאילו מוסריים על-ידי התקפה על האופי השטני של המשטרים שלהם. צריך גם להסביר למה השמדת ישראל, השטן הקטן, היא רק הקדמה לרצון להשמיד את המערב, ואת השטן הגדול, אמריקה והתרבות המערבית כדי להשליט את האיסלאם כדת עולמית. צריך שיבינו שישראל היא רק בעמדה קדמית במערכה עולמית שהאיסלאם מנהל נגד המערב והתרבות הנוצרית.
ישראל הצליחה, בעיקר עקב מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונאומיו המבריקים בקונגרס, להעלות את המודעות בעולם לסכנה המאיימת עליו מאירן החמושה בנשק גרעיני. אך עדיין רוב הפרשנים ומקבלי ההחלטות אינם מודעים למהות הסכנה שמהווה המדיניות שאירן מקדמת בהצלחה לא מבוטלת, מה מניע אותה ומה מטרותיה.
לאנשי המערב שבו האמונה הדתית נחלשה, קשה מאוד להבין את עומק המחויבות של שליטי אירן לאמונה המוסלמית כפי שהיא נתפשת בעיניהם, ואת נכונותם להקריב בעדה אפילו את חייהם וחיי הרבה מאזרחיהם.
האייטולות מאמינים שהאיסלאם השיעי הוא האיסלאם האמיתי והבלבדי שאת שלטונו חובתם לבסס בכל העולם כולו, קודם כל בעולם המוסלמי. עליהם לגרש את הכופרים הוואהבים מערי הקודש של האיסלאם, ממכה וממדינה ולטהר אותם מטומאתם. לאחר מכן האיסלאם השיעי יוכל להוביל את העולם המוסלמי בג'יהד כלכלי נגד המערב והנצרות על-ידי שליטה במחיר הנפט, שתושג בכוח הנשק האטומי שיהיה עד אז ברשות אירן ושיאפשר חסימה של מיצר חורמוז למעבר הנפט מהמפרץ לאירופה אלא בתנאים שיהיו מקובלים על אירן, שיכללו בוודאי מס מעבר.
השליטה בזרימת הנפט ובמחירו תעניק לאירן כוח כלכלי ופוליטי עצום, כוח שינטרל בעתיד כל התנגדות להשתלטות ההדרגתית של האיסלאם השיעי על העולם. רוב הפרשנים העוסקים בסוגית אירן מתמקדים בעיקר בסוגיות של ביטחון ומדיניות. בדומה לפרשנים לענייני הסובייטים שלא התעניינו במיוחד בכלכלה (ולפיכך החמיצו את ההתמוטטות הכלכלית של ברית המועצות על-אף שהשבר הכלכלי, ולא לחצים מדיניים או צבאיים, חיסל אותה), גם הפרשנים לענייני אירן אינם מבינים את החשיבות הקריטית לאירן של השליטה במחיר הנפט עקב התלות המוחלטת שלה בהכנסות מנפט כדי לשרוד.
הם אינם מבינים כי באמצעות שליטה במעבר במיצר הורמוז, שקל לקיימו רק בעזרת איומים (כי מי יצא להלחם באירן המחומשת בנשק גרעיני כדי להוזיל את מחיר הנפט?) אירן יכולה לבסס הגמוניה במפרץ הפרסי, וכך לשלוט בייצוא הנפש מהמפרץ, ובמחירו. על-ידי הפעלת חיזבאללה וליבוי הטרור, אירן כבר גרמה בעבר להעלאות גדולות במחירי הנפט שכיסו בשפע את השקעותיה בטרור הלבנוני. כשאירן המגובה בנשק אטומי תגרום למחיר הנפט לעלות שוב למחיר שאליו הוא הגיע לפני השפל הנוכחי על ידיד איום בחסימת מיצר חורמוז, אירן תוכל לגרום למעבר של הון מאירופה אליה שיגמד את מעבר ההון מאירופה לערבים. אירופה תשועבד לאייטולות עוד יותר מכפי שהיא כבר משועבדת היום להון הערבי. היא תתרושש כלכלית, תחלש מדינית וצבאית. היא תהיה לגרורה של האיסלאם השיעי בלי יכולת לעמוד בפני שאיפת ההתפשטות שלו, שיתעצמו ככל שיותר מוסלמים יתיישבו באירופה.
המערב לא יוכל להתנגד אז לכוונת האיסלאם השיעי להשמיד את אויביו, כולל את ישראל המהווה עדות מתריסה, ועוד בנוף הולדתו של האיסלאם, כי דין הנביא מוחמאד אינו מוכרע בסייף כפי שהאמונה המוסלמית מחייבת.
אירן גם תלויה לחלוטין בהכנסות מנפט. כלכלתה עלולה להתמוטט אם מחיר הנפט יוסיף להיות בשפל. הפקוח על מחירי תוצרת חקלאית שכפו האייטולות מיד אחרי שתפסו את השלטון, כדי להיטיב עם תומכיהם, הרס את החקלאות שהייתה אז הבסיס לכלכלת אירן. העיסוק בחקלאות נעשה כל כך בלתי כדאי שמיליוני כפריים עקרו לשכונות עוני עירוניות. האייטולות נאלצו לפרנסם בקצבאות שניתנו לפי גודל המשפחה מהרכוש הרב שהוחרם מהשאח. כתוצאה מכך נוצרה התפוצצות אוכלוסין המחייבת את הממשלה לסבסד עשרות מיליוני מובטלים ואביונים, מרבית אוכלוסית אירן.
אילו המערב היה ממשיך להפחית את ההכנסות של אירן מנפט בעזרת סנקציות חמורות, הוא היה יכול לכפות על האייטולות לבחור בין אורז לאורניום מועשר. האייטולות היו נאלצים לבחור באורז כדי למנוע מרד המוני במשטר. אובמה חילץ אותם מפשיטת רגל ומאפשר להם לשמור על בסיס התמיכה הפוליטי שלהם וגם לממן את המשך פתוח פצצת האטום. לא ברור אם הוא לא עשה זאת במתכוון.
לעמוד על האמת
בנושא הסכסוך בין ישראל לארגוני הטרור הפלשתינים, ישראל מוצגת כסרבנית שלום הגוזלת מהפלשתינים שהיא נישלה וגירשה מאדמותיהם את זכותם ל"הגדרה עצמית". ישראל יכולה להסביר שהיא אינה ששה לסייע בשדרוג ארגון פשע המונהג בידי טרוריסטים, רוצחים ושודדים המתקרא "הרשות הפלשתינית" למדינה שתוכל לאסור מלחמה קשה עליה. ישראל צריכה להפסיק לדבר על סכסוך עם הפלשתינים ולהסביר כי הסכסוך הוא עם ראשי ארגוני טרור, דיקטטורים מסוכנים המתעללים בתושביהם, גונבים מיליארדים מהסיוע הניתן להם, והופכים חייהם לגיהנום.
על ישראל להודות באשמתה שהיא שכפתה בציניות את מה שקוראים ה"רשות" על הפלשתינים, כדי שתלחם לכאורה בחאמס (שממשלות ישראל עזרו להקים) "בלי בג"ץ ובצלם", באמצעים פסולים שישראל מתביישת לנקוט בעצמה. הגיע הזמן לדבר אמת ולהסביר שהשאלה איננה האם יש להקים מדינה פלשתינית או לא (אם לכל ציבור הרוצה בכך חייבים להקים מדינה, למה לא לכורדים ולהרבה אחרים) אלא באיזו מדינה פלשתינית מדובר.
האם בני אדם הגונים או ממשלה אחראית, האמורים לכבד זכויות אנוש רשאים מוסרית לסייע להקים עוד מדינה בלתי מתפקדת, מדינת פשע ערבית, שכמו כל מדינות ערב תמשיך להפר את זכויות היסוד של תושביה? האם הטענה המגוחכת שעל-ידי כך יוענקו לפלשתינים זכויות "הגדרה עצמית" פוליטית מצדיקה את שלילת זכויות האנוש שלהם. על איזו הגדרה עצמית מדובר? כמו באירן, בסוריה, בעירק, בלבנון, בערב הסעודית, במדינות המפרץ או צפון אפריקה, אולי בתימן או בפקיסטן ובאפגניסטן? הטעון האבסורדי הזה משטה בנו וכוונתו להצדיק את המחיר הנורא בסבל אנושי ובמוות רב הנגרם לתושבי הגדה עקב ההנהגה הפושעת שלהם. האם יפי הנפש אצלנו ובעולם כולו יכולים לטעון שסבלם המתמשך של הפלסיטנים החיים במשטר דכוי הוא מחיר ראוי, ונכון שנכפה אותו על הפלשתינים רק מפני שלדעתנו הם זקוקים ל"הגדרה עצמית" פוליטית חסרת כל משמעות, יותר מלחיים הגונים?
על ישראל לעמוד על האמת. למעשה כל מי שתומך בהקמת מדינת פשע פלשתינית, אינו רודף שלום אלא הורס את הסיכוי לשלום. "רודפי השלום" החסודים תומכים למעשה, מעודדים, ולפעמים אף מסיתים, את המנהיגים הפושעים של הערבים ונותנים להם הכשר מוסרי לנהל נגד ישראל מלחמת השמד בכל האמצעים כמו החזרת הפליטים לשטחי ישראל.
האמת אינה מנצחת תמיד, אך אם ישראל לא תבטא אותה בעוז ובבהירות הסיכוי שלה לנצח יקטן בהרבה.

תאריך:  19/09/2015   |   עודכן:  19/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתגרי ההסברה הישראלית, אירן ופלשתין
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שגעה אותי זאת
אהרון שחר  |  19/09/15 16:26
2
בדיוק מה שנחוץ
לוי  |  19/09/15 17:25
3
ניתוח מדויק
אורן ירושלמי  |  19/09/15 19:24
4
דרוש שחקן רכש
באום  |  19/09/15 19:53
5
לתקוף אותם בנקודות התורפה
עמיר מהמרכז   |  19/09/15 20:52
6
סכנת מלחמה נוראה עם פלסטין
מיקי גרין  |  20/09/15 11:23
7
חשף את פרצופם האמיתי
מיקי גרין  |  20/09/15 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
דרור אידר
ד"ר ג'מאל זחאלקה גילה אתמול מה חושבים ערביי הארץ על השמאל הישראלי    הערבים לעולם לא יסכימו למדינונת פלשתינית ביו"ש; הם מעוניינים לכונן בארץ ישראל עוד מדינה ערבית    חבריי וחברותיי בשמאל, מה עוד דרוש כדי שתתעוררו?
אריאל י. לוין
מזהיר שבמקרה של מלחמה עם הארגון, ישראל תחזיר את לבנון שנים רבות לאחור    דגן: הקואליציה המערבית לא יכולה לנצח את דאעש בלי הכנסת כוחות קרקעיים
משה חסדאי
שמה של התופעה המסוכנת של הנצחת המלחמה בין הערבים ליהודים, באמצעות אשליית שלום עכשיו, הוא: הרעלת כסף שחור    הנחשים הטובים בנמשל, הם המתנחלים    מכת העכברים היא מכת הטרור הערבי    אותם נחשים קדושים הם התרופה למכה
רפי לאופרט
נקודת המוצא של המאבק, כפי שאני רואה זאת, היא שמטרת-העל הערבית לא השתנתה מאז החל המאבק נגד הציונות ברבע האחרון של המאה ה-19    מראשיתו הוא מתמקד במניעת הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל ולאחר שהוקמה - בהכחדתה
אלכסנדר גולדנשטיין
לפי הערכות של דמוגרפים, מאז התחיל האביב הערבי המקולל, היגרו באופן בלתי-חוקי לאירופה כ-3 מיליון ערבים ואפריקניים. תוך עשור המוסלמים יהיו הרוב בלפחות שלוש ערים גדולות ומרכזיות באירופה: מארסיי, ברצלונה ובריסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il