X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זכינו ויש לנו דמוקרטיה ויש לנו מנהיגים נבחרים ואפילו שומר שמשגיח ודואג שילכו תמיד תמיד בדרך הישר והטוב - היועץ המשפטי
▪  ▪  ▪
יהודה וינשטיין. מי מפקח על היועמ"ש? [צילום: מרק ישראל סלם / פלאש 90]

אנחנו נוטים לבקר ולערער ולכעוס ולהפגין ולמחות, וזה טוב. ככה כולנו חשים שותפים לשלטון הדמוקרטי בארצנו. דמוקרטיה שהיא על-פי מילון אבן שושן – שלטון העם. ואיך שולט העם? ע"י בחירות. מועמדים מציעים עצמם ואת המצע שהם מתכוונים להוליך והעם בוחר והרוב מחליט ומי שנבחר ברוב גדול יותר שולט.
וכך נשלח מי שמייצג את דעת רוב העם לכיסא המנהיגות, לכיסא הרשות המחוקקת ולכיסא הרשות המבצעת. אבל לא נרשות השופטת. היא מעל כל זה.
למה?
כי כדי לעסוק בחקיקה לא די ביחסי ציבור ובחיוך יפה. בשביל זה צריך להשקיע קצת יותר. ללמוד והרבה. צריך להתמחות בנושא החקיקה והמשפטים. להתקדם במעלות הדין והצדק עד לכיסא הכבוד היועץ המשפטי.
ומה תפקידו של היועץ המשפטי? בדקתי בויקיפדיה ומצאתי שהוא: "העומד בראש המערכת המשפטית של הרשות המבצעת ושל השירות המשפטי הציבורי. זהו אחד התפקידים החשובים ורבי ההשפעה בממשל הישראלי, ומוסד מרכזי במסגרת שיטת המשפט הישראלית. חרף חשיבותו, אין חוק המסדיר את מעמדו ותפקידיו, והם נגזרים מחוקים שונים. היועץ המשפטי לממשלה, נכון לתחילת שנת 2015, הוא יהודה וינשטיין".
ואת עיני צד המשפט – "חרף חשיבותו, אין חוק המסדיר את מעמדו ותפקידיו והם נגזרים מחוקים שונים", וכפי שאנו יודעים, פחות או יותר, מפקח היועץ המשפטי על החלטות הממשלה והכנסת ובכוחו להטיל ווטו על מה שנראה בעיניו לא ראוי ולא צודק. הוא בודק אם נעשות עוולות, טעויות וכדו'. וכן הוא בודק ומבקר את התנהלות הרשות המחוקקת.
והוא – מעל הכל.
וכך הסביר זאת פרקליט המדינה, שי ניצן, בהבזק קל שראיתי בתוכנית חדשות: "השלטון משחית לכן, צריך פיקוח מעל ראשי השלטון", ומי יוכל לפקח שהשלטון לא יבלבל ולא ישחית? לשם כך יש לנו את יועץ משפטי.
אני מניחה שכוונתו של שי ניצן היתה, כנראה, שצריך מישהו שישמור על ראשי המדינה – על ראש הממשלה, שריה וחכי"ה שלא תהיינה חריגות ולא ייעשו דברים הנובעים מהאופי המשחית של תחושת הכוח שבשלטון ובהשפעה. מה שדי נכון. וזה נשמע מרגיע, יפה ודמוקרטי. ואני כמעט השתכנעתי.
שהרי לכאורה עלינו לשמוח שהכל בשליטה ואיש לא יחרוג מסמכויותיו. לשם כך יש לנו את היועץ/השומר המשפטי. ואשרינו.
אבל זה לא מצליח. מפני שמחשבות כפירה עולות בי מידי פעם: ומי משגיח על היועץ המשפטי? האם הוא לא מושפע מכוחו הוא? האם הוא חסר פניות בהחלטותיו ובפסיקותיו? שהרי כולנו בני אדם ועלולים להישחת ע"י הכוח. ובמחילה מן היועץ המשפטי, נראה לי שגם הוא בן אנוש. אז למי יש סמכות מעליו או שהוא מעל הכל? ואם כך – איך מיושם כאן שלטון העם? איך מיושמת הדמוקרטיה? מי באמת שומר עלינו מאלה שעלולים להישחת ע"י הכוח הרב שבידיהם?
כי נכון ויפה הסביר שי ניצן – הכוח משחית ומעוות וכו' וכו'. אני מסכימה לגמרי, והרי כבר ראינו דברים במדינתנו הצעירה ורווית הניסיון, ודוקא משום כך עלתה בי השאלה המטרידה הזאת: מי מפקח על היועץ המשפטי?

תאריך:  29/10/2015   |   עודכן:  29/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מפקח על היועץ המשפטי?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בדרך סרקסטית חביבה שוטחת
על היועץ המשפטי  |  30/10/15 05:18
2
מאמר מרשים ל"ת
חשוב וזהיר  |  1/11/15 09:02
3
לפצל תפקיד היועץ המשפטי ומהר!
קיקו  |  1/11/15 09:42
4
ידוע כי המשפטן שבביתו הועסקה
בני בנקר  |  1/11/15 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל מנקין
הימין הדתי היה במצוקה בראשית שנות ה-90, ורק לאחר רצח רבין השתלט על מחנה הימין והפך למגזר המשפיע במדינה    השמאל, בינתיים, התמכר לבינוניות, למאכעריות וללוזריות    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד 20 שנים כאלה
אברהם שכטר
לפי הפרסומים יש בשכונות הלווין של ירושלים כ-230,000 ערבים בעלי תעודת זהות כחולה, הנהנים משירותי הממשל הישראלי, כולל מתנאים סוציאליים
איתן קלינסקי
העברית נצבעת בצבעים אפלים, כשאלפי אוהדים באצטדיון כדורגל צועקים בגרון ניחר קריאות אהדה לרוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר. עלינו להתעורר לפני שהצבעים האפלים ישתלטו על חיינו ולא נוכל כבר להסירם
יעקב עמר
אם ברצוננו להכניע את שונאינו ואויבינו המבקשים להשמידנו, עדיין לא מאוחר לתת את הדעת לשדה הקרב הלשוני, ולשוב אל מושגי האמת בשיח הציבורי והבינלאומי, ובכך לקבוע לעולם, אך בעיקר לעצמנו, מהי אמת ומהו השקר
שמעון זיו
נשאלת השאלה מהיכן הם מקבלים את הדוא"ל שלי, את המספר הסלולרי שלי, את מספר הטלפון הקווי בביתי. הם פונים לחברות המתמחות בכך, המשיגות את הנתונים בדרך לא דרך, ומנפיקות על-ידי כך כסף טוב. שני הצדדים מרוויחים ואנו נענשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il