X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאמר שביעי ואחרון בסדרה על הלוחמה בטרור הסכינאים במקום סיכום: מהות המלחמה מגדירה את הניצחון
▪  ▪  ▪
את הטרור משווים רבים ליתושים [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

במקום סיכום אדון במהות הניצחון במלחמה נגד טרור הסכינאים, שהינה רק אפיזודה אחת במלחמתנו הארוכה לחרות ישראל במולדתו. אעשה זאת בעזרת מושגים, ששאלתי מדברי אלוף (מיל') גרשון הכהן בהרצאתו ב"סדנת אלפרדו", 27 באוקטובר 2015. למרות זאת, העיבוד וההקשרים כולם שלי.
את הטרור משווים רבים ליתושים, העולים מביצה. לכאורה, ייבוש הביצה ידביר את היתושים. בעיניי, הביצה אינם הדלות של ערביי ארץ-ישראל ועוד סיסמאות שהמציאו הערבים ושמאלנינו 1, תבוסות הערבים במלחמות נגדנו או חוסר ב"אופק מדיני". הביצה היא ההסתה המוסלמית הבוטה והאנטישמית, שמטופחת סביבנו ובתוכנו, כמעט מראשית התיישבותנו המחודשת בארץ-ישראל, בסוף המאה ה-19. היא מבוססת על מוטיווים איסלמיסטיים, ונשענת על כתבי הקודש המוסלמיים.
לדעת גרשון הכהן, הביצה הינה רעיון "שתי המדינות". כל עוד קיימת האפשרות לקבל מדינה בין הירדן לים - לא יירגע הטרור הערבי, אלא יתחדש אחרי הצמתתו, כמו גחלים לוחשות בשריפת-יער, כיוון שיש לו סיכוי לזכות בפרס הגדול - השמדת מדינת ישראל ותושביה היהודיים. העבר מלמד, שלמרות הרטוריקה הגבוהה של מנהיגינו ושל קצינינו, יכול הטרור להבריח אותנו מחבלי ארצנו, ולכפות עלינו ויתורים בניגוד לאינטרסים שלנו 2.
גם אם מסיבות מדיניות איננו יכולים כעת לדחות בריש גלי את רעיון "שתי המדינות" - חשוב לבסס ולהרחיב בכל אתר את המשילות הישראלית, המבוססת על נוכחות יהודית בכל ארץ-ישראל המערבית ובגולן. הערבים - בארץ ומחוצה לה - והעולם צריכים לדעת, שאנחנו כאן, עושים בארץ מעשה אדון, ואיננו מתכוונים לעוזבה, למרות כל מאמציהם.

מהות המלחמה

המלחמה בינינו לערבים היא על יכולתנו לשלוט בארץ. כל ויתור חלקי על זכויותינו כאדוני הארץ מעודד טרור נגדנו 3. הוא מפיח באויב תקווה, שיוכל לנו, ומשרת את "תוכנית השלבים" הערבית להשמדת ישראל. לכן, פוגע קשות בהרתעתנו, המבוססת על יכולתנו למשול בארץ.
לפיכך, למלחמתנו בטרור הערבי יש פן התיישבותי, שלא הומצא כאן ועכשיו. נראה, כי הוא נמצא בבסיס הוויכוח בין דוד בן-גוריון לזאב ז'בוטינסקי עוד בשנות ה-20 למאה הקודמת. ז'בוטינסקי צדק באבחנתו, כי יש צורך בצבא ובצבאיות, ובן-גוריון צדק בפרגמטיזם של "עוד דונם ועוד עז". התיישבות וביטחון השתלבו זו בזה, כדי להבהיר לאויב את נחישות כוונות העם היהודי להתנחל מחדש במולדתו, גם כשהכובש הבריטי ניסה לסכל את התהוות היישוב היהודי.
גם כעת, צריכים ללוות את הלחימה בטרור הסכינאים במעשי התיישבות - הרחבת יישובים קיימים בכל רחבי ארץ-ישראל וחיזוקם והקמת יישובים חדשים בפריפריה. אין פלא שממשל אובמה, האיחוד האירופי והאו"ם מתנגדים להתיישבות יהודים, ורוצים להגבילה. הם מעוניינים בפתרון "שתי המדינות", שיחליש אותנו, ויבטיח לנו מלחמה אין-סופית מול אויב, השואב עידוד מוויתורינו תחת לחץ בינלאומי, כולל של עמותות (NGOs), שממשלות זרות משסות נגדנו במימונן.

"שקט הוא רפש"

התגובה ההולמת לפיגועים צריכה להיות צבאית - חיסול האיום - ולאחריה ענישת המפגעים, שולחיהם ומשפחותיהם; ולבסוף - התיישבות. אך הפעולה ההתיישבותית אינה מותנית בפיגועים, אלא נובעת מחובתנו להגדיל את היישוב היהודי4 בארץ-ישראל, מדן ועד אילת, להרחיבו ולבססו. כתוצאה ממדיניות שגויה בהתיישבות ובכלכלה, אנחנו עלולים לאבד אזורים ריקים מיהודים (כמו הנגב והערבה). כיוון שאין ריק; ואם אנחנו לא נשב בהם, יישבו בהם אחרים - כלומר, ערבים. לפיכך, יש לחזק את היישובים הקיימים על-ידי ביסוס כלכלתם, שתאפשר גידול והרחבה, ותמנע נטישה. כך, גם לגבי היישובים בגליל. פיתוח הפריפריה וירושלים הינו חובה לאומית - בכל עת.
אין די בפעולה צבאית טובה ככל שתהיה. כדי לייבש את הביצה, אנחנו צריכים לשלוט בארץ על כל מרחביה, ולהתנהג כאדוניה. היא שלנו מקדמא דנא, ואנחנו מממשים את בעלותנו בכוח החרב, בעלייה ובמעשה ההתיישבות. אם לא נתנהג כאדוני הארץ, אנחנו מזמינים צרות.
הניצחון אינו בשום פנים ואופן "השגת שקט", כפי שצוטט רא"ל גדי איזנקוט, או גרסאות שונות של שיבה לסטטוס-קוו. קראנו בספר שופטים, "... וַתִּשְׁקֹט הָאָרֶץ אַרְבָּעִים שָׁנָה וַיָּמָת עָתְנִיאֵל בֶּן קְנַז" 5; והדברים חוזרים בעקבות מעשיו של שופט זה או אחר, שאחריהם שב אי-שקט לשרור בארץ.
"החזרת הביטחון" הינה סיסמה שדופה, שמכסה על הכוונה לא לנצח במלחמה. כדי לנצח, צריכים להבטיח, שלא יהיה לאויב רצון לחדש את הטרור אחרי שנצמיתו, ולא רק כשב"משמרת" של מאן-דהוא ישררו ביטחון ו/או שקט. ואזכיר כאן את דברי ז'בוטינסקי, "... כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ / הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶשׁ ..." 6.

הערות

1. כמו "כיבוש", "קיפוח", "אפליה" וכיו"ב.
2. הסבר מסוים לכך ניתן במודל "השוט הכפול", הפועל בפיגועי טרור - השוט הקצר גורם להקשחה זמנית (ובעיקר, ברמה המילולית) של עמדות הציבור ומנהיגיו. השוט הארוך מפורר בסופו של דבר את עמדת הציבור נגד הטרור.
3. בעניין הוויתורים צריכים לזכור את המשנה, "שניים אוחזין בטלית" במסכת סנהדרין. לקחה - מי שמוותר על משהו, מאבד את זכותו.
4. גם באמצעות פעולה נמרצת לעודד עלייה וליצירת תשתית לקליטתה - עוד מחדל של ממשלות ישראל.
5. שופטים ג' י"א.
6. שיר בית"ר. נדלה באחרונה 28 אוקטובר 2015.

תאריך:  01/11/2015   |   עודכן:  01/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהות הניצחון במלחמה נגד טרור הסכינאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא ביצה ולא 'יתושים'
איציק סיבוש  |  1/11/15 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
מעיין כפיר
נוהא חאשד הייתה מדענית מצרית בכירה שגילתה אמיתות לא נוחות על יחס הקוראן ליהודים ולארץ ישראל    התוצאה: היא נרדפה עד חורמה, ונמלטה לישראל בעור שיניה
זאק גולד
שלושה שינויים ניכרים במיליטנטיות של אנסר בית אל מקדס בסיני    לראשונה, האוכלוסייה המקומית זקוקה למדינה, כדי שזו תגן עליה מפני האלימות המקומית. כדי לנצל הזדמנות זו, חייב הממשל המצרי לעשות יותר ממה שעשה במערכה הצבאית שניהל עד לאחרונה    צה"ל מצדו מתכונן לאפשרות שהארגון יתקוף מעבר לגבול, כשהוא מכוון לאזרחים ישראלים בערים או לעמדות צבאיות של ישראל
דרור אידר
השימוש הקבוע של השמאל, האירופים והאמריקנים בתירוצים שמסבירים מדוע הערבים מבקשים לחסלנו - מלמד על הוויתור בהכרת העובדות    לצערנו, דרך מחשבה מסוכנת זו חילחלה גם לתוכנו, כששליחי "השלום" מסרבים לקבל שחלומם התנפץ ואין לו תקומה בעתיד הקרוב    רק הכרה באויב - בלי לבלבל מיהו התוקפן ומיהו הקורבן - תעצור את הטירוף שמערער את זכות קיומה של ישראל    די להצדקת רצח יהודים
דורון מצא, מאיר אלרן, איתמר רדאי
גלישת אלימות למגזר הערבי בישראל על-רקע התערערות המצב הביטחוני בשטחים ובי-ם אינה בבחינת חידוש. מבחינת רבים מהערבים בישראל, מאחורי היחסים הבעייתיים הללו נמצאות כוונה ופעולה ממסדית להדיר אותם מהמרחב התרבותי והפוליטי של המדינה, המוצגת על-ידי הרוב, כ"מדינה יהודית דמוקרטית"
איציק וולף, עידן יוסף
ערבי תושב ג'לג'וליה עבר את הגבול לסוריה, באזור דרום רמת הגולן, בשבת אחר-הצהריים באמצעות גלשן רחיפה על-מנת שיוכל להצטרף לדאעש    חיל-האוויר ניסה להחזירו אך לא הצליח    שב"כ ואגף המודיעין מתחקרים את נסיבות האירוע
רשימות נוספות
הוואקף: הסטטוס-קוו - ללא יהודים  /  איציק וולף
יחימוביץ': אל תדברו על ירושלים מאוחדת  /  איציק וולף
שב"כ מתנגד להוצאתה מהחוק של התנועה האיסלאמית  /  עופר וולפסון
לא תוכל שאת  /  אסתר שניאורסון גרי
מלחמת הספינים של נתניהו  /  יוני בן-מנחם
דרוש ריסון עצמי  /  חיים משגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il