X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא סביר שישראל תשחרר אסירים תמורת גופות חיילים מי שמסית ממסגדי הר-הבית צריך להישאר מחוץ להר אל-קאעידה מנסה לחזור לכותרות - על גבה של ישראל
▪  ▪  ▪
נוקב במחיר [צילום: AP]

שניים תמורת שניים

חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס, אמר השבוע שהחזרת גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין תבוצע אם ישוחררו מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, מתכנן רצח השר רחבעם זאבי.
קודם כל, זוהי איננה הפעם הראשונה שעולה ההצעה לשחרר את ברגותי בתמורה לשבוי. בפעם הקודמת הדבר עלה לאחר חטיפתו של גלעד שליט. מאחר שהדבר לא בוצע כבר אז, כאשר היה ידוע ששליט חי, אין זה סביר שהדבר יבוצע גם כעת כאשר מדובר בהחזרת גופות החיילים. למרות החשיבות שיש להחזרת גופות החיילים ולהביא אותם לקבר ישראל, ודאי שלגופות אין ערך המתקרב לזה של חייל חי.
עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אמר השבוע שהקונצנזוס במערכת הביטחון הוא שלא סוחרים בגופות. הגופות אינן רלוונטיות ואין בהן תועלת, וההחלטה לגביהן נובעת מהחלטות קודמות שהתקבלו בנושא. זוהי אמירה כואבת שאולי ניתן להתווכח עליה, אך יש בה מידה של היגיון.

שובר גלים

משטרת ירושלים החליטה השבוע להסיר חלק מהמחסומים שהוצבו במזרח העיר, לאחר מה שנראה כרגיעה יחסית בגל הטרור הנוכחי. לטענת המשטרה, תושבי עיסוויה, שבה הוסרו המחסומים, התחייבו לשמור על השקט. אם לא יישמר השקט, אמרו במשטרה, אז יחזירו את המחסומים.
קודם כל ישנה שאלת המידתיות. כמה "רעש" צריכים לעשות כדי שיחזירו את המחסומים? הפגנה אחת, כמה הפגנות, בקבוק תבערה אחד או שתי דקירות? דבר שני, לא ניתן להסיר את המחסומים עכשיו ולהחזיר אותם בעוד כמה ימים. המשטרה לא יכולה לשחק ככה בחיי אדם, כאשר העדר המחסום יכול להביא לפיגוע וקיומו פוגע בחיי היום-יום של התושבים. הפתרון האמיתי הוא עבודת מודיעין שתביא לסיכול הפיגועים באיבם. דבר זה יאפשר לשני הצדדים לחיות בבטחה.

הסתה בהר

משטרת ירושלים עצרה השבוע לחקירה את השייח' חאלד אל-מוגרבי בחשד להסתה. נטען, כי אל-מוגרבי ממשיך לשאת דרשות מסיתות בהר-הבית, בהן הוא קרא בין היתר להריגת יהודים. זוהי איננה הפעם הראשונה שבה הוגשה תלונה נגד אל-מוגרבי בנוגע להסתה.
לאור דבריו של אל-מוגרבי יש לקבוע חד וחלק, כי כל איש דת מוסלמי המסית נגד יהודים, לא יורשה לעלות להר-הבית. זה לא רק יצמצם את קהל המאזינים, אלא גם יפגע בהם במקום הרגיש ביותר מבחינתם. לגבי אל-מוגרבי, יש לפעול למציאת הראיות שיביאו לכניסתו לכלא. ואין זה נוגע רק לאיש דת מוסלמי. כל אדם המסית בצורה ברורה וגלויה נגד המדינה, צריך למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח.

רוצים תשומת לב

אל-קאעידה פרסמה לאחרונה קלטת, בה נשמע קולו של מנהיג הארגון הנוכחי, איימן אל-זוואהירי, שמעודד ומשבח את פעילות הפלשתינים בגל הטרור הנוכחי. עוד אמר זוואהירי, שיש לפגוע באלו התומכים בישראל.
בשונה מבן-לאדן, האידיאולוגיה של זוואהירי אומרת שיש לפעול נגד האויבים הקרובים, במטרה לבסס את אל-קאעידה במדינות ערב. לכן די תמוה למה זוואהירי התייחס בקלטת לישראל, שנחשבת אויב רחוק. כנראה המטרה היא להראות שזוואהירי חי והוא מודע למתרחש בעולם, וגם כדי להסב קצת תשומת הלב לאל-קאעידה.
מי ששולט כיום בכותרות הטרור הוא דאעש על שלוחותיו ברחבי העולם. אל-קאעידה ושלוחותיו כמעט לא מקבלים התייחסות תקשורתית, למעט ג'בהת אל-נוסרה המשמשת כשלוחת אל-קאעידה בסוריה. כנראה באל-קאעידה רוצים להראות שהם עדיין על המפה ולכן לא רק שהם פרסמו קלטת, אלא גם התייחסו בה לישראל.

מתהדרים בהפלה

שלוחת דאעש בסיני נטלה השבוע אחריות להפלת המטוס הרוסי. לפי דובר הארגון, הם לא מחויבים לגלות כיצד עשו זאת והם יגלו את הפרטים כאשר ירצו ואיך שירצו. בחקירת הקופסה השחורה של המטוס נמצא, כי המטוס לא התרסק בשל פגיעה חיצונית, ותצלומי לווין מזמן ההתרסקות לא גילו חתימת חום שאמורה הייתה להופיע אם טיל היה נורה לעבר המטוס.
ידוע שלדאעש בעירק ובסוריה יש כלי נשק מתקדמים מאוד, כולל נשק נגד מטוסים. למעשה, הם נהנים מהנשקים הטובים בעולם, כאשר נשק אמריקני הגיע לידיהם מהלחימה בצד העירקי, ונשק רוסי הגיע לידיהם מהלחימה בצד הסורי. אולם, לא סביר שנשק זה הגיע לשלוחת דאעש בסיני לאור המרחק הרב בין האזורים והקושי בהעברת נשק זה. אם שלוחת סיני כן הצליחה איכשהו להפיל את המטוס, בטיל או בפצצה, מדובר בעלייה משמעותית בכוחו של הארגון וביכולותיו.

תאריך:  05/11/2015   |   עודכן:  05/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוחרי הגופות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המילה סביר אינה סבירה
אהרון שחר  |  5/11/15 07:10
2
בטחון פראיירים
דניאל143   |  5/11/15 10:18
3
מה שצריך ומה שיש,שני דברים
הגוי..  |  5/11/15 11:06
4
השמאלנים שיחררו מחבלים רוצחים
מקס פאואר  |  5/11/15 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
הבית הלבן ממליץ לטיסות אזרחיות שלא לטוס בגובה נמוך מעל לחצי האי סיני    לשכת ראש ממשלת בריטניה: ככל שמגיע עוד מידע אנו מודאגים יותר מכך שייתכן שהמטוס הופל על-ידי חומר נפץ
יוני בן-מנחם
השלוחה של דאעש בחצי האי סיני העתיקה את פעילותה לאזור אלעריש בגלל קושי להתמודד עם הצבא המצרי    דאעש שינה את הטקטיקה שלו ומתמקד בתקיפת כלי רכב של צבא מצרים במטעני חבלה וטילי נ"ט
זאק גולד
שלושה שינויים ניכרים במיליטנטיות של אנסר בית אל מקדס בסיני    לראשונה, האוכלוסייה המקומית זקוקה למדינה, כדי שזו תגן עליה מפני האלימות המקומית. כדי לנצל הזדמנות זו, חייב הממשל המצרי לעשות יותר ממה שעשה במערכה הצבאית שניהל עד לאחרונה    צה"ל מצדו מתכונן לאפשרות שהארגון יתקוף מעבר לגבול, כשהוא מכוון לאזרחים ישראלים בערים או לעמדות צבאיות של ישראל
איציק וולף
אזרחותו של הערבי הישראלי בן ה-23 מג'לג'וליה שערק לסוריה לצורך הצטרפות לדאעש תישלל ממנו    הארגונים דאעש, ג'בהת אל נוסרה וגדודי עבדאללה עזאם הוכרזו 'ארגוני טרור'
עידן יוסף
חיילי קומנדו אמריקנים בשיתוף מיליציות כורדיות חילץ כ-70 כורדים ממתקן כליאה של דאעש ממערב לקירקוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il