חברת נתיבי ישראל, (מע"צ לשעבר), עסוקה מזה זמן רב בתככים, בשחיתות ציבורית ובהעדפה של חלוקת כספים במיליונים של שקלים למקורבים על חשבון הקופה הציבורית, לא בהכרח לאנשים המקצועיים, אלא רק על-פי משקל המעוניין ולא על-פי משקל העניין, (קרי), מינהל תקין ללא שחיתות ציבורית.
השחיתות הציבורית לכאורה, הן בשלטון המקומי והן בחברות הממשלתיות, הגיעה למצב שבו אזרחי המדינה מרגישים על בשרם את הפגיעה באיכות החיים ווהיא אף פוגעת בחיי אדם. מנגד היא לא מפריעה לאף אחד ואפילו לא מדאיגה את הפוליטיקאים, ויותר מזה חלק מהפוליטיקאים שותפים לכאורה לאותה שחיתות כפי שאנו עדים לה בשנים האחרונות, ובמיוחד בחודשים האחרונים.
מיכאל גורלובסקי, ח"כ לשעבר מטעם הליכוד, שניהל בעבר את נתיבי ישראל ובהמשך שימש כספק של החברה, חשוד בקבלת דבר במירמה, סחיטה באיומים,
הלבנת הון, גניבה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.
המשטרה חושדת כי גורלובסקי ובכירים נוספים בנתיבי ישראל, בהווה ובעבר יצרו מנגנון שחיתות שיטתי. חברת נתיבי ישראל, שילמה 33 מיליון שקל במשך 6 שנים לח"כ לשעבר מיכאל גורלובסקי, בתמורה לייעוץ באחד הפרויקטים של החברה - כך דווח בתוכנית הכלכלית של
ערוץ 10.
האם לשחיתות לכאורה בחברת נתיבי ישראל, יש קשר לטרור בכבישים?
כאשר השחיתות היא בראש מעיינם של המושחתים, אין מספיק זמן להשקיע בעשייה לטובת אזרחי המדינה, כך הנורמה הנוראה מתנהלת במדינות העולם השלישי, שבו השלטון מושחת, העוני מגיע לרמתו הנמוכה ביותר, והעם נלחם על חייו. יש לזה יש השלכות בלתי הפיכות, שוד הכסף הציבורי אמור להיות מיועד לאיכות חיינו בכל התחומים.
36 הרוגים בכבישים היו בחודש אוקטובר, ועוד רבים נפצעו. יש עליה קבועה במספרי ההרוגים בתאונות דרכים בישראל זו השנה השלישית ברציפות - הנתונים הקשים הללו משקפים את התנהלותם של המנהלים הבכירים בחברות הממשלתיות, הפוליטיקאים מעדיפים למנות מנהלים רק בגלל הקשר הפוליטי מבלי לבדוק את יכולתם המקצועית, והחשוב מכל את יכולתם המוסרית.
שלושה יעלים נדרסו למוות בחודשיים האחרונים בכביש שהוגדר חלופה זמנית ועובר בסמוך לשמורת הטבע. בינתיים סלילת כביש קבוע ומרוחק מהשמורה מתעכב ובנתיבי ישראל מסרבים להכשיר מעברים תת-קרקעיים לטובת בעלי החיים.
חברת "נתיבי ישראל" החליטה לפני שנה על סלילת כביש עוקף בולענים, בסמוך לשמורת עין גדי, החשש של רשות הטבע והגנים לחיי היעלים המוגדרים בעלי חיים בסכנת הכחדה החל להתממש. בשמורה קיים ריכוז היעלים הגדול בעולם, אך בחודשיים האחרונים נדרסו במקום למוות שלושה יעלים מתוך 200 פרטים בלבד, החיים בשמורה. האם לחברת נתיבי ישראל נותר זמן לסיים את הפרויקט?.
כל עבודות התשתיות בארץ נמשכות בלי סוף, עבודות רכבת הקלה בירושלים נמשכו למעלה מ-12 שנים, העבודות על-פי התוכנית המקורית היו אמורות להסתיים בתוך 4 שנים בסכום של שלוש מיליארד שקלים, בסופו של דבר העבודות הסתיימו כאמור לאחר 12 שנים בסכום של 12 מיליארד שקלים.
עבודות התשתיות בכביש 1 משער הגיא לירושלים נמשך יותר מעשור ועדיין היד נטויה, השיבושים גורמות לתאונות רבות כתוצאה מעומס תנועה בלתי נסבל ומתכנון לקוי, עבודות הרכבת מתל אביב לירושלים נמשכות כמעט שני עשורים ועדיין לא רואים את קצה האור, למרות הצהרות
משרד התחבורה כי בשנת 2017 הקטרים ידהרו על המסילות, בדיוק כמו שהבטיחו שהעבודות על רכבת הפרברים בגוש-דן יסתיימו בשנת 2013, ואחר כך 2017 ועכשיו 2021 ואם בכלל, כמו שהעבר מוכיח מלבד גיבובי מילים אין דבר וחצי דבר מהבטחות של הפוליטיקאים.
מערכת הבחירות לראשות עיריית תל אביב ב-1993 הייתה סוערת במיוחד, והתמקדה בשאלה האם להקים בתל אביב רכבת קלה או רכבת תחתית?
רוני מילוא תמך ברכבת תחתית. אך הפועל,
לא רק שאין רכבת, במקומה יש רק רצף ארוך של מחדלים, בזבוזי ענק, שחיתויות וכשלים, שמונעים מתל אביב את מה שכל מטרופולין בסדר גודל הזה ראוי לו.
הרבה מאוד אנשים התפרנסו במהלך השנים מהתוכניות להקים רכבת קלה בתל אביב. במקום לספק שירות ציבורי חיוני לתושבי גוש-דן ולמבקרים בה, נהפך פרויקט הרכבת הקלה למקור לאספקת ג'ובים לעסקנים פוליטיים, לתפירת מכרזים למקורבים, הפוליטיקאים שמתיימרים לקדם את הפרויקט מבלי שיהיה להם מושג או יכולת לעשות זאת. המסקנה היותר חשובה, שר תחבורה ישראל כ"ץ, מכהן ברציפות בתפקידו שש שנים נכשל בקידום הפרויקט.
רשימת הכשלים בפרויקט רכבת הפרברים ובפרויקטים אחרים, יש מסקנה אחת בשאלה מדוע אנחנו לא מצליחים להשלים את עבודות התשתיות? יש להפנות אצבע מאשימה לממשלה, שנכשלה בקידום הפרויקטים ובעסקנים פוליטיים שראו רק ג'ובים זמני בדרך לדבר הבא, האם הגיוני במדינה שמתיימרת להיות אחד ממדינות המפותחות יתנהגו הפוליטיקאים כמו במדינות העולם השלישי?
הכור בדימונה העביר עסקים במיליונים למקורבים - בזול ובלי מכרז, לאחר שהכור אולץ להפריט חברה בשווי מיליוני שקלים שהקים לסחר בציוד מגן, נמצאו לה בעלים חדשים הקרובים לצלחת בניגוד לחוות דעת משפטית.
כך מתנהלים הפוליטיקאים, במילים זולות וחוסר התנהלות, תוך מינוי של מקורבים לא מקצועיים תוך אינטרס לשדוד את הקופה הציבורית. אפשר לספור עוד המון על מעללי הפוליטיקאים בשוד הקופה הציבורית, הדוגמה הבולטת ביותר היא של העבריין המורשע, ראש הממשלה לשעבר,
אהוד אולמרט, שנידון למאסר בפועל.
לעומת זאת, הפוליטיקאים אוטמים את ליבם לצרכים חשובים של אזרחי המדינה. במליאת כנסת ישראל התקיים דיון ביום רביעי השבוע, בהצעת חוק, בעניין הורדת מע"מ אפס על תרופות. בדיון זה נעדרה שרת התרבות והספורט
מירי רגב, שמתיימרת לדאוג לאוכלוסייה החלשה.
הבית היהודי, וכמובן מפלגת הליכוד התנגדו להיטיב עם האוכלוסייה שזקוקה להנחות והחוק נפל בזכות אותם פוליטיקאים שכאילו מייצגים את המעמד החלש.