X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שהמאבק על הזיכרון הוא קשה ואף טראומטי אך עם העובדה שהעדויות כמעט הולכות ונעלמות חשוב לשמר את זכר אחד-עשר הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן
▪  ▪  ▪
לא לשכוח [צילום: פלאש 90]

אחד האירועים שזעזעו את המדינה הוא רצח אחד-עשר הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972.
פני כשבועיים פורסמו בעיתון האמריקני "ניו-יורק טיימס" מסמכים אשר מתעדים את ההתעללות האכזרית שעברו הספורטאים בטרם נרצחו על-ידי מחבלים שהשתייכו לארגון הפלשתיני "ספטמבר השחור".
בעקבות מאבק שניהלו משפחות רומנו ושפיצר הסכימו רשויות השלטון בגרמניה לפרסם בשנת 1992 מאות דוחות חקירה (אשר קודם-לכן השלטונות בגרמניה הכחישו את דבר קיומן של הדוחות).
בספטמבר 1992 זימן עורך-הדין פנחס זלצר את אילנה רומנו ואנקי שפיצר וחשף בפניהן מסמכים המתעדים התעללות סדיסטית שעברו משלחת הספורטאים הישראלים (וביניהם גם בני-זוגם).
חשוב לציין כי הדוחות כללו בין-השאר ארבעת אלפים מסמכים, ומאה תמונות פתולוגיות המתארות, בין השאר, איך חמישה ספורטאים נשרפו למוות (כתוצאה מזריקת רימון על-ידי אחד המחבלים) במסוק אשר שהה בשדה התעופה שליד הכפר האולימפי במינכן.
המחבלים טענו ברבות השנים כי במהלך המבצע המקורי הם לא תכננו להרוג אף אחד, אך בשל ניסיון החילוץ הכושל של ממשלת גרמניה, הם נקטו בצעד זה. עיון במסמכים מגלה שהם שיקרו לכל אורך הדרך, והם כן התכוונו לרצוח ספורטאים יהודים (אך ורק בשל מוצאם).
תגובת האלמנות לקבלת דוחות החקירה
עם קבלת המסמכים כינסו אילנה רומנו ואנקי שפיצר את יתר משפחות הספורטאים שנרצחו על-ידי המחבלים והראו להן את המסמכים. שתי האלמנות ציינו באוזני המשפחות שהמסמכים מכילים גם תמונות (אך הן המליצו למשפחות לא להסתכל בתמונות היות שהן קשות לצפייה). המשפחות קיבלו את המלצת שתי האלמנות.
התמונות והמסמכים הושמו בכספת לאחר-מכן.
בשל הצורך לחזק את הזיכרון הטראומטי של משפחות הספורטאים
לאחר שיו"ר הוועד האולימפי סירב לציין את רצח הספורטאים במינכן בדקת דומיה במהלך טקס הפתיחה של אולימפיאדת ריו דה-ז'נרו שיתקיים באוגוסט הקרוב, החליטו שתי הנשים להשיב מלחמה שערה.
הן הוציאו את התמונות והמסמכים מהכספת והראו אותן לכתב העיתון "ניו-יורק טיימס" שהחליט לפרסם את המסמכים, אך לא את התמונות הקשות לצפייה, זאת כדי להראות לעולם ממה יש להם להיזהר במהלך שני האירועים הגדולים של הקיץ: טורניר הכדורגל שייערך בצרפת, והאולימפיאדה שתערך בברזיל.
המסמכים והתמונות אמורים להיות מוצגים בסרט תיעודי העונה בשם: "ניצולי מינכן-היום האחד-עשר", שישודר בקרוב בערוץ עשר.
אין ספק שהמאבק על הזיכרון הוא קשה ואף טראומטי, אך עם העובדה שהעדויות הולכות ונעלמות, חשוב לשמר את זכר אחד-עשר הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן.

המחבר הנו בלוגר וחובב ספורט.
תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העדויות החדשות של רצח הספורטאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העבר זה חשוב
אהרון שחר  |  17/12/15 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירה לנגפלד
תהליך העלייה מלווה בקשיים רבים החל מעזיבת הסביבה המוכרת, הבדידות, התרבות השונה, המנטליות והשפה הזרה, וכלה בקניית התרבות החדשה עד כדי השתלבות אינטגרלית בחברה    תהליך זה המכונה תהליך הקליטה הינו רגיש ומורכב מאין כמוהו
יוני בן-מנחם
סעודיה הקימה קואליציה צבאית חדשה למלחמה בארגוני דאעש ואל-קאיעדה. אחת המטרות של הקואליציה היא להציג את האיסלאם כדת מתונה ולנקות את סעודיה מההאשמות כי היא תומכת בארגוני הטרור בסוריה
אלירז ריין
ישנה עלייה מתונה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה בקרב גברים חרדים ונשים ערביות. אולם לא ניתן להגיד שהתופעה נוצרה כתוצאה מהקיצוץ בקצבאות הילדים, אלא כנראה השינוי נובע משינויים תרבותיים ובניית מעונות יום לילדים
איתן קלינסקי
החייל בחטיבה 8 שומע את המלים "אַל תַּגִּידוּ בְּגַת", אבל צו מצפונו תובע ממנו לשבור את השתיקה ולא להיענות להן. עד היום ישנה מחלוקת האם שובר השתיקה נתן אלתרמן התייחס לאירועי הרג בעת כיבוש לוד במבצע "דני", או להרג של אזרחים בעת כיבוש כפר דוומה
צ'לו רוזנברג
שוב בנימין נתניהו אינו שומע, אינו רואה, אינו מזהה את הסכנה למרות היותו מומחה מספר אחד בטרור, שיש כאן הכנות מדוקדקות להוריד את נשיא המדינה. ואם חלילה וחס יקרה הגרוע מכל, יאמר נתניהו, יאמרו חבריו, שלא שיערו את האסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il