X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכתבים עפים בין פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה והשופטת גרסטל, יש טענות על עיוות המציאות בחלק מהמכתבים, ואני חושש פחות מעיוות המציאות (שקרים) בתכתובת מנהלית ויותר מהפרקטיקה הנהוגה על-ידי הפרקליטות בבתי המשפט, מדרכי התנהלות פסולות לטעמי של פרקליטי מדינה בבית המשפט שכנראה הכו שורש.
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

הדיבר התשיעי אומר "לא תענה ברעך עד שקר". הוא לא אומר "לא תשקר", אלא אומר בפועל "בבית המשפט לא תשקר", ומדוע חשוב כל כך שלא לשקר בבית המשפט? כי בחיים האמת היא לא תמיד במרכז, היא בדרך כלל במרכז, אך לעיתים היא פחות חשובה, ולעיתים רחוקות דווקא השקר הוא החשוב ביותר (לדוגמה במקרה של הודעת איוב אשר עלולה לגרום נזק קשה, עדיף לעיתם לשקר), לעומת זאת כל מהותו שבית המשפט היא האמת, בין אם היא כואבת ובין אם לאו, בקיצור "לא תענה ברעך עד שקר".
ונחזור לימינו אלה.
בתום הקראת הכרעת הדין במשפט זדורוב שמענו את בכירי הפרקליטות מקווים שמחול השדים לטענתם סביב הפרקליטות ייפסק, בית המשפט הרי אמר את דברו, ובשורה התחתונה הרשעתו של זדורוב נותרה בעינה.
לא חלפו מספר שעות והנה בתוכנית עובדה, שוב מוצגות עובדות המעלות תמיהה על התנהגות התביעה הכללית על אגפיה השונים, ונציג הפרקליטות שבא להגן עליה בתוכנית, שופך לטעמי עוד שמן למדורה.
ועינינו הרואות, בניגוד לתקוות השגויות של בכירי הפרקליטות מחול השדים הזה לא הפסיק, לדעתי גם לא יפסיק, אין שום סיבה שהוא יפסיק, אלא אם ננצל הזדמנות פז שנקרתה בדרכנו.
שיטות עבודה נפסדות
ומחול השדים לא התחיל עקב מידת הדיוק של מכתב זה או אחר שנשלחו בין בכירי התביעה הכללית. לאחרונה נגלה לעינינו שבפרקליטות המדינה היה לפחות פעם אחת ניסיון לאלץ מומחה לשנות את תצהירו, מהטעם שהתצהיר אינו עולה בקנה אחד עם המדיניות של היועץ המשפטי לממשלה.
אם זה קרה פעם אחת זה יכול היה לקרות פעמיים וזה אף יכול היה לקרות מאה פעם ואולי גם אלף.
וכאשר נמתחת ביקורת על שיטות עבודה נפסדות אלה, מתעורר פתאום לחיים היו"ר של ועד הפרקליטים, מתעורר פרקליט המדינה, ומתעורר היועץ המשפטי לממשלה, וכולם מוצגים כאילו הם תומכים בשיטה הקלוקלת הזו, אשר ודאי שסופה הוא אנשים חפים מפשע היושבים בכלא, וממילא אנשים אשמים נמצאים מחוץ לחומות הכלא.
ואז אנו שומעים אמירות מזעזעות שללא השיטות האלה, הפרקליטות לא תוכל לבצע עבודתה.
ואם זה המצב אז באמת צריך להחליף את הפרקליטות, כולה, מהיסוד עד הטפחות.
עשרות שנים
ויש לנו הזדמנות פז ביד, גוף ביקורת חדש, אשר בראשו עומדת אשת אשכולות, מהטובות מקרב השופטים בישראל אם לא הטובה שביניהם, שופטת אשר נשפטים נהרו אליה, אשר תקתקה תיקים כמו שעון, שופטת אשר נשפטים נהנו להפסיד אצלה וכמובן נהנו עוד יותר להרוויח, שופטת אשר מתוקף האמון ביושרה ובחוכמת האדם שלה, סביר מאוד שפסקה באופן שהתמריץ לערעור הוא קטן (אין לי סטטיסטיקה על כך).
ויש עוד הזדמנות, מתחלף היועץ המשפטי לממשלה, אנו במצב שלא יחזור על עצמו בטווח של עשרות שנים, גם פנס חכם עם ניסיון שיפוטי ענק (שאין היום לבכירי משרד המשפטים) ישרת דרך וערך שתאיר על פינות חשוכות, וגם חילופי גברי בלשכת היועמ"ש, ואם לא ננצל את הזדמנות הפז הזו, תשתלט הסטגנציה והנרפות על הגוף הזה הנקרא פרקליטות, ובדרך נסתכן עוד יותר בטעויות שיפוטיות עקב שיטות עבודה אשר יש כעת הזדמנות פז לשנותן.
וכמו שוועד העובדים של נמל אשדוד נלחם וימשיך להלחם עד אשר הוא יסגור את הנמל או עד אשר הממשלה תחכים לעקוף אותו בסיבוב, כן גם ועד הפרקליטים ימשיך להלחם עד אשר הוא יסגור את הפרקליטות או עד שהממשלה באמצעות היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והשופטת גרסטל יחכימו לעקוף את הוועד הזה בסיבוב, ולרפא את המחלות אשר מסתבר שהן בלתי קלות בכלל של הגוף הזה.
אינני מתרשם מדבר זה או אחר שאמר היועץ, הפרקליט או השופטת גרסטל, בין אם היה מדויק עובדתית או אף אם לא, מה שמחריד הוא שצמרת אכיפת החוק במדינה משוכנעת שללא מה שאני מכנה טריקים ושטיקים, ללא התאמת תצהירים למדיניות של היועץ המשפטי לממשלה, המערכת לא תתפקד. חשיבה כזו היא לטעמי חשיבה של קבוצת שוליים החיה ומתפקדת מעבר לחוק, ולחלוטין לא חשיבה של צמרת מערכת אכיפת החוק במדינה. הנושא הזה מחייב תיקון, כנראה שהוא מושרש ולכן הוא מחייב טיפול שורש, ואין ברירה אלא לטפל בו, ולחלופין כאמור העסק ייפול לבד, כמגדל קלפים, עם כל המערכת.
הזדמנות פז אמרנו כבר?

תאריך:  27/12/2015   |   עודכן:  27/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלה לא השקרים, זו הפרקטיקה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שופטים שקרנים רמאים נוכלים
לול  |  28/12/15 16:55
2
סוף הטור
לול  |  28/12/15 18:10
3
ל1, בכל מדינה אחרת, גם מהעולם
ורדוש  |  29/12/15 01:38
 
- הרבה יש לשנות ובדחיפות...
שפרירית  |  29/12/15 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן קלינגר
המטרה הסופית, של יצירת תעודה אלקטרונית להזדהות מול שירותי ממשלה, היא מבורכת במיוחד. אבל הדרך, כמו כל דבר אחר בחלם שבציון, נראית כמו תאונת דרכים
רפי לאופרט
השמאל באיוולתו שבוי ב"תקינות הפוליטית" שמסרסת כל חלקה טובה בשכל הישר שלו ומשום שהוא אינו "יכול" בגינה לתקוף את שנואי נפשו הפוליטיים בימין ובהתישבות במלוא האמוציות השכיחות בשורותיו, הוא מפנה את כל השנאה, שאט-הנפש והעויינות כלפי העבריינים הפושעים מאירוע דוואבשה ובאופן מטאפורי מלביש אותם בבגדי... "דאעש"
יצחק שפי
יוסי שריד ז"ל, למשל ולא רק למשל, לנוכח מצוקת אותו ציבור שפורק בסוף-העולם-שמאלה לא היה מסוגל להגיב תגובה ההולמת אנשים ברמתו, להסיק את המסקנה המתבקשת, לבעוט במטריקס הציונות ולאמץ את מטריקס הילידיוּת
דרור אידר
תוכן מתקפת השמאל על ספר האזרחות החדש מוכיח - הם לא קראו אותו    עיתון הארץ הוביל את ההשמצה בשיטה הקבועה של פרסום מידע שגוי    ככה זה כשבשמאל בטוחים שהמציאו את הדמוקרטיה
יעקב שטרכר
טריאומווירט השרים יכול לשמש סיסמה המתארת החל בשר עבריין, לא ראוי דרך שר המדקלם את דבר אדונו וכלה בשר עצמאי החותר לשינויים מבניים שהם פועל יוצא של עבודה קשה ללא מערך יחסי צבור משמעותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il