X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גורמים פוליטיים מן הימין ומשמאל מגייסים כסף רב מתורמים מחו"ל. עצם המעשה, לעניות דעתי, פסול מעיקרו. אם רוצים לעצור את התופעה לחלוטין, מימין ומשמאל כאחת, אני תומך נלהב בכך. הצעת החוק של שרת המשפטים אינה מכוונת לחיסול התופעה הנפסדת בקרב כלל המפלגות. היא נועדה להתחשבנות פוליטית המדיפה ריח חריף של פשיזם
▪  ▪  ▪
השרה איילת שקד. תפיסת עולם טוטליטרית [צילום: איציק וולף]

בשעה טובה ומוצלחת ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת חוק העמותות שמקדמת שרת המשפטים, איילת שקד, במטרה לסתום פיות, להדיח ולשסות במי שאינו חושב לפי תכתיבי שמש העמים בישראל. זו הצעת חוק טובה, אפילו מצוינת. היא בהחלט עומדת בכפיפה אחת עם תפיסת העולם הטוטליטרית של המציעה וחבריה. זו חוליה ראשונה בשרשרת ארוכה של חוקים "נאורים" המעמידים את ישראל בקטגוריה אחת עם הגרועות שבמדינות העולם.
לדידי שרת המשפטים וחבריה יש הבדל מהותי בין עמותות הממומנות על-ידי ממשלות זרות לבין עמותות הממומנות על-ידי אנשים פרטיים בעלי אינטרסים כלכליים או אחרים בישראל המוכנים לשלם שלמונים לפוליטיקאים כדי שבבוא העת אלה האחרונים יתמרצו את התורמים במיני טובות הנעה כאלה ואחרות. למותר להביא דוגמאות ממשיות כי כל אדם יכול לבדוק את רשימות התורמים לאילת שקד וחבריה. והאמת היא שאין לכך חשיבות ממשית כי בקרב מרבית הציבור המהלך הזה של שרת המשפטים מתקבל באהדה רבה. אז קודם יש לעצור את מקורות המימון של עמותות הפועלות נגד "טובת המדינה" לפי פרשנותה של שרת המשפטים וחבריה. אגב, רק הערה קצרה ובלתי מעניינת את הציבור: מאחורי הביטוי "טובת המדינה" מסתתרת אידיאולוגיה פשיסטית לעילא ולעילא. הוגי הדעות של הפשיזם דיברו על טובת המדינה ולא טובת האזרחים. "המדינה" חשובה. האזרחים פחות.
הפן היותר יפה בהצעת החוק של שרת המשפטים הוא אותו סעיף המחייב את הלוביסטים של העמותות הללו הפועלים בכנסת לענוד "תג מחיר", כלומר אות קין שיגרום להם להתבזות או כדי שיהיו חשופים להערות כאלה ואחרות. ואני טוען שזהו מהלך טוב למדי. מיטב ההומניסטים בהיסטוריה השתמשו בתגים, בטלאים, במספרים שנצרבו כדי שאותם מצורעים יזוהו על-ידי כל. אז אם ההומניסטים הללו פעלו כך, מדוע שאנו לא נעשה זאת? מדוע שלא נאמץ שיטות ליברליות מתקדמות? לכן, אני טוען שהצעת החוק ממש טובה.
אלא שלעניות דעתי, אין זה מספיק, ובעזרת שרת המשפטים וחבריה, אולי נזכה לתיקונים נוספים לטובת המדינה. למשל, ניתן יהיה להטיל חרם על העמותות הללו הפועלות נגד המדינה. מוטב גם, לטובת המדינה כמובן, שכל הפעילים הללו אם הם עובדים בשירות המדינה מלבד פעילותם בעמותות, יש לזרוק החוצה. מה טבעי יותר לחוקק חוק שיאפשר לשרת המשפטים וחבריה לפטר משירות המדינה את כל אלה המזוהים עם העמותות הפועלות נגד המדינה? נו, באמת! החוצה, כל הבוגדים הללו הפועלים נגד המדינה.
מתקבלת על הדעת גם חלופה נוספת: למשל, לחוקק חוקים שיגדירו מפורשות שכל מי שפועל נגד המדינה, אזרחותו תישלל לצמיתות. למה שפעילים נגד המדינה יצביעו לכנסת? עדיף כבר שיהודים ציונים-יורדים התומכים בישראל ומזדהים עמה מעל ומעבר למצופה, שהם יצביעו לכנסת ולא עוכרי ישראל הגרים כאן. הציונים-היורדים הללו לא יקשו על הממשלה, למשל, לכשתפרוץ מלחמה חלילה, בכל מיני שאלות מציקות או מאמרים מעצבנים. הציונים-היורדים הם בעד להיכנס אם-אימא של הערבים, כלומר החיילים היהודים שכאן ולא הם, הציונים-היורדים, שילדיהם עסוקים בללמוד בקולג'ים או לעשות כסף, הוריהם שמזמן לא שירתו במילואים או השתתפו במלחמה. הם עסוקים בלעשות כסף כדי לתרום לעמותות בישראל לטובת המדינה. זה השפיל.
אולי היה כדי לשקול שבני הפעילים בעמותות נגד המדינה לא ילמדו באותם בתי ספר עם בני האליטה הציונית המובהקת בישראל. השפעתם השלילית של בני הפעילים של עמותות נגד המדינה ממש מסוכנת. הם עוד עלולים לסכן את טוהר דמם של הרכים האמורים להתחנך על ברכי האידיאולוגיה של טובת המדינה. יש המפרידים את התלמידים מטעמי צניעות, צבע אור, וכד'. אז תהיה הפרדה בין ילדי הפעילים בעמותות נגד המדינה לבין בני הפעילים לטובת המדינה, הנעלים והחסונים, הבריאים בגופם ונפשם.
היינו יכולים להמשיך ולהמשיך אך האמת היא שהבטן מתהפכת. הצעת החוק המדוברת היא אנטי דמוקרטית בעליל. כתבתי לא אחת, כולל במאמרים שהתפרסמו באתר זה, שאיני מסכים שמאבקים פוליטיים ישראלים יתנהלו מחוץ לגבולות ישראל. יש לנהל את הוויכוח הפוליטי בתוך הבית ולא מחוצה לו. יש לפעול לפי הכללים הדמוקרטיים בלבד, יהיה הוויכוח מר ונמהר. גורמים פוליטיים מן הימין ומשמאל מגייסים כסף רב מתורמים מחו"ל. עצם המעשה, לעניות דעתי, פסול מעיקרו. אפשר להתמודד בבחירות בישראל גם ללא גיוס כסף מחו"ל. אפשר לנהל מאבקים פוליטיים גם ללא תרומות של גורמים כאלה ואחרים. אם רוצים לעצור את התופעה לחלוטין, מימין ומשמאל כאחת, אני תומך נלהב בכך. הצעת החוק של שרת המשפטים אינה מכוונת לחיסול התופעה הנפסדת בקרב כלל המפלגות. היא נועדה להתחשבנות פוליטית המדיפה ריח חריף מאוד של פשיזם.
מהלכים מסוג זה עלולים לפעול כבומרנג כנגד הדמוקרטיה הישראלית. אפשר לדעת מתי מתחילים במהלך מסוכן מסוג זה. לעולם אין לדעת היכן הוא ייעצר. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות האמורות לשכנע את הנבחרים לא לתמוך בהצעת החוק. יש לקוות שנותרו עדיין אנשים הגונים המשרתים בממשלה ובכנסת אשר יתגייסו כדי לסכל את הצעת העוועים הזו.

תאריך:  28/12/2015   |   עודכן:  28/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איילת שקד / Ayelet Shaked
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק העמותות - ריח חריף של פשיזם
תגובות  [ 27 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לשרה
הצדקנית  |  28/12/15 12:30
 
- השרה מתרגמת את הצעותיה מגרמנית
ישראלי אמיתי  |  28/12/15 13:54
 
- חי נפשי החמצת את את תהליך
צורי  |  28/12/15 17:05
 
- השמאל הוא הפשיזם האמיתי
מסעודה משדרות  |  29/12/15 04:52
 
- זה רעיון=טלאי על שופטי בייניש?
ע_הראל  |  29/12/15 10:26
2
משתמש במלים מפוצצות לתעמולה
לצ'לו השמאלן  |  28/12/15 13:45
3
ריח חריף מאוד של בולשביזם! ויח
קורןנאוה טבריה  |  28/12/15 15:47
 
- מצטרף=תודה לאיילת שקד על פועלה
ע_הראל  |  29/12/15 08:31
4
נכון גם ב"ג גייס כסף מהשילומים
שבץ חלובה (2)  |  28/12/15 19:07
 
- מי אמר שעסור? אף אחד. ועם ידע
זקן  |  29/12/15 12:28
5
צ'לו לא יודע מהו פשיזם
משה, עורך-דין  |  28/12/15 21:22
 
- יש לקוות
שאתה מבין  |  29/12/15 19:06
6
יש רוזנברג גרמני ויש גם יהודי
יעקב יעקב  |  28/12/15 22:06
 
- אתה
דוגמה   |  29/12/15 16:04
7
חוש ריח של כלב טטרן
ב.ל  |  28/12/15 23:32
 
- בתור כלב
מצוי  |  29/12/15 01:43
8
פאשיסט אתה בעצמך
כועס  |  29/12/15 01:27
9
אמרי לי מי מבקריך
גדעון אמיר  |  29/12/15 04:00
10
לא צריכה להיות סימטריה!
קיבוצניק מן הצפון  |  29/12/15 06:23
11
אם הטפשות היתה מחלה ... ל"ת
רמי רצון  |  29/12/15 06:32
 
- עובדה שהיא  ל"ת
מחלה. תביט במראה  |  29/12/15 15:40
12
בישראל הפאשיזם הוא של
ד"ר רון בריימן  |  29/12/15 09:59
13
אתה טועה ומטעה
שאול 64  |  29/12/15 12:38
14
האיש מתעור. לאט אך מתעורר.
הגוי..  |  30/12/15 16:46
15
מי שאינו מבחין בין תרומות למען
קורןנאוה טבריה  |  31/12/15 03:40
16
צ'לו עושה סלט
ה.א  |  2/01/16 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
"אני מהמר שדנציגר יזכה ועמית ירשיע" כתבתי יום לפני שהתפרסמה החלטתו של בית המשפט העליון בערעורו של רומן זדורוב. המאמר מתאר כיצד הגעתי למסקנה מדויקת זו.
אילנית סגל
האם ועדות הקבלה הן כלי בקרה הכרחי על-מנת לשמור על המרקם הקהילתי בישוב שבו ההשפעה והתלות בחברי הקהילה היא גבוהה, או שמא זהו כלי נוח שנועד לדאוג ששכניי יהיו 'כמוני' והקהילה לא תאלץ להתמודד עם אתגרים שלא נוחים לה?
אורי שרגיל
אנחנו צומחים בקצב מסחרר ואנחנו מצליחים בכל שיעור עולמי וקנה-מידה גאוגרפי    הארץ גואה בגלי בניה ועשייה
נסים גבאי
אם ארדואן רוצה להיכנס לעזה בכל עת שירצה, יחד או לחוד עם הנסיך הסעודי, יחד או לחוד עם אובמה, יחד או לחוד עם מלכת אנגליה... בבקשה
יעקב עמר
למזלו של כל "שמאלן נאה" ליהודים היום יש מולדת    קיטורים על אופיה של המולדת בטלים בשישים לנוכח האמת המשמחת והכמעט דמיונית שלא הייתה לצווייג ולשישה מיליון יהודים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il