X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כלי התקשורת משפיעים על תודעתנו כל יום, כל דקה. ניתוב נכון של התקשורת יכול להוליד את המצליחן של המחר, להוביל לאנושות הטובה ואם לא - עלול להביא לקריסת האנושות ולתסבוכת של המחר
▪  ▪  ▪
תופס תאוצה [צילום: דניאל שטרית /פלאש 90]

אנו עוברים על-יד המכשירים האלו כל יום - הטלוויזיה דלוקה על תוכנית בוקר, בפתח הבית מחכה העיתון היומי ובכניסתנו למכונית הרדיו מדבר ללא הרף. וחוזר חלילה. נדמה כי לפעמים אנו אלה שסובבים את אותם מכשירים ותלויים בהם ולא הם בנו, שהחיים שלנו מעוצבים על-פיהם.
אכן זה כך. חיינו מעוצבים על-ידי התקשורת שאנו יצרנו בעצמנו, בעזרתה אנו מעבירים מידע, משמיעים דעות או במילים אחרות, מעצבים את אישיותנו. התקשורת משפיעה עלינו בכל הדרכים כולל דרך שירים ופרסומות, שנראים תמימים לכאורה, אך האפקט על התודעה האנושית לא הולך ונעלם אלא רק תופס תאוצה. בתחקיר בנושא תאונות דרכים בדקו וראו כי בעלי רכבים אשר עברו על המהירות המותרת, האזינו באותם רגעים לשיר "מקפיץ" אשר גרם להם לאדרנלין גבוה.
משפיע על הפרט והכלל
לא רק משירים אנו מושפעים אלא אף מתוכנן של תוכניות טלוויזיה ומעיתונים. דוגמה לכך רואים בטלנובלות אשר מראות מודל של אהבה וחיי משפחה. לפי איך שרואים בתוכנית כך אנו בטוחים שגם בחיים האמיתיים, גם אם אנו אנשים מבוגרים ומדי פעם מזכירים לעצמנו שלא תמיד נישאר יפים וצעירים, הרי שתוכן התוכנית משפיע על תודעתנו וכך נתנהג מבלי שנשים לב.
אם נחשוב מה ילדנו קולטים מתוכן התוכניות, אין לנו להתפלא מה יקרה כאשר יהיו גדולים. איך יתנהגו לבני זוגם? האם יחשבו שללמוד זה דבר "לא מגניב" ויזנחו את לימודיהם כי כך תוכנית טלוויזיה מציגה?
ברור אם כן שלתקשורת יש כוח רב גם להיטיב ולהכניס תוכן נכון ובריא כמו להראות איך זוגיות טובה נראית, ושלא על כל ריב בין בני זוג רצים למדרגות הרבנות, לעודד עמל והשקעה, לעודד יחס נכון לקשיש ואהבת הזולת - כל זה יביא לאנושות טובה יותר.
רשות השידור והמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין הן שתי רשויות אשר מאשרות את היכנסותם של תכנים לתקשורת בצורות שונות והן מהוות מנגנוני פיקוח כלפי התכנים שאנו פוגשים יום יום. אני מחזקת מנגנוני פיקוח אלה ואף חושבת שיש הכרח שהם יפקחו יותר על הנעשה בשטח.
עם זאת פנייתי לציבור הרחב ולאנשי החינוך, לשים לב למה שילדינו שומעים וצופים בטלוויזיה, לדבר על מה שהנוער והילדים צופים ושומעים ולנתב אותו למקום מעצים ומיטיב. חשוב לא פחות לעשות בדק בית לעצמנו, מה אנחנו נותנים לתודעה שלנו לינוק וכל זאת למען נהיה אנשים טובים יותר.

תאריך:  13/01/2016   |   עודכן:  13/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקשורת של היום היא התסבוכת של המחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת קנויה בכסף גלובליסטי
מסעודה משדרות  |  14/01/16 04:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הרש"פ החלה בפעילות מדינית מול אירופה ומדינות ערב לתמיכה בכינוסה של וועידה בינלאומית. מדובר ברעיון ממוחזר שמעיד על מצוקת ההנהגה הפלשתינית נוכח כישלון האינתיפאדה
שמואל פישר
כשאדמות ארץ ישראל נבזזות ומתכרסמות ונלקחות מעם ישראל, וזרים לוקחים אותה לנגד עינינו, זה כבר אינו מפריע לאף אחד
יאיר דקל
יום אחד הטיל עלינו המורה לכתוב חיבור באנגלית על נושא חופשי    מה עושה תלמיד השביעית כאשר הוא יכול לשמח את ליבו של המורה הימני? כותב חיבור איך ישראל תכבוש את תעלת סואץ    כעבור יומיים הוחזרו המבחנים ויאיר דקל מקבל ציון טוב + בדיו אדומה וליד זה באותיות מרובעות המילה "פשיסט!"
אריאל קלנר
את חשיפת ציבור המסורתיים וערכיו, עשה מיקי זוהר בהצעת החוק שלו. ירצו מבקריו או לא ירצו - מיקי זוהר מייצג ציבור גדול בישראל. ציבור עם ערכים, תפיסת עולם וזהות
תרצה הכטר
סטריאוטיפ הוא המצפן החברתי של האנושות    זהו כלי עזר להתמצאות מיידית בסביבה אנושית    אין אדם החף מראיית העולם דרך עדשות המכילות דעות קדומות וסטריאוטיפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il