X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם השמאל מודע לתהליך התדרדרותו והתפוררותו? כרסום בתדמיתו הכמעט מושלמת של השמאל ובחתירתו לשלום, החל כבר מיד עם תהליך האישור של הסכם אוסלו
▪  ▪  ▪
ניני. מביעה את דעתה [צילום:שי/פךאש 90]

בימים אלה מסתובבת במדיה החברתית תמונתה של אילנה דיין יקירת השמאל עד לאחרונה, כשהיא מקבלת זר פרחים מידי היטלר... תמונה מזעזעת ומקוממת. כל זאת בשל חטאה הגדול כאשר חשפה בתוכניתה 'עובדה', את פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי, מספר לפעיל ימין, "מושתל", במכוניתו, כיצד הסגיר לרשות הפלשתינית מוכרי קרקע ערביים, מתוך ידיעה ודאית (על-פי ניסוחו הוא), שהסגרה זו תגרום לעינוייהם ולרציחתם.
במשך עשרות שנים שלט השמאל הפוליטי בתודעה הישראלית, בזכות השימוש שעשה במוטיבים ציוניים מובהקים בשפתו הציבורית. אמרת 'שמאל' אמרת 'שלום אמיתי'. אמרת הסכמי אוסלו, פינוי התנחלויות, מדינה פלשתינית לצד ישראל. אחווה פלשתינית-ישראלית- ובקיצור שלום לעד, חזון אחרית הימים. כל זאת תוך כדי הגשמת החלום: איש תחת גפנו ותחת תאנתו, תוך כדי מירוק המצפון: שמירה קפדנית על זכויות אדם, גם ואולי במיוחד זה הפלשתיני.
אלא שכרסום בתדמיתו הכמעט מושלמת של השמאל ובחתירתו לשלום, החל כבר מיד עם תהליך האישור של הסכם אוסלו, בכנסת. זוכרים? היה זה הסכם שהושג ברוב של קול אחד (ח"כ גולדפרב, הזכור לטוב, ובמחיר מיצובישי וקולות המפלגות הערביות), נמשך באינתיפאדות הראשונה והשנייה, שכירסמו בו קשות. מכת המוות/החסד הונחתה על השמאל והשמאל הרדיקלי, עם ההינתקות מעזה, עת הפכו לבלתי רלוונטיים, ובמיוחד בתהליך הדמים שחל בעקבותיה וההשתלטות הרצחנית של החמאס על הרצועה. החזיון שנוצר לנוכח עינינו הקמות, הראה לנו כיצד מתפתח משטר רצחני שאין לו מגבלות, לפחות לא בעתיד הנראה לעיין. ראינו את פרצופה של המדינה הפלשתינית, ההולך ונרקם, הפעם, לאחר הסכם שלום הזוי ופינוי שטחים, ליד כפר סבא, נתניה ושדה התעופה ברמת דוד (ג'נין). אין יהודי שחי כאן, שלא ישאל את השאלות הקשות הללו, לפחות בינו לבינו.
ריח רע
כל אותו הזמן המשיכו השמאל הרדיקאלי וחלק מאחיו הפוליטיים, להתבצר בעמדותיהם כאילו מאום לא קרה. עטפו עצמם בבועה. הדבר בא לידי ביטוי משך כל השנים האחרונות בהיסב הפנים המושלם שלהם. מפעם לפעם מתבקעת לנו הבועה בפרצופם/פרצופנו הבלה המדיף ריח רע, מכה בנו. אלא שפעיליהם האדוקים ממהרים להטליא את הבועה ולחסום מיד כל משב רוח רענן הפורץ לתוכה. כך מקרה אילנה דיין. לא חשבון נפש, לא בדיקה עצמית לא הרהור מחדש בדיעבד. מאומה.
ואם לא די בכך, הרי ארגונים ועמותות צצים חדשים לבקרים כפטריות (ותולעים) לאחר הגשם ותוקפים את הממסד הציוני/ממשלתי/צבאי ופועלים בשטח בעוצמה: בצלם, תעיוש, שוברים שתיקה, יש דין, זוכרות, גוש שלום, קואליצית נשים לשלום, הוועד הישראלי נגד הריסת בתים, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, מחסום ווטש, ומעל לכולם כמובן הקרן לישראל חדשה. רובם ככולם מקבלים מימון נדיב מממשלות אירופיות. ארגונים אלה זכו, עד עתה לפחות, לגיבוי כרוני ובלתי מתפשר של השמאל הפוליטי. בו בזמן, כל ניסיון להשיג שקיפות של מקורות המימון שלהם נתקל בצרחות שלא מהעולם הזה.
מאז החלה "ההתיישבות" של מהגרי העבודה בדרום תל אביב עשו הארגונים הללו צעד נוסף אל עבר המדרון החלקלק של הפעילות וההתגודדות האנרכיסטית, ובנוסף להפגנות הקבועות ליד בלעין, עאבוד, נעלין ושיח ג'ראח, נזדמנה להם מטרה נוספת, הפעם בתמיכת המחנה הציוני (הציוני?) בסוגיה אנטי ציונית מפורשת: ה"התיישבות" של מהגרים מאפריקה בדרום תל אביב. הארגונים שהוזכרו ועוד נוספים, מתנגדים לכל נסיון להחזיר את הפולשים לארצותיהם. הם נאבקים לאיזרוח מלא של מהגרים אלה בישראל.
חופש הביטוי
לתוך המאבק האין סופי הזה פרצו אמנים שהחליטו לתרום את תרומתם למאבק המתחדד בין ימין לשמאל. נתן זך ורבים אחרים. כך לדוגמה פרסמה הזמרת אחינועם ניני תגובה על החלטה של אמ"י להעניק לאריאל זילבר, שתרומתו לתרבות ולשירה העברית היא עצומה, פרס "מפעל חיים". בין היתר כותבת ניני כי אנו ב"תקופה שטופת אלימות, גזענות ושנאה, שבה סימני הפשיזם בהתגלמותו מרימים ראשם המכוער יום ביומו, והנה בוחר איגוד אומני ישראל להעניק פרס על מפעל חיים (לא, לא על מוזיקה, על מפעל חיים, יש הבדל) לאדם שהשתמש בכישרונו הגדול בכדי לקדם אג'נדה זהה: אלימות, גזענות ושנאה. לא, זו איננה דעה פוליטית! יש הבדל..."
וכך נטל השמאל על עצמו גם את התפקיד של מינוי קומיסארים לתרבות העברית. בדיוק האשמה בה האשים אך לפני שעה קלה את השרה מירי רגב... הקומיסרית היודעת-כל, ניני, הבינה שעליה להביע עכשיו את דעתה. אולי ידעו אמני ישראל וייראו, פן הניני תצא בגינם מהאיגודים בהם היא חברה... אבוי לנו, בטריקת דלת. עוד נסיון נואל להטיח רפש ובוץ באמנים שלא מסכימים לדעתם. חופש הביטוי, כבר אמרנו?
החדשים הקרובים יקבעו לאן פני השמאל הפוליטי. אם אכן יפנה לעבר שותפות בממשלת נתניהו, או אם יפנה לעבר שנים נוספות במדבר הפוליטי, תוך שותפות מאולצת עם השמאל הרדיקלי אנרכיסטי. שותפות שתסב לו נזק פוליטי בלתי הפיך.

תאריך:  27/01/2016   |   עודכן:  27/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוליטיקה, תקשורת ומה שביניהן
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ניני כל כך מכוערת
אל ניניו  |  27/01/16 15:13
2
הסמאל בתמיכת 'הארץ'=הבית הלבן
חותרים להרסנו  |  27/01/16 15:47
3
מועיל לקרירה
חרד  |  27/01/16 15:51
4
הסמול מאבד עצמו לדעת די טוב
בבר  |  27/01/16 17:37
5
חבל על השחתת האנרגיות ל"ת
וינטר הניה  |  27/01/16 19:17
6
הם שם ואנחנו פה
באום  |  27/01/16 23:12
7
מה דעת אחינועם על נתן זך ?
דוד ש  |  28/01/16 04:48
8
הרווח בין השניים בשביל הווריד.
כבש 44  |  28/01/16 08:13
9
ממה ההפתעה ?
מוטקה ה.  |  28/01/16 20:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
פתח וחמאס מנהלות מגעים אינטנסיביים בתיווך קטר להפעלת הסכם הפיוס ביניהן והקמת ממשלת אחדות לאומית. ראשי שתי התנועות חוששים לגורל שלטונם בגדה וברצועה ומנסים למצוא מכנה משותף לשמור על כס השלטון
איתמר לוין
דבריו של באן קי מון יכלו להוות הזדמנות מצוינת להסברה הישראלית - אם הייתה כזאת. המוח האטום של ממשלתנו מסרב להבין, שהסברה היא עסק למקצוענים - לא לפוליטיקאים ולא לפקידים
איציק וולף
ראש הממשלה הגיב על דברי מזכ"ל האו"ם שהביע הבנה למניעי הטרור הפלשתיני בטענה שזו תגובה טבעית לכיבוש    "האו"ם איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו"
איציק וולף
מזכ"ל האו"ם גינה את הפיגועים בישראל, אך טען שהתסכול הפלשתיני גדל בדומה לעמים מדוכאים אחרים בהיסטוריה    את הבנייה בהתנחלויות כינה פרובוקציה
איתן קלינסקי
ואל מול שטף של אמרות שפר מגדפות ומנאצות של קבוצות מתנחלים ניצב רועה פלשתיני וכבשיו או מוסק במטע הזיתים שלו
רשימות נוספות
חיל האוויר תקף מחנה חמאס ברצועה  /  איציק וולף
בקשה להחזיר סחורה שהחרים צה"ל  /  יצחק דנון
בקשה לייצוגית: שופרסל מפלה יישובים ערביים  /  יצחק דנון
מחפשים את הכבוד  /  דביר מור
"עסקים כרגיל"  /  שמעון גרובר
את מי מייצג יעלון?  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il