X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אתה לא צריך הרבה כדי להתפרסם. אתה צריך להיכנס לבית אחד עם כמה מוזרים לרוץ ברחבי העולם, להיזרק על אי-בודד, ולנסות במשך חודש שלם לדחוף אנשים מהצוק הכי גבוה
▪  ▪  ▪
מאוחר מדי עבורו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

טור זה, תחילתו ביום ראשון עם היוודע מותו של הזמר גבי שושן, וסיומו בלווית הזמר ביום שלישי. אני נוסע לי לצפון הארץ ביום ראשון. מצאתי לי יום לנסוע בו לצפון. הגשם השוטף הולך ומתגבר, ונראה שמי שהמציא את המגבים באוטו היה צריך להוסיף עוד שלב במהירות התנועה של המגבים. הם לא עומדים בקצב. זה גם מעלה אצלי את השאלה, שהייתה גדולה עוד יותר ברכב הקודם שלי, שהיה מיושן משהו, כדי להפשיר את שמשת האוטו מבפנים, צריך להדליק חימום או קירור? ולמה עם כל השכלולים שיש ברכבים, עדיין לא מצאו פתרון לבעיה הזו של האדים בשמשה.
במוצאי השבת ערב לפני, כותרות החדשות זועקות את התאבדותו של הזמר גבי שושן. וביום ראשון, כל שעה מוקדשת לזכרו. שירים ששר, שירים שאהב, שירים שאחרים בחרו בשבילו. אני אוהב מאוד מוזיקה ישראלית ישנה, כך ששירי הנוסטלגיה הללו, תמיד נעימים לאוזניי.
כמה עצוב הוא שבן אדם צריך למות בשביל שיקדישו לו סוף כל סוף יום שידורים. אני זוכר את הכתבות של שושן לעיתונים ולטלוויזיה, ובהם סיפר כיצד הוא מנסה בכל כוחו לחזור לקדמת הבמה, לימים שהיו ואינם. לשוב אל תוכניות הרדיו ואל המצעדים.
השקט מצד מפיקי הטלוויזיה שעכשיו יושבים לספר עליו, את השקט מהצד שלנו כציבור אוהב מוזיקה, השקט שאולי אמר לו ולדומים לו, שאולי כבר עבר זמנו. דור חדש של אמנים תופס את מקומו ואת מקומם של כל בני דורו. בני דורו נדחסים לשעות שידור מצומצמות ברשת ג. בין שתיים לארבע, בימי שישי לפני כניסת השבת, ובתוכניות נוסטלגיות בערוץ הראשון. העולם שייך לצעירים.
ההשקה של חנות כזו או אחרת בקניון הנגב, בהשתתפותה של בר רפאלי, תמשוך יותר קהל ממה ששושן היה חולם לראות בקריירה המאוחרת שלו. אפשר לומר, להבדיל, כי אותה תוצאה, גם אם תהליך אחר, הייתה של חייו של הבדרן דודו טופז. בהתרסקות אל המציאות שאף אחד כבר לא מחכה לו. שאולי יש לו כסף, הכרה וקריירה מרשימה, אבל אף אחד כבר לא יחכה לו. דודו טופז הלך צעד אחד רחוק מידיי, ושילם על כך מחיר שמבחינתו היה רק כביש ללא מוצא. ועם זה היה הכי קשה להתמודד.
להרוס את החלום
אנחנו כולנו חוטאים בזה לעצמנו. חוטאים בזה לילדים שלנו. אנחנו מלווים אותם במבחנים לכוכב נולד, באודישנים לדוגמנות ילדים, משדרים להם יום יום ורגע רגע שהחיים האמיתיים הם בטלוויזיה. לא רוצים להרוס להם את החלום. ניקח את אלבום התמונות של בר המצווה ובת המצווה, ונגלה דרכו את שרצינו אנחנו לראות בילדים שלנו.
צילומי הנוף, פוזות הדוגמנות, מסיבה גדולה ומרשימה עם מיטב האומנים, הרקדנים והאלכוהול האפשרי. רצינו להגשים חלומות שלנו דרך הילדים שלנו. שאם אנחנו לא הצלחנו להיות שם, אולי נדחף את הילדים שלנו והם כן יהיו שם. בקדמת הבמה.
בהיותי מורה ועובד מול נוער כזה או אחר, שמעתי לא מעט נערים ונערות שאמרו לי שהחלום שלהם זה להיות מפורסם. ואני ניסיתי להבין אותם - מפורסמים במה? הפרסום מגיע בעקבות כישרון של משחק, כישרון של שירה, של כתיבה. והם לא ממש הבינו אותי. מה זה משנה כישרון ולמה בכלל צריך לעבוד כל כך קשה? העיקר זה להיות מפורסם.
אני זוכר את הפעם ההיא, שבנו של הזמר זוהר ארגוב-גילי ארגוב-הגיע לתחרות שירה ו"נתגלה" על-ידי השופטים. זה היה בלוף כי מאחר שפרקי התחרות כבר הוקלטו, היה ידוע שהוא יודח מהר מאוד, אבל בפרק שהציגו לנו, רצו להראות לנו שיש עדיין חמלה על גבי המסך. הוא נשאל על-ידי השופטים - מה אתה רוצה להיות? וענה בפשטות "אני רוצה להיות מפורסם". לא זמר, לא אומן לא איש מקצוע. מפורסם.
חמש עשרה דקות
"לו הייתי בן אדם" שר אבא שלו והבן מעדיף להיות מפורסם, אחר כך בן אדם.
והריאליטי שלנו בהחלט מספק את זה. אתה לא צריך הרבה כדי להתפרסם. אתה צריך להיכנס לבית אחד עם כמה מוזרים ולקיים מצוות "בבית אחד יאכל (חבריך)". לרוץ ברחבי העולם, להיזרק על אי-בודד, ולנסות במשך חודש שלם לדחוף אנשים מהצוק הכי גבוה. או פשוט להסתובב עם חולצה אפורה. יכתבו עלי, יזהו אותי ברחוב, יבקשו ממני תמונה. וזה מחזיק בדיוק כמו שזה מחזיק אצל כולם. רק כמה רגעים ואז מנסים חיים שלמים לחזור לאותם רגעים.
לכל אחד יש חמש עשרה דקות תהילה קבע מישהו פעם. ללא מעט מאלו שזכו לזה, יש פתאום חיים שלמים שמוקדשים להגיע לאותם חמש עשרה דקות. נבחן את עצמינו. איך קראו לאלו שזכו בעשרת העונות (או שהיו יותר?) של כוכב נולד. אני לא מבקש את שלושת הזוכים בכל עונה אלא רק את המקומות הראשונים. ומי יודע לומר לי מי זכה ב-אקס פקטור, דה וויס, בית ספר למוזיקה, אייל גולן קורא לך.
מי זוכר מי זכה בתחרות היופי שנערכה בעיר שלו? מי זוכר מי זכה במשהו לפני שנתיים ושלוש? מי זוכר מישהו בכלל? ולשם בדיוק נזרקים כל אלו שחלמו להיות מפורסמים. ולא רק הם, גם מפורסמים שכבר עבר זמנים, כוכבים לרגע, מפנים את הבמה לזה שבא אחריהם.
וברקע שיריו הטובים של גבי שושן. עדות למה שאנחנו.

תאריך:  11/02/2016   |   עודכן:  11/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגעים מאוחרים מדי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פער הדורות
אהוד פרלסמן  |  11/02/16 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מי שהייתה נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, דיתה פרוז'ינין, נהגה בצורה חד-צדדית גם בהחלטות הביניים וגם בניהול הדיונים. פסק דינה בתיק מעורר גם הוא תחושה קשה של חוסר נוחות
משה גולדבלט
מי יקבע מהי התנהגות בלתי הולמת? האם עלייה של חבר כנסת להר-הבית ותפילה שם כאשר כל גורמי הביטחון מזהירים הדבר יביא לפיצוץ זו התנהגות בלתי הולמת שמצדיקה השעיה?
גילעד ושדי
שכונות חדשות רבות נבנות בימים אלו ברחבי ישראל, הקבלנים הרבים מציעים את מרכולתם באמצעי המדיה השונים אשר סוחפים אחריהם זוגות צעירים, משפרי דיור ומשקיעים. אין ספק כי חובה עלינו להטות אוזן ולדלות אינפורמציה מאנשי המכירות ולבצע מספר בדיקות עצמאיות ולא תלויות על-מנת לקבל תמונה רחבה ומדויקת נטולת סממנים שיווקיים ומכירתיים
שמעון זיו
מערכת החינוך אינה תואמת את הצרכים שלנו והגיע הזמן לשנות כיוון
ישראל רוזן
אני פונה לשר הביטחון (החדש) להוביל מהלכים דרסטיים, ואיומים תקשורתים דרמטיים, שישמשו 'אור לגויים' ולעולם כולו במלחמה בטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il