X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם היהודי היה בסכנת קיום פיזית המן ביקש להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן, טף ונשים ביום אחד
▪  ▪  ▪
אסתר המלכה [צילום: ארט דה-חלדר]

בתלמוד הבבלי מובאת אגדה המספרת כיצד הוכנסה מגילת אסתר לספר הספרים. וכך מסופר על דו שיח שהתקיים בין אסתר המלכה לחכמי דורה: "אמר רב שמואל בר יהודה: שלחה להם אסתר לחכמים: 'קבעוני לדורות!' שלחו לה: 'קנאה את מעוררת עלינו לבין האומות'. שלחה להם: 'כבר כתובה אני על דברי הימים למלכי מדי ופרס!... שלחה להם אסתר לחכמים: 'כתבוני לדורות'! שלחו להם: "הלא כתבתי לך שלישים" (משלי כ"ב, כ') - שלישים ולא ריבעים עד שמצאו לו מקרא כתוב בתורה..." (מגילה ז', א').
הבה נבין מה רומזת אגדה זו. האמירה של אסתר קבעוני לדורות וכן כתבוני לדורות נבעה משמחת ההצלה שהייתה לעם ישראל. בתחילה לא היה ברור כיצד יש לציין שמחה זו. אסתר בקשה מחכמים שמגילת אסתר תיכלל בכלל כתבי הקודש שיכתבו את מעשה הפורים למען יידעו זאת הדורות הבאים. בנוסף לכך, אסתר שלחה לחכמים שיקבעו תקנה לדורות שיום הפורים יקבע כיום שמחה ומקרא מגילה .
חכמים התלבטו בבקשתה משתי סיבות. הראשונה: קנאה מצד אומות העולם שיראו שעם ישראל שמח במפלתם.
כתבי קודש
השנייה: חכמים הסתפקו האם יש מקום להוסיף ולכתוב עוד פעם בכתובים על מלחמת ישראל בעמלק, עד שלבסוף למדו מרמזי הפסוקים שיש מקום לכתוב שוב על המלחמה בעמלק, וכתבו אנשי כנסת הגדולה את מגילת אסתר ברוח הקדש וקבעו את חג הפורים לדורות (מגילה ב', א'). הם הבינו, כי תביעתה של אסתר לקבוע את פורים כיום חג ודרישתה כי המגילה תיכלל בין כתבי הקודש אכן צודקת. העם היהודי היה בסכנת קיום פיזית. המן ביקש להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן, טף ונשים ביום אחד. והנה "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם (אסתר ט', א')". ולכן ראוי הנס להיות מצוין בכל שנה ושנה וראויה המגילה להיכלל בין כתבי הקודש.
על-פי רוח הדברים נראה שאסתר לבדה היא זו הלוקחת אחריות למצב את החג בלוח השנה היהודית ולהכניס את מגילת אסתר בכתבי הקודש. מגילת אסתר מהווה מקרה ראשון ובודד בתנ"ך שאשה כותבת ויש לה יכולת אינטלקטואלית שגם יכלה להשפיע על המלך אחשוורוש. לא בכדי סבורים חז"ל שאסתר היא אחת משבע הנביאות שעמדו לעם ישראל (בבלי, מגילה י"ד, א'). אסתר צפתה ברוח הקודש שהאירוע של המגילה אינו אירוע חד-פעמי שהיה ולא יחזור על עצמו אלא הוא עתיד לחזור על עצמו בהיסטוריה של עם ישראל.
אסתר בנבואתה הייתה מודעת כי צפויה לעם ישראל גלות ממושכת. גלות שאת סופה אין לראות באופק. ולכן הוא זקוק לקרש הצלה שיצילהו מהאבדון. לדעתה של אסתר, 'מגילת אסתר' היא שתלמד את עם ישראל שאפילו בגלותו אם יגיע למצב של השמדה וכיליון והישועה איננה מגיעה אל לו להתייאש כי הגזירה יכולה להתהפך תוך זמן קצר "ונהפוך הוא".
לפי אגדה זו חכמינו מתוארים כמי שאמונים לקבוע מה ייזכר לדורות ומה יישכח, מה יקודש ומה יהיה בתחום החולין. אסתר הבינה את תפקידו ההיסטורי ואת חשיבותו של הזיכרון היהודי, ולכן ידעה שעליה לפעול לכך שסיפור מגילת אסתר ייכנס לכתבי הקודש.

תאריך:  23/02/2016   |   עודכן:  23/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חן מחלב
מומחי מכון התקנים בטיפים מיוחדים לשמירה על בטיחות הילדים בחג פורים
יובל לובנשטיין
רשתות הפארם מתחילות להציע מוצרים מתחום כלי הבית, כמו זוג מחבתות טפאל ומצעים, כהכנה לפסח - חג ההתחדשות, ורשתות העשה זאת בעצמך יתחילו בקרוב לצאת במבצעים בתחום הצבע
עילי צוף
יום האהבה בא השנה בדיוק בזמן    חשוב מאוד לזכור את זה, כי בחורות מאוד נעלבות אם אתה לא מביא בלונים ושוקולד ועושה להם כל מיני הפתעות
מירב ארד
מחקר מקיף של מסטרקארד ב-200 מדינות מגלה: 90% מהקונים רכשו בחנויות ואילו רק 6% מעדיפים לרכוש את המוצרים ליום האהבה דרך האינטרנט    באירופה ובכללה גם ישראל - 21% מהעסקות בוצעו על גבי הרשת. מדובר בשיעור רוכשי און-לין הגבוה בעולם
ענבר שטוטמן
השקדיות אמורות לפרוח בט"ו בשבט, שחל בסביבות פברואר, אבל בשנים האחרונות הן עושות את זה כבר באוקטובר. הדבורים המאביקות בכלל לא הספיקו להתכונן, וחוסר התיאום הזה פוגע לא רק בעצים ובדבורים אלא גם בנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il