X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דיווחים במערב חושפים הוצאות להורג סיטוניות בעיירה אירנית במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן באירן לפי שעה טרם נשמעו קולות מחאה מצד ארגוני זכויות אדם בינ"ל, כמו גם מצד האו"ם ומעצמות המערב, השרויים באשלייה של התמתנות משמעותית של המשטר באירן
▪  ▪  ▪
תופעה מחרידה [צילום: AP/ISNA, Arash Khamoushi]
"שלטונות אירן הודו יותר מפעם אחת כי ההוצאות להורג לא פתרו את בעיית הברחות הסמים, אולם למרות זאת, הם ממשיכים לעשות זאת בשיטתיות".

תוצאות הבחירות לפרלמנט האירני (26 פברואר 2016) המשקפות ניצחון למחנה הרפורמיסטי באירן, מוצגות במערב כנדבך נוסף בתהליך השתלבותה מחדש של אירן במשפחת העמים. מה שנתפס כדחיקה הדרגתית של רגלי האייטולות הפנאטיים, נוכח האופוריה הנובעת מהסכם הגרעין, מקוטלג אפוא כביטוי נוסף להצלחת הדיפלומטיה האמריקנית בהקשר האירני והבני"ל, כאשר הנשיא רוחאני רושם הישג תדמיתי נוסף במערב.
מסתבר כי אופוריה לחוד ומציאות לחוד. לצד ההערכות רוויות האופטימיות בהקשר למגמת פניה של טהרן, מתקיימת באירן תופעה מחרידה של פגיעה בזכויות האדם, ובראש וראשונה בהקשר להמשך ואף הגברת היקף ההוצאות להורג במדינה.
כלי תקשורת מובילים בבריטניה ("אינדיפנדנט", "דיילי מייל", "גארדיין") מדווחים בימים האחרונים (סוף פברואר 2016), על הוצאות להורג סיטוניות שביצעו שלטונות אירן בעיירה במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן, כאשר על-פי הנטען, כל הגברים הבוגרים מקרב עיירה זו, ללא יוצא מן הכלל, נתלו בתום משפטי בזק. לפי שעה טרם הוברר אם ההוצאות להורג בוצעו בעת ובעונה אחת או שמא לאורך מספר שבועות.
עוינים למשטר
שלטונות אירן משתמשים בד"כ בטיעון של עבירות שחיתות או כפירה באללה כעילות להגשת כתבי אישום נגד חשודים אירניים. נראה כי בהקשר הנוכחי, המדובר בעבירות בזיקה לסחר בסמים, נוכח העובדה שמחוז סיסטן-בלוצ'יסטן גובל בשטחן של פקיסטן ואפגניסטן, ולפיכך מסומן כנתיב להברחת סמים אל תוך אירן.
דובר ארגון זכויות האדם באירן מצוטט באומרו כי "שלטונות אירן הודו יותר מפעם אחת כי ההוצאות להורג לא פתרו את בעיית הברחות הסמים, אולם למרות זאת, הם ממשיכים לעשות זאת בשיטתיות". לדבריו, "מספר ההוצאות להורג בגין עבירות סמים ב-2015 היה הגבוה ביותר מזה 20 שנה".
יצויין גם כי תושבי מחוז בלוצ'יסטן הם בני העדה הסונית ולפיכך נתפסים כעויינים למשטר וכקשורים לגורמי טרור מחוץ למדינה. ייתכן אפוא שגם עובדה זו היוותה תמריץ לשלטונות טהרן להפגין מדיניות של יד קשה עד כדי חיסול כל הגברים בעיירה אחת.
מכל מקום, הוצאתם להורג באופן קולקטיבי, של כל הגברים הבוגרים בעיירה אחת הינה ביטוי קיצוני של גישה מרושעת וחסרת מעצורים מצד השלטונות האירניים. התנהלות זו מזכירה דפוסי פעולה של משטרים אפלים בהיסטוריה.
תמוה לכן שטרם נשמע קול מחאה מצד ארגוני זכויות אדם, גם לא מטעמו של מזכ"ל האו"ם, אשר ממהר כדרך של שגרה, למתוח ביקורת כלפי כל שמועה הנוגעת לפעילות ישראל בגדה המערבית. נראה כי הן האו"ם והן ארה"ב ומדינות המערב מעדיפים לטמון ראש בחול ובלבד שלא יעוררו שמץ של כעס אצל האייטולות באירן, באופן שיסכן את המשך מימושו של הסכם הגרעין.

הכותב הוא אל"ם בדימוס, שירת בעבר באמ"ן.
תאריך:  03/03/2016   |   עודכן:  03/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל הגברים בעיירה הוצאו להורג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עצוב שהמערב מגלה ריפיון ידיים
יוסי אבידור  |  5/03/16 07:40
2
האו"ם עסוק בכתובת "תג-מחיר"
מדמוני אסף  |  6/03/16 06:10
3
לא מפתיע בכלל
נובל  |  6/03/16 06:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
מדינות המפרץ הכריזו על ארגון חיזבאללה כארגון טרור כשברקע ההחלטה הפעילות החתרנית של הארגון והמאבק הפוליטי לבחירת נשיא בלבנון. מדובר בשלב נוסף במאבק בין הסונה לשיעה שרק הולך ומחריף
יוני בן-מנחם
אירן מסרבת להעביר כספים לתמיכה בהרוגי "אינתיפאדת הסכינים" ומשפחותיהם באמצעות הרש"פ. הודעת אירן מחזקת את החמאס אך היא עלולה להמריץ את הרש"פ להגביר את התמיכה הכספית למשפחות הרוגי האינתיפאדה
מנשה שאול
חסנין הייכל - סמל העוינות לישראל    היה אחד מעמודי התווך של העיתונות המצרית המודרנית
יוני בן-מנחם
בכיר פתח ג'בריל רג'וב תוקף בחריפות את חמאס ומאיים בנקיטת צעדים נגדה    גורמים בפתח טוענים כי רג'וב במצוקה קשה וכי הוא מנסה לרכוש את תמיכת פתח ומצרים במסגרת קרב הירושה באמצעות נקיטת קו תקיף נגד חמאס
יוני בן-מנחם
ירדן פנתה לרוסיה ולארה"ב בבקשה לפעול כדי למנוע מעבר של עשרות אלפי פליטים מסוריה לשטחה. ירדן חוששת מחדירת אלפי מחבלים של דאעש ואלקאעדה לצפון הממלכה כדי לערער את יציבותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il