לא צריך להיות חכם גדול על-מנת לראות ואפילו לחזות את הפריחה בתחום. תוחלת החיים אשר נמצאת במגמת עלייה, מייצרת הצידה "תעשיה אחרת" הכוללת מוצרים לגיל השלישי ומעלה. זה מתחיל בתוספי מזון, דרך אבזרי הליכה ומקלות, דרך מוצרים אורטופדיים, נעלים, אבזרי בטיחות, לחצי מצוקה, מכשירי שמיעה, מדי סוכר ולחץ דם ועד חיתולים חד-פעמיים לגיל המבוגר, שלא לדבר על כל כוח האדם הסיעודי המלווה את הציבור המזדקן.
המוצרים מסופקים באמצעות שני ערוצים מרכזיים:
הערוץ המסורתי, קרי חנויות והערוץ הישיר, קרי הזמנות דרך האינטרנט ואספקה לבית הלקוח. (אתרים באינטרנט, חנויות אשר מציעות מוצרים בחנות ובאינטרנט וכן חברת טלפארמה, אשר מתמחה באספקה לבית הלקוח של מגוון רחב של מוצרים ותרופות). בערוץ המסורתי מקובל להשתמש במוצרים אשר דורשים יעוץ, מדידה ואו התאמה אישית.
מדרסים, מקלות הליכה, מתקנים מסוגים שונים מכשירי שמיעה ומכשור אחר ובערוץ הישיר, נהוג להשתמש בדרך כלל להזמנות חוזרות ובעיקר של מוצרים מתכלים ואו מוצרים אשר מוכרים כבר למשתמש. הענף מלא פעילות וחלק לא מבוטל מהצרכנים מגיעים בעקבות המלצות של "בני גילם וחברים".
מתח הרווחים בתחום הוא גבוה באופן יחסי, דבר המעודד עוד גורמים להיכנס ולהציע את מרכולתם. דווקא בתחום זה חשובה התקשרות עם גורם, אשר רמת השירות והזמינות שלו גבוהה וטובה ואשר מספק
מוצר חילופי במידה והתקלקל המוצר שקנינו ואו דורש תיקון.
המצאות מוצר חילופי זמין והתחייבות על כך נותנים לצרכן שקט נפשי ופתרון בעת תקלה וחשוב מאוד להתקשר עם גורם, אשר מסוגל לתת פתרון שכזה.
חשוב להבחין בין חנות אשר מציעה פתרונות בתחום מסוים ולמעשה מהווה חנות לכול דבר ועניין לבין חנות, אשר מעסיקה גם אנשי מקצוע ואשר מסוגלים לפתור את הבעיה ולהתאים את המוצרים באופן מקצועי. בהחלט לא כול חנות עם אבזרים אלו, הופכת את המוכרים בה למקצוענים.
הידעתם?
תוחלת החיים בישראל עלתה ב-3 בעשור האחרון ומגיעה ל-83.5 שנים לנשים ו- 79 שנים לגברים. ב-30 השנים האחרונות, עלתה ב-5 שנים. עם הארכת תוחלת החיים, הפער בין תוחלת החיים של נשים, לתוחלת החיים של הגברים, הולך וגדל.