X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הממשלה שהמיסים הישירים והעקיפים שלה מונחים על צווארינו השכם והערב היא הממשלה שמחלצת אותנו מהביצה שהיא הכניסה אותנו אליה. ועל חשבון מי? כמובן ...העסקים והחברות בישראל שגם כך קורסים בעצמם מאותה ממשלה המטילה מיסים בלתי נגמרים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רובכם השכירים וודאי שמחים כי הנה מהמשכורת הבאה שתעלה תוכלו לקבל "קצת יותר" כסף על-מנת שימשיך להיות לכם קשה... כמו בשיר של פוליקר "כואב אבל פחות".
במדינה שבה שכר הדירה ואחזקתה באזור המרכז עולה יותר ממשכורת מינימום לא פלא שהמצב חמור כל כך. על כן הוחלט על העלאת שכר המינימום ב-4 פעימות עד שנת 2017 על-מנת להלות קצת את המשכורת לשכבות השכר הנמוכות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ממש יוצאים מגדרם להראות לנו איך הם עשו הכל על-מנת לדאוג לעובד השכיר השחוק...העובד שממש קשה לו כלכלית הוצל על-ידי אבירי השלטון.
הנושא שווק באדיקות ברשתות התקשורת והעיתונות לפחות כמו משחקי היורו המתרחשים בימים אלו.
אז אם לרגע חשבתם שבאמת עשו כאן מהלך טוב וחברתי באתי לספר לכם סיפור קצת אחר. מבלי להיכנס לפילוסופיות ומונחים כלכליים כולם צריכים להבין כי הגענו למצב הזה כיוון שהמחירים עלו ביחס גבוה יותר לשכר ועל כן אם המשכורת הייתה מספיקה לכמות מסוימת של מוצרים/שירותים היום היא כבר לא מספיקה.
אבל מה באמת קרה כאן? מי באמת הביא את העובד לקרוס תחת העומס? למה פתאום אותה משכורת שהספיקה היום לא מספיקה? הבנתם נכון...ממשלת ישראל גרמה לכך בכבודה ובעצמה.
הממשלה שהמיסים הישירים והעקיפים שלה מונחים על צווארינו השכם והערב היא הממשלה שמחלצת אותנו מהביצה שהיא הכניסה אותנו אליה. ועל חשבון מי? כמובן ...העסקים והחברות בישראל שגם כך קורסים בעצמם מאותה ממשלה המטילה מיסים בלתי נגמרים.
דוגמאות כלכליות:
דיור - מדינת ישראל רק מגדילה בשנים האחרונות את המיסים שהיא גובה מכל עסקת נדל"ן אשר מגיעה עם חיבור של כל הרכיבים השונים ל-30% לערך מהעסקה.
מדינת ישראל הייתה יכולה להפחית מיסים או להתחיל לתת קרקעות לזוגות צעירים, רווקים וכל מי שהיא תחפוץ בו לאחר בחינה מסודרת ותנאי סף אבל כאמור מדינת ישראל עושה "מעט מדיי ומאוחר מדיי". בשורה התחתונה התוצאות רחוקות מלהיות מספקות.
בעוד ישנו צורך אמיתי בעשרות אלפי יחידות דיור ובמחיר סביר המדינה לא עומדת בקצב ומערימה קשיים ביורוקרטים ובכך כאמור פוגעת בנו האזרחים שאיננו עומדים בעומס הכלכלי.
בנקודה זו צריך לומר ביושר שאדם שהחליט לעבור לגור אצל הוריו ולחסוך קצת כסף לרכישת דירה בשנים האחרונות, מצא את עצמו לאחר מס' שנים במצב גרוע הרבה יותר כיוון שערך הדירה שרצה לרכוש עלה הרבה יותר ממה שחסך...מעניין נכון?
אם לצורך הדוגמה זוג רצה לרכוש דירה בשווי 1.5 מיליון שקלים והדירה עלתה רק ב-10% ב-3 שנים הווי אומר שגם אם חסכו כ-4000 שקלים לחודש הם לא שיפרו את מצבם. (עצם השהייה עם ההורים אגב היא גם נקודת ערך).
דלק - כל אזרח משלם כ-50% מכל ליטר שהוא מתדלק מיסים ישירים למדינה ומסתבר שב-10 השנים האחרונות עלתה גביית המיסים בצורה משמעותית ממס זה...מישהו חשב להוריד אותו? לא. משהו חשב להפוך אותו למס דיפרנציאלי? מה פתאום...אם אפשר לחלוב ממשיכים לחלוב. מדינת ישראל הייתה יכולה לטפל במס הזה ובכל כמובן לסגור את הפער שגם כך קטן בשכר.
סיגריות ומשקאות - מדינת ישראל יודעת שלעשן ולשתות אנשים יעשו בכל מקרה ולא משנה מה...(התמכרות?) ולכן בסעיפים האלו ועוד בתקופת שר האוצר הקודם יאיר לפיד העלתה הממשלה את המיסים בעשרות ובמאות אחוזים על-מנת שתוכל לרפד את כיסיה העמוקים.(היא בעצם דאגה לנו שנהיה בריאים).
מכל מה שציינתי לעיל נוצרה מציאות אחת עגומה שמסבירה כי המשכורת שהייתה פעם מספיקה לסל צריכה בסיסי לא מספיקה לאותו סל...אז את מי קונסים? את בעלי העסקים והחברות שגם כך לא מצליחים להתפרנס במדינתנו הלא יציבה.
רק לסבר את האוזן כ-40,000 עסקים נסגרים כל שנה ותאמינו לי שהם לא רוצים בכך. ישנם גם את בעלי המקצועות החופשיים ששוכרים או רוכשים משרדים ומוצאים עצמם משלמים ארנונה פי 10 מכל משק בית רגיל...למה? הרי השרות שמקבל בעל משרד באזורי משרדים נמוך משמעותית מבית מגורים בענייני תברואה, פינוי אשפה וכו'...אבל אם המדינה החליטה לדחוף את היד לכיס זה בסדר.
אני קורא מכאן לשר האוצר ולבחירי מנהיגנו כי טוב יעשו אם יטפלו בשורש הבעיה הניתנת לטיפול ושלא ינסו לבלבל אותנו.

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת EMY ומומחה למצבי משבר בעסקים וכן מגשר/בורר.
תאריך:  09/07/2016   |   עודכן:  09/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבלוף של העלאת שכר המינימום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא חייבים לעשן ולשתות אלכוהול
מיקיהו  |  11/07/16 09:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
צריך לבדוק מחדש את המדיניות, להגדיר בברור באיזה מצבים ננקוט באש על כוחותינו, ולא להשאיר זאת ליד המקרה
יוני בן-מנחם
בתום שנתיים מהמלחמה בעזה טוענת חמאס כי הצליחה ליצור מאזן אימה מול ישראל וכי הצליחה להוריד מעל הפרק את אפשרות כיבוש הרצועה    התנועה איננה מעוניינת במלחמה חדשה עם ישראל אך ממשיכה בהתעצמותה הצבאית
נסים ישעיהו
אם יקחו אחריות יצטרכו לעצור את המימון לרוצחים, למשפחותיהם, למפעיליהם ולמסיתיהם. וזה, כבר הבנו, גדול עליהם. כי למי יש את הזכות לקבוע מה מותר ומה אסור ומהו הגבול ביניהם?
צביקה וינר
הכלל הדמוקרטי קבע כי צריך רוב ולא נתן יתרון כלשהו לרוב של 98, או 100 מנדטים, על פני רוב של 51 מנדטים ולכן כוחה של המפלגה הקטנה שווה לכוחה של כל מפלגה גדולה
דביר מור
מדוע דווקא הקרן הקיימת לישראל כגוף ציוני וערכי, אינה מתנהלת בשקיפות הראויה לכלל הגופים המנהלים כספי ציבור ומפרסמת את שכר בכיריה? האם מאז שנבחר יו"ר דירקטוריון חדש לארגון, הוא מתנהל אחרת מכך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il