X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש תחושה שהצרפתים עדיין לא הפנימו את מציאות הטרור עבד אל סלאם האחראי לתכנון של הטבח ב-13 בנובמבר נהנה מתנאי כליאה יוצאים מן הכלל הוא יושב בסוויטה בעלת שלושה חדרים
▪  ▪  ▪
מתקשים להתאושש [צילום: AP/Claude Paris]

ניס. תושבי ניס היהודים מתקשים להתאושש מהטבח בטיילת האנגלים שבעיר. היהודים מהווים עשרה אחוזים מתושבי העיר, הם מונים כארבעים אלף מכלל הארבע מאות, ולמעשה ניס היא העיר בעלת אחוז היהודים הגבוה ביותר בצרפת.
לא תמיד הייתה ניס תחת שלטון צרפתי ולולא חילופי השליטה בה, היו אלה האיטלקים שמחזיקים בה.
בדור שלאחר מהפכת 1848 הגיעה שעתם של התנועות הלאומיות וראשונה להצלחה הייתה התנועה הלאומית שבאיטליה. האוסטרים שלטו בחלקים גדולים של צפון איטליה ורק מדינת פיימונטה נשארה עצמאית ובה שלט המלך ויקטור עימנואל מבית סבויה. שלטון המלך היה ליברלי, אזרחי המדינה בחרו בחברי הפרלמנט והמיניסטרים נתנו דין וחשבון על מעשיהם לא רק למלך אלא גם לנבחרי העם. מיניסטר חשוב עמד בראש ממשלת הארץ בשנים שלאחר המהפכה, ושמו קבור. הוא היה בקי בענייני מסחר ותעשיה והנהיג בארצו תיקונים ודרכי עבודה כפי שנהגו במערב אירופה. פעולותיו הביאו ברכה לבני עמו, והוא החל לתכנן תוכניות להרחבת גבולות המדינה כדי שתתאחדנה כל ארצות איטליה תחת ממשלת ויקטור עימנואל. היו ברור לו שאיחודה של איטליה לא יוגשם כל עוד יוסיפו האוסטרים לשלוט במחוזות של צפון איטליה.
הוא הגיע להכרה שלבד לא יוכלו האיטלקים להרחיק את האוסטרים, על כן ביקש בן ברית בין עמי אירופה. הוא מצא את נפוליאון השלישי קיסר צרפת והם כרתו ביניהם ברית. נפוליאון השלישי ביקש להראות לבני עמו כי ראוי הוא לשם ולתואר קיסר ומצפה היה כל ימיו לשעה שבה יוכל להרחיב את גבולות ארצו ולפאר את שמו בניצחונות צבאותיו. על כן מוכן היה להושיט יד לאיטלקים בתנאי ששני מחוזות איטלקים הסמוכים לצרפת ניצה וסבויה יסופחו לארצו. קבור המיניסטר האיטלקי עמד בפני בחירה קשה. שני המחוזות היו חלק ממדינת פיאמונט, אולם ידע שאם ברצונו להרוויח במקום אחד עליו לוותר במקום אחר, ולכן הסכים למסור את ניצה וסביו לצרפת לאחר שיעלה בידם להכות את האוסטרים ולאחד את צפון איטליה תחת שלטון ויקטור עימנואל.
וכך בעקבות אותה הברית עברו המחוזות הללו לצרפת.
היום חשים במדינה הצרפתית חוסר אונים ותסכול והמסקנה של הוועדה הפרלמנטרית שפרסמה את הדוח שלה בשבוע שעבר על מתקפת ה-13בנובמבר:״המדינה שלנו איננה מצוידת נגד הטרור האיסלאמי״. אחד הממצאים המדהימים הוא שכוח המשטרה שהתכונן למגע כדי לעצור את הטבח ב׳בטקלאן׳ היה חמוש באקדחים בלבד. השוטרים התחננו בפני החיילים שייכנסו איתם פנימה או שישאילו להם את רובי הסער שלהם מסוג ׳פאמאס׳, אך אלה סירבו מכיוון שלא קיבל והוראה לכך.
לדברי בכיר במטה משטרת צרפת, גם הכוחות שעצרו לבסוף את משאית הרצח לא היוי מצויידים בנשק מתאים, ירו שוב ושוב אל השמשה הקדמית, אבל הרוצח נסע עוד 300 מטר לפני שנוטרל.
אחד מתאי הטרור האכזריים ביותר, ׳ארגון טורסי׳ שבסיסו בניס, היה מעורב בשנת 2012 במתקפה על חנות המכולת הכשרה נאורי.
יש תחושה שהצרפתים עדיין לא הפנימו את מציאות הטרור. עבד אל סלאם האחראי לתכנון של הטבח ב-13בנובמבר נהנה מתנאי כליאה יוצאים מן הכלל. הוא יושב בסוויטה בעלת שלושה חדרים, כולל חדר כושר מצויד, בהתאם לתקן האירופי של. זכויות אדם, ואינו עונה כלל לחוקריו. משלם המיסים מממן את סניגוריו.
רבים כועסים על המשטרה שלא טרחה לפתוח את המשאית כאשר ה׳נהג׳ טען שהוא מסיע גלידה. רבים מהיהודים מתכוננים לעלות לישראל, כי לדבריהם השלטונות אינם מצליחים להשתלט על המצב. אומנם לא נראה שהמרצח התכוון לפגוע דווקא ביהודים, אבל החשש קיים.
היום אין עיר בצרפת שאין בה אוכלוסייה ערבית/מוסלמית גדולה, ואחת הפצועות היהודיות סיפרה כי ׳צרפת השתנתה׳, זו אינה צרפת שהייתה בילדותי, לפעמים אינני מאמינה שאני בכלל ׳באותה צרפת׳, אני שוקלת לעזוב לישראל.
תאריך:  28/07/2016   |   עודכן:  28/07/2016
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
בניס כבר לא דולצ׳ה ויט
תגובות  [ 9 ]מוצגות  [ 9 ] כתוב תגובה 
1
מנתניה - הכנת אירוח לתאומות ?  ל"ת
בהנחה שאת  |  28/07/16 12:40
2
מדריכי קייטנת חב"ד ניצלו בנס
לחב"דניקית וניס  |  28/07/16 12:46
3
'הם קראו לה ניצה' *
בהמלצה  |  28/07/16 13:05
4
הייתה קודם בחזקת איטליה
לא ידעתי שניצה   |  28/07/16 16:51
5
באלף שנים של אנטישמיות בצרפת,
לצרפתיה הפצועה.  |  28/07/16 16:55
6
אפשר
שמ  |  28/07/16 22:38
7
עבור יהודים הוא רק ארץ ישראל
המקום הכי בטוח   |  29/07/16 03:39
8
כנגד טרור התשובה יד אגרסיבית
דני מת"א  |  29/07/16 03:52
9
המכעיס ביותר הוא שלמרות המצב
למרות הפיגועים  |  29/07/16 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
לפחות 75 אזרחים סורים נהרגו, זה היה בטעות. אילו זה קרה לנו, הייתה מתחוללת רעידת אדמה עולמית. אבל במקרה הסורי-קול דממה דקה. הרג שגרתי שמלווה בהרס שיטתי של השטח הבנוי בעירק ובסוריה בהפצצות אוויר כבר למעלה משנתיים, והיד נטויה
עו"ד תומר גונן
המעבר לכלי רכב אוטונומיים קרוב מכפי שניתן לשער, וכאשר זה יקרה - יבוא הקץ גם על תאונות הדרכים וגם על בתי המשפט לתעבורה
יהודה קונפורטס
הקריאה של נתניהו לציבור הערבי להשתלב יותר בחברה הישראלית מעלה את אחת הסוגיות שהענף מתעסק איתן כיום: תעסוקת הערבים בו    יש אומנם מגמת שיפור, אבל המצב רחוק מלהיות טוב    איך פותרים את המצב?
עו"ד מתן פריידין
יוזמתה של שרת המשפטים להטיל אגרות על תביעות ייצוגיות, תביא לחיסולו של תחום זה - לקול מצהלותיהם של התאגידים העושקים את הציבור
אריאל י. לוין
כאשר מדברים על דהירה, חושבים על סוסים ולא על זברות. כאשר שומעים על פיגוע, חושבים על מוסלמי ולא על נוצרי או יהודי. זו לא חשיבה גזענית, אלא הכרה במציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il