X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד הבריאות איננו הצרכן, הוא מהווה רשות על להבטיח את בריאות הציבור, מי שצריך היה לקיים דרך קבע בקרה ובקורת על הנעשה בתלמה ובשאר מפעלי היצור למזון הן רשתות השיווק
▪  ▪  ▪
הסלמונלה הרימה ראש [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

פרשת תלמה יוניליוור התפרצה ברעש גדול, הסלמולנה בדגני הבוקר הרימה ראש, ועד מהרה התברר גודל המחדל של תלמה. משרד הבריאות אחרי גמגומים כאלה ואחרים החליט לעשות מעשה ולבחון את אשר אירע, בכוחותיו הדלים שלח צוות למפעל לבחון את אשר אירע והמציאה כביכול היא שאין כאן שקר אלא רשלנות פושעת.
מיד כל כותבי הטורים בעלי העטים המושחזים עטו על הפגר לכלותו, ותקפו הן את תלמה והן את משרד הבריאות, שלא בחן, לא בדק ולא ביקר את הסחורה של תלמה כפי שלעניות דעתם צריך לעשות.
אלא שלדעתי המתקפה לא הייתה במקומה. משרד הבריאות איננו הצרכן, הוא מהווה רשות על להבטיח את בריאות הציבור, מי שצריך היה לקיים דרך קבע בקרה ובקורת על הנעשה בתלמה ובשאר מפעלי היצור למזון הן רשתות השיווק. הן מאכילות אותנו, הן רוכשות עבורנו את המוצרים, ומן הראוי היה כי יבחנו את המוצרים שהם שמים על המדפים ומפרסמים אותם יומם ולילה.
עין בוחנת
אני מכיר תרבות אחרת. לדוגמה, משרד הביטחון רוכש עבור צה"ל הרבה מזון על-מנת להאכיל את החיילים. בשרשרת המזון הזאת מופעלים מפקחים הבוחנים את איכות המוצרים לפני שהם מגיעים לבסיסי מרכז מזון של צה"ל ופוסלים מזון שאינו בר צריכה.
שלא לדבר על מערכות נשק שעוברות בקרה ובקורת לא רק בארץ אלא גם בחו"ל, מערכות נשק, מערכות ימיות ועוד, כל זה תחת העין הבוחנת של צה"ל ומערכת הביטחון.
ומהצד השני נמצאת מערכת הבריאות, בה מתים מדי שנה כ-50,000 איש שהם כ-10% מהמאושפזים בבתי החולים בגלל זיהומים, ועל זה איש לא קובל, לא מופיע יום יום בעיתונות ובמדיה הטלוויזיונית על-מנת למגר תופעה זו ומשלימים איתה כמכת גורל.
הגיע הזמן לעשות סדר, לקבוע נהלים ברורים, מי בודק מה ומתי. נהלים אלו יקבעו כי רשתות המזון בין השאר תפקידם לבדוק את איכות המוצרים הבאים בשעריהם, ולא ימתינו לכך שקיבתנו הרגישה היא זאת שתבדוק ראשונה את איכות המזון על כל המשתמע מכך.

תאריך:  09/08/2016   |   עודכן:  09/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
שלי יחימוביץ' דוגלת באופוזיציה טוטלית ומאמינה במושגים טוטלים    עבורה כל מה שמוגדר "ימין" הוא אסון, כישלון, חידלון וריקבון. ואילו כל מה שמוגדר "שמאל" הוא תמיד חזון, פתרון ונכון
אלעזר לוין
הקבינט החברתי-כלכלי אישר ביטוח אבטלה לעצמאיים - אבל זה רק "כביכול", והפגיעה בעצמאיים נמשכת כמעט ללא שינוי    "ההטבה" היא זריקת עצם מבזה למאות אלפי עצמאיים, ופגיעה בפנסיה שלהם
יצחק מאיר
בנבואתו האפוקליפטית של הנביא יואל הקורא לעכב ולמנוע בתפילה את בואו של "יוֹם חֹשֶׁךְ וַאֲפֵלָה יוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל כְּשַׁחַר פָּרֻשׂ עַל-הֶהָרִים עַם רַב וְעָצוּם כָּמֹהוּ לֹא נִהְיָה מִן-הָעוֹלָם וְאַחֲרָיו לֹא יוֹסֵף עַד-שְׁנֵי דּוֹר וָדוֹר
דביר מור
מה המשמעות שבהעסקה קבלנית? האם תופעת עובדי הקבלן הגיעה גם לתפקיד החשוב ביותר בבתי החולים הממשלתיים - הרופא/ה? האם לגיטימי לחסוך בשכר ובתנאי רופאים, בכדי להעשיר יותר את קופת בתי החולים?
יהודה דרורי
סיטואציה מאוד מבישה מבחינתם שחייבת להיות מנוטרלת אצלם על-ידי קישקושי מלחמה נגד ישראל, כי מי שבאמת מבין בנושאי מלחמה יודע שמי שמסוגל למחוק ב-8 דקות זו ...ישראל את אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il