X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקשורת מדווחת על אירועי DR רק כאשר התשתית הטכנולוגית החיונית לפעילותו של הארגון קורסת בעקבות כשל טכני, לרוב אנו לא שומעים על כל אותם מיקרים של כמעט ונפגע. ארגונים שעיקר קיומם מתבסס על תשתיות מחשוב יחדלו לתפקד בעקבות השבתה ולכן תרגול האופן שבו הארגון יבצע את תהליך ההתאוששות מאסון הוא קריטי ומשפיע על התחום העסקי, התפעולי, הכספי והתדמיתי. בתרגול נכון מקטינים את זמן ההתאוששות ומשפרים את הפתרון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Francois Mori]

ארגונים משקיעים הון עתק בשכפול אתר ה-Data Center ובפתרונות של ניהול תוכנית התאוששות מאסון (DRP). ההשקעה בהקמת אתר משני לארגון כרוכה במנעד הוצאות רחב ושינוי בשגרת היומיום של מחלקת ה- IT.
כל ארגון קובע עבורו מהם יעדי ההתאוששות הנכונים, תוך תכנון הפתרון הרלוונטי ומעבר לשלב הביצוע המורכב. השלב הקריטי והחשוב בסיום תהליך הקמת האתר המשני, הינו התפעול והתרגול שלעיתים נזנחים ונדחקים הצידה. בפועל במידה והארגון לא תרגל את הפתרון בצורה מלאה, לא ניתן יהיה לדעת בוודאות האם פתרון של ניהול תוכנית התאוששות מאסון (DRP) אשר הושקעו בו עשרות מיליוני שקלים אכן יעבוד בזמן אמת. המשמעות היא שמה שלא מתורגל הוא בעל סיכוי נמוך שיעבוד ללא תקלות בזמן חרום.
מה שלא מתורגל לא עובד!
מטרת התרגול היא לבחון האם תוכנית ה-DRP אכן עונה על הדרישות האמיתיות של הארגון להתאוששות מאירוע אסון. לצורך כך התרגול צריך לדמות אירוע אסון ובאמצעותו לבחון את יעילות תוכנית ה-DRP. תוצאות התרגול יאפשרו להפיק לקחים ולתקן ליקויים שנמצאו במהלך התרגול.
תרגול נכון צריך להיות מקיף ולכלול לא רק את התשתיות הטכנולוגיות אלא את האנשים ואת הנהלת הארגון. בתרגול בוחנים האם תהליך קבלת ההחלטות פועל נכון והאם יש מענה לכל סוג של תרחיש אפשרי. למעשה, תרגול מקיף מעלה את רמת הביטחון של הארגון ומוריד את מפלס החרדה באופן משמעותי בזמן אירוע אמת ולכן מומלץ לבצעו לפחות אחת לשנה.
בפועל, תרגול מלא הוא תרגול שבו הארגון עובד באופן ממשי על האתר המשני לתקופה שלפחות מספר ימי עבודה. התרגול כולל, את חיבור המשתמשים והממשקים לאתר המשני ואת כל תעבורת הרשת ופונקציות אבטחת המידע אשר מתבצעות מהאתר המשני. רק בביצוע תהליך מלא של העלאת האתר המשני, ניתן להבין מהו זמן ההתאוששות (RTO) האמיתי של הפתרון. בעת התרגול המלא, האתר המשני מתפקד כשכפול מדויק של האתר הראשי ואילו האתר הראשי הופך להיות אתר משני אליו משוכפלים הנתונים החדשים הנכתבים בארגון בזמן העבודה בתרגיל.
שחק מלחמה
מעבר לתרגול הפתרון הטכנולוגי, נדרש גם לתרגל את האנשים בארגון באמצעות משחק מלחמה, זהו כלי חשוב ויעיל לתרגול הארגון. במסגרת המשחק, נכנסים הצוותים המעורבים בניהול ותפעול אירוע DR לחדר סגור למספר שעות במהלכן, מינהלת המשחק מציפה רשימה של תרחישים אפשריים, תקלות ואירועים. זו הזדמנות כמעט יחידה מסוגה, למקבלי ההחלטות הטכנולוגיים בארגון להתאמן בזיהוי האירועים, בתהליך קבלת ההחלטות ובניהול האירוע עצמו.
מנהל התשתיות של ארגון פיננסי גדול שביצע את משחק המלחמה לפני כמספר חודשים העיד כי זה אפשר לו הבנה עמוקה יותר של מורכבות הסיטואציה, הקנה כלים ומיומנויות עתידיות, שיפר את כשירויות העובדים, המנהלים ואת מיומנויות ההתנהגות. כך הארגון יכול לפתח אסטרטגיה מותאמת מציאות בצורה אופטימאלית עבורו ובאופן מסוים אף לחזות סיטואציות עתידיות בזמן אסון, להשפיע עליהן ולשפר את המוכנות העסקית לקראת אסון או משבר.

הכותב הוא מנכ"ל ומייסד חברת Energy Team
תאריך:  10/08/2016   |   עודכן:  10/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקטין את זמן ההתאוששות בארגון לאחר אסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
הגיעה השעה ליצור איזון בתכני השידור הציבורי, לתת ביטוי לכל גווני הקשת הפוליטית, לעודד יצירתיות חורגת מהמוסכמות, ולהבין ששלטון מפאי חלף הלך לו, והבעת דעה גם מפי ראש ממשלה שצורמת לנו את האוזן עדיין היא במסגרת חופש הבעת הדעה
יהודה דרורי
ראש העיר המוסלמי של לונדון הטיל לאחרונה צנזורה על פרסומות המראות נשים בבגדי ים כי זה פוגע לדעתו בכבוד האישה
יוני בן-מנחם
בכירים בתנועת פתח מגדירים את החלטת יו"ר הרש"פ לקיים את הבחירות המוניציפליות כהתאבדות פוליטית. הם דורשים ממחמוד עבאס לדחות את הבחירות מחשש לניצחון מוחץ של חמאס
תרצה הכטר
נראה כי בבחירות לנשיאות ארה"ב 2016 הניצחון יושג על-ידי מי ששולט בסיסמאות וכפל לשון בעוד שהאג'נדה הפוליטית תשמש כקישוט בלבד
יצחק מאיר
מה זה עושה המינכן הזה חדשים לבקרים בשיח הבינלאומי שלנו? מה זה הדימוי העצמי של שה עקוד הנאלץ להביט שוב בעיניים עמוקות אימה שחורה בכינוס מכשירי חלפיו של טובחו, הזוחלים בלא הרף מ-1938 להכחיש את החיל ואת הרוח שהעלו את הארץ הזאת על נס לא על מוקד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il