X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד סוף החודש יכולים יבואני מזון לשלם את הפרשי המכס והמע"מ על מרכיב הכשרות - בלא לשלם קנסות פיגורים
▪  ▪  ▪
חלק ממחיר המוצר

רשות המכס מעודדת בימים אלה יבואני מזון לבצע הליך של דיווח על עלויות כשרות שלא הוספו לערך לצורכי מכס, וזאת כדי לסייע לרשות לגבות את מסי הייבוא (מכס, מע"מ) שנגרעו בשל אי-הוספת עלויות הכשרות. כחלק מהליך זה, מוכנה רשות המכס לוותר ליבואנים שיבצעו דיווח זה על גביית קנס הפיגורים, ולהסתפק בגביית קרן המכס, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. הסכמה זו של רשות המכס מגיעה בעקבות מהלך מאומץ של משרדנו; המהלך מתבצע עד 1.10.16.
תחילתו של סיפור זה בפסקי דין שניתנו בקיץ 2013 בבתי משפט השלום בראשון לציון ובתל אביב ואשר קבעו, כי עלויות כשרות של בשר כבש הן חלק בלתי נפרד מערך המוצר (בשר כבש באותו מקרה) לצורכי מכס. לפיכך, יש לגבות מכס לא רק על ערך הבשר, אלא גם על עלויות הכשרות הנלוות לו.
ערעור על אחד מפסקי הדין הוכרע ביוני 2014 לטובת רשות המכס.
בהמשך פסק בית משפט השלום בירושלים בקיץ 2014, כי עלויות כשרות של שמן זית הן חלק מהערך לצרכי מכס. הערעורים הנוספים על פסקי הדין נדחו בבית המשפט המחוזיים, הגם שהייתה דעת מיעוט שסברה, כי יש לקבל אחד מהערעורים, והעניין הגיע לפתחו של בית המשפט העליון בדצמבר 2015.
היבואנים טענו בפני בית המשפט העליון, כי הערכת טובין מתבצעת על בסיס אמנה בינלאומית שישראל היא צד לה, וכי פסקי הדין שניתנו בבתי משפט השלום והמחוזיים חרגו מן האמנה. היבואנים טענו בהקשר זה, כי סעיף 132 לפקודת המכס מתייחס לעלויות ששולמו למוכר או "לטובתו של המוכר", וכי לא ניתן לכלול את עלויות הכשרות תחת סעיף זה.
בית המשפט העליון דחה את טענת היבואנים וקבע, כי יש לפרש את סעיף 132 לפקודת המכס ככולל גם תשלומים המבוצעים בגין עלויות כשרות. בית המשפט העליון אימץ את עמדת בתי המשפט השלום והמחוזיים וקבע, כי ה"טובין" שלגביהם יש לקבוע את הערך לצורך חישוב המכס, הם טובין כשרים. לא ניתן, על-פי מבחן השכל הישר וההיגיון הבריא, להפריד את מרכיב הכשרות ממרכיב המוצר עצמו, שהרי גם הצרכן משלם עבור מוצר כשר יותר מאשר מוצר אחר.
בסופו של יום קבע בית המשפט העליון, כי אין לאפשר ליבואנים רשות לערער, והתוצאה האופרטיבית היא שנקבע, כי עלויות כשרות חייבות במכס.
על אף התוצאה הברורה של פסקי הדין, חשוב לציין, כי על-פי עמדתנו, עד היום קיימים סוגים מסוימים של עלויות כשרות הנמצאות ב"שטח האפור" ולא ברור האם הן חייבות במסי ייבוא על-פי הדין, אם לאו.
מהיכן הגיע הליך הדיווח בנושא עלויות כשרות? עוד בטרם פורסם פסק הדין בבית המשפט העליון בחודש דצמבר 2015, החלה רשות המכס בצעדי אכיפה כלפי יבואני מזון, במטרה לגבות את מסי הייבוא שנגרעו מקופת המדינה, במקרים בהם אותם יבואנים לא כללו את
עלויות הכשרות בערך המוצרים לצורכי מכס. הליכי האכיפה התפרשו על כל תחומי המזון ולא הצטמצמו לבשר כבש או לשמן זית בלבד, כפי שנידונו בפסקי-הדין. הליכי אכיפה אלה הלכו וגברו לאחר פרסום פסק הדין בבית המשפט העליון.
נכון להיום, יבואני מזון שלא דיווחו על עלויות כשרות במסגרת הערך מוצרי המזון לצרכי מכס, חשופים לאפשרות של חקירה, בדיקה וביקורת של רשות המכס.
משרדנו ניהל מהלך מאומץ מול רשות המכס, והגיע להבנה ולפיה יבואן שיפנה בגילוי מרצון עד 1.10.16 וידווח ביוזמתו על עלויות כשרות שלא נכללו ביבוא משלוחי מזון בשנים האחרונות,
יידרש לשלם את קרן המס (מכס, מע"מ) בתוספת ריבית והצמדה, אך ללא קנס פיגורים. יש לציין, כי קנס פיגורים מגיע לכדי 10% לשנה.

הכותבים הם ממשרד גולדפרב-זליגמן.
תאריך:  04/09/2016   |   עודכן:  04/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
מלחמת השבת הנוכחית לא הוציאה את ההמונים לרחובות    הם מסתפקים בהוצאת קיטור ברשתות החברתיות    בית ספר שבח היה עד לסוף שנות ה-80 אכסניה שקלטה את כל פליטי מערכת החינוך מאזורים סוציו אקונומיים הכי חלשים בעיר, הרבה לפני שמהגר בלתי חוקי אחד נכנס לעיר.   סכסוך נדל"ן בין רשויות שלא בטוח שאלף כבאים יצליחו לכבות אותו
איתמר לוין
בישראל יש הרבה יותר כפייה אנטי-דתית מאשר כפייה דתית. הרוב הליברלי, שיודע יפה מאוד להתחשב בערבים ובהומוסקסואלים, רומס את זכויותיו של המיעוט שומר המצוות
יאיר דקל
אורי אבנרי המציא את הפטנט העולמי של השער הכפול    מצד אחד היה לשבועון שער פוליטי ומצידו השני - שער סקסי
איתן קלינסקי
אני מקווה, שעם בעיית מורי הקבלן יחליט להתמודד שר החינוך נפתלי בנט. שר החינוך שי פירון הבטיח עם כניסתו לתפקיד שתוך שנה עד שנתיים תעלם תופעת מורי הקבלן. למרבה הצער, לא רק שהתופעה לא נעלמה, אלא היא החריפה כי מספר מורי הקבלן גדל
יעקב שטרכר
יצחק רבין המנוח שהיה הבטחה גדולה, כשל בקדנציה הראשונה. אך לאחר חמש עשרה שנה מונה בגיל 70 לראש ממשלה ונחשב לראש ממשלה מוביל עם הצלחות. אהוד ברק יכול להיות מהדורה משופרת של הקדנציה השנייה של רבין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il