X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - תאונות, חשיפה, ביזוי ופשיטה
▪  ▪  ▪
קריסת החניון ברמת החייל [צילום: מן הטלוויזיה]

התקהלו
קריסת החניון, שנבנה בפינת הרחובות הברזל-הנחושת ברמת החי"ל בתל אביב, חשפה שוב בעיה קשה בארצנו - לא רק תאונות בצבאנו, ולא רק תאונות דרכים, אלא גם תאונות עבודה מכות בנו.
בעיה אחרת, שצצה באירוע, הנה התקהלות של מאות חסרי-מעש, שחייבים לדעת מה קורה, כדי שיוכלו לספר לכל על המתרחש. איני מקנא בכוחות ההצלה, שנאלצו לפעול תחת עיניהם הפקוחות של קיבעצרים מכל רחבי המדינה, שנאספו אל מקום האירוע.
מי עוד? לא כיבדה
ימאית בחיל-הים האמריקני תעמוד, כנראה, לדין על שצילמה את עצמה מבזה הנפת דגל באי-עמידה לכבודו.
ימאית, המשרתת בבסיס האימונים הטכני של אוויריית חיל-הים בפנסקולה, פלורידה בפיקוד החינוך והאימונים של חיל-הים האמריקני, צילמה את עצמה במשך שמונה דקות וחצי יושבת על ספסל בגן ציבורי אל מול הנפת הדגלים בבסיס בבוקר - כמחאה על הבית השלישי (שאינו מושר כעת) של ההמנון האמריקני - והפיצה זאת בפייסבוק. יותר מ-13 אלף איש צפו בסרטון שלה, שעורר תגובות.
החוק הצבאי האמריקני קובע, שכשמניפים דגל ו/או משמיעים את ההמנון - על החייל/ת לעמוד דום. אם הוא/היא במדים, עליו לפנות אל הדגל, ולהצדיע. אם אינו/ה במדים - עליו/ה להניח את ידו/ה הימנית על לוח לבו/ה, ולעמוד דום אל מול הדגל המונף.
החיילת צילמה את עצמה, כאמור, כשאינה במדים, אך לא כיבדה את הדגל. חיל-הים איתר אותה, והודיע, כי יעמידה לדין משמעתי. החיילת הצטרפה בהפגנתה לקולין קאפֶּרניק, שחקן קבוצת הפוטבול סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, שעשה כותרות כשכרע בשעת נגינת ההמנון במקום לעמוד דום לכבודו - כמחאה על דיכוי השחורים בארצות-הברית. "עד שהמדינה תוכיח את עצמה", אמרה החיילת בסרטון, "לא יכריחוני לעמוד (לכבוד הדגל)".
בשנת 2014 העלתה חיילת בבסיס פורט קארסון לאינסטגראם את תמונתה מתחבאת במכוניתה, כדי לא להצדיע לדגל האמריקני. השערורייה הביאה להתנצלותה של החיילת.
נראה, כי הפרסום הרב, שהתלווה לסרטון של החיילת, יחייב את חיל-הים להעמידה לדין משמעתי, לכל הפחות - כד שהתופעה לא תתרחב בסיועה של המדיה החברתית.
כישלון
כוחות אמריקניים למבצעים מיוחדים נכשלו בחודש שעבר בניסיון לשחרר שני פרופסורים - אמריקני ואוסטרלי - באוניברסיטה האמרקנית של אפגניסטן, שנחטפו בתחילת אוגוסט בקאבול, כנראה, על-ידי אנשי חקאני. קודם לכן לא נתן הנשיא אובמה אישור לבצע את החילוץ - דיווחה רשת פוקס.
כרגע אין לאמריקנים מושג היכן מוחזקים שני החטופים.
לדברי הרשת, היסס הנשיא לאשר את המבצע כיוון שהמודיעין לא היה ודאי, וגורמים בממשל התווכחו על הצדקת הפעולה. הכוחות, שכבר הוטסו אל היעד, הוחזרו לבסיסם באפגניסטן. כיוון שלא הייתה סכנה לחיי החטופים, לא בוצעה הפעולה, למרות שלא היה אישור מהבית הלבן. כשהנשיא אישר את המבצע, למחרת, יצא הכוח למקום, שבו כביכול הוחזקו שני בני-הערובה, והשתלטו עליו, אך החטופים לא שהו שם.
הכוחות המבצעים חזרו לבסיסם בלא פגע.
המבצע מלמד עד כמה פעולות חילוץ עדינות ותלויות בטיב המידע, שיש למתכננים ולתוקפים ועל היעד. במלחמת ויטנאם ביצעו האמריקנים פשיטה מפורסמת על מחנה שבויים בצפון ויטנאם, שפונה מיושביו כמה ימים לפני שהגיעו אליו הפושטים.

תאריך:  13/09/2016   |   עודכן:  13/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
יידע כל מי ששובר את ראשו על תוכנית מדינית שתשאיר רושם "בעולם" שהימין הוא "רציני", כי כל מאמציו לשווא, כל עוד ראש "המחנה הלאומי" דוגל בהקמת מדינה ערבית בלב המולדת היהודית
שמעון זיו
יש מספיק מה לעשות בחודשי הקיץ, צריך לשנות פאזה ולחפש כל דרך על-מנת לאפשר למשפחות ליהנות מהקיץ עם הילדים, ולילדים לתת תוכן מעשי ורוחני בבית הספר
עו"ד ורו"ח רמי אריה
רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי שוב מסתערים על בעלי רכב צמוד ממקום העבודה - למרות חוסר ההיגיון וחוסר ההגינות שבקביעת שווי שימוש גלובלי
יהודה קונפורטס
הוועדה שעל הקמתה הודיע ראש הממשלה היא מעט מדי ומאוחר מדי    אומנם יש בה כמה דברים שמבשרים על כיוונים טובים, אבל במקום ועדות - הגיע הזמן לעשות
יצחק מאיר
לא מועדים לתוך הבית הלבן. לשם הולכים זקופים. מותר להשתעל לתוך הבית הלבן. אבל עד כאן    אפשר לגבור על מתקפות קונספירטיביות היורות את הבריאות המעורערת כביכול בין שתי עיניה של המועמדת ולהשאיר את הטרמפ בחוץ, אבל כשלא טרמפ תקף אלא מצלמה דיברה באספרנטו חובק עולם, אין מנוס מלהודות כי זה עניין של הד"ר ברדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il