X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה זה השופט סטיב אדלר שקבע, כי לא ניתן להפנות לבוררות טענות על הטרדה מינית במקום העבודה. הכיצד, אם כך, הסכים אדלר לדון כבורר בטענות כאלו שהועלו נגד ציון קינן?
▪  ▪  ▪
אדלר. פסק במפורש [צילום: יוסי זליגר]

נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, סטיב אדלר, שימש כבורר בין בנק הפועלים לבין עובדת בכירה בבנק שטענה, כי מנכ"ל הבנק דאז, ציון קינן, הטריד אותה מינית. לדברי הבנק, בהתאם לפסיקתו של אדלר הוא פיצה את המתלוננת, אבל לא בשל ההטרדה – שעל-פי הפסק לא התרחשה – אלא בשל הפרת הסכם ההעסקה שלה.
הבעיה איננה בתוצאה אלא בעצם קיומו של ההליך, ובחלקו של אדלר בו. אדם פרטי או מעסיק קטן יכולים לטעות בעניין כזה. בנק הנהנה מהייעוץ המשפטי הטוב ובכירי בנק שנהנים בנוסף גם מתנאי שכר מפליגים, אינם טועים בנושא יסודי כל כך. אין אלא לומר, שלכאורה עם עברו ביודעין על החוק כדי לחפות על קינן.
לא בכל נושא ניתן לדון בבוררות. על-פי סעיף 3 לחוק הבוררות ישנם נושאים שהאופי החוקתי-ציבורי שלהם אינו מאפשר לערוך ביחס אליהם הסכמים, ולא כל שכן - הסכמי בוררות. כאלו הם למשל דיני המגן המגנים על עובדים. לא אסקור כאן את הוראות חוק הבוררות והפסיקה, אולם נפנה את הקורא לפסק דין של בית הדין הארצי לעבודה, בהרכב בראשותו של לא אחר מאשר אדלר (ע"ע 154/04):
"הזכות המוגנת המוקנית לעובד בחוקים למניעת הטרדה מינית נובעת ממטרתם, מתכליתם ומהוראותיהם. המדובר בזכותו של עובד שלא תבוצע כלפיו עבירת הטרדה מינית במסגרת יחסי העבודה, כמשמעותם בחוק.
"לאור זכויות היסוד שבבסיס ההגנה על העובד מפני הטרדה מינית והסנקציות הפליליות והמשמעתיות הנובעות מעבירה של הטרדה מינית, אין בידי הצדדים להסכים על פגיעה בזכות העובד שלא להיות מוטרד מינית. הסכם ממין זה הוא בלתי חוקי מעיקרו. בהתאם, מנוע העובד מליתן הסכמתו לפגיעה בזכותו המוקנית שלא להיות מוטרד מינית. אשר על כן, פגיעה בזכותו המוגנת של עובד שלא להיות מוטרד מינית אינה יכולה לשמש נושא להסכם, כמשמעותו בסעיף 3 לחוק הבוררות".
כעת מספר לנו בנק הפועלים שאדלר עצמו פעל בניגוד לפסיקתו שלו, ולכאורה – בניגוד לחוק הבוררות. לא רק בנק ישראל חייב להתערב בעניין. יש לחקור את כל המעורבים בעניין, לרבות הנהלת הבנק, עורכי הדין של הבנק ובכיריו וכל מי שנתן ידו להפניית הטענה להטרדה מינית לבוררות. עם כל הצער נראה, כי אין מנוס מלחקור גם את אדלר.

תאריך:  02/11/2016   |   עודכן:  02/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדלר 1, אדלר 2
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כמה כסף קיבל אדלר???
כנניהו המיסר  |  2/11/16 18:49
2
זה מה שקורה שמקבלים כסף
אורי פ  |  2/11/16 19:20
3
סדום והעמורה. ל"ת
שמין  |  2/11/16 23:40
4
מה שאתה - כבר קבענו
ג'ורג' ברנרד שאו  |  3/11/16 08:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
בתחילת שנות החמישים, ללא הסיוע של ההסתדרות, לא ניתן היה לקיים חיי תרבות בבאר שבע ובעיירות הפיתוח בנגב. ההסתדרות הפנתה תקציבים ומדריכים אך הציבה תנאי - התרבות תהיה באופיה הפועלי של הארגון, תכוון ותנוהל מהמרכז לחינוך ותרבות בתל אביב
איתן קלינסקי
יש מידה רבה של קלון בעצם העובדה, שאחד מביבי עולם הפשע בישראל הוא בין ידידיו של רחבעם זאבי. אתו ועם סביבתו החברתית של טוביה אושרי התרועע רחבעם זאבי
מרדכי ליפמן
שופטי העליון יאלצו סופסוף לוותר על ה"דמוקרטיה" המשונה, פרי המצאתם, המאפשרת להם לבחור את עצמם... עכשיו פועלת שרת המשפטים לשים קץ לפריווילגיה, היחידה מסוגה בעולם, של הרכב העליון, הנלחם כבר עשורים לשמר לעצמו, בכוח הכוח, זכות שנטל שלא כדין: לשבט את עצמו שוב ושוב
נאוה קורן
יגאל עמיר מודיע בתדהמה: "זו הייתה מזימה, לא ידעתי שאני הולך להרוג את רבין"    במלאת 21 שנה להירצחו של יצחק רבין הגיע הזמן לשים קץ לעלילת הדם שבזכותה שורד השמאל הישראלי פוליטית
מתי דוד
תוכניות שאמורות להיות "איזון בשידור" לטובת הפלשתינים והשמאל הקיצוני הפוסט ציוני שחלקו פעיל במערכת הארץ ובשאר "ארגוני השלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il